Get News Fast

 

خودروسازی چین اندر خم کوچه مشتری ماند

داده‌ها نشان داد که فروش خودروهای سواری چین در ماه می برای دومین ماه متوالی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، زیرا کاهش رشد تقاضا در بزرگترین بازار خودروی جهان در بحبوحه بهبود اقتصادی ضعیف است.

وبانگاه به نقل از خبرگزاری ایسنا:

خودروسازی چین اندر خم کوچه مشتری ماند

به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، صادرات خودرو که به دلیل کاهش تقاضای داخلی به طور فزاینده‌ای منبع رشد مهمی برای خودروسازان محلی محسوب می‌شود، از اوج رکورد آوریل عقب‌نشینی کرد و کاهش یافت.

بر اساس داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین، صادرات خودروهای سواری ۹ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت و به ۳۷۸ هزار دستگاه در ماه می، رسید، در حالی که فروش کلی ۲.۲ درصد کاهش داشت که نسبت به کاهش ۵.۸ درصدی در ماه آوریل کاهش یافت.

مجموع فروش در ماه گذشته به ۱.۷۲ میلیون دستگاه رسید و ۵.۳ درصد افزایش یافت و به ۸.۱۵ میلیون دستگاه در پنج ماه اول نسبت به سال گذشته رسید. خودروهای انرژی جدید شامل خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی ۴۶.۷ درصد از کل فروش خودرو را تشکیل می‌دهند که بالاترین قیمت ماهانه است.

فروش خودروهای برقی در ماه می ۲۷.۴ درصد از ۱۲.۱ درصد در آوریل افزایش یافت، در حالی که فروش خودروهای پلاگین هیبریدی ۶۱.۱ درصد نسبت به جهش ۶۴.۲ درصدی در ماه قبل افزایش یافت.

به گزارش رویترز، نیو، هشتمین تولیدکننده بزرگ خودروهای برقی در چین از نظر فروش، مجوز برای ساخت کارخانه سوم در چین به دست آورده است که ظرفیت تولید کل آن را به یک میلیون خودرو افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

 

© خبرگزاری ایسنا > خبرنگار: محبوبه محمدآبادی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا