چرا تقاطع غیرهمسطح شهید زنگیآبادی کرمان 2 بار کلنگ خورد
پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حاج یونس زنگیآبادی با وجود همه کش و قوسها پس از هشت سال کار مطالعاتی دوباره کلنگزنی شد تا باری از دوش ترافیک سنگین یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی کرمان بردارد. |
وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم:
چرا تقاطع غیرهمسطح شهید زنگیآبادی کرمان 2 بار کلنگ خورد
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان،کلنگزنی دوباره احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حاج یونس زنگیآبادی کرمان شامگاه گذشته با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان و تعدادی از مسئولان پس از 8 سال مطالعه انجام شد تا شاید این بار باری از دوش ترافیک سنگین یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی در بزرگراه امام رضا(ع) بردارد.
با وجود ترافیک زیادی که در بزرگراه امام رضا(ع) در محدوده سه راهی شرفآباد کرمان وجود داشت مطالعات احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حاج یونس زنگیآبادی از سال 95 آغاز شد؛ مطالعاتی که چیزی در حدود 5 سال طول کشید در نهایت 9 تیر 1400 اجرای این پروژه تقاطع غیرهمسطح در دوره پنجم شورای شهر کرمان کلنگ خورد تا در دوره ششم شورا ساخت آن به اتمام برسد و افتتاح شود.
پروژهای که قرارداد ساخت آن با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و موسسه شهید رجایی منعقد شده و قرار بود با 178 شمع و بیش از 200 عدد سگمنت بزرگ بتنی با ارتفاعی بین 38 تا 40 متر و بیش از 5 هزار متر مربع مساحت ساخته شود؛ پروژهای که نه تنها ساخت آن آغاز نشد که با روی کارآمدن مدیریت شهری دوره ششم، ساخت آن با اما و اگرهایی متوقف شد.
سعید شعرباف شهردار سابق کرمان و البته بعضی اعضای شورای دوره ششم بر ساخت تقاطع غیرهمسطح ایردهای فنی داشتند و طرح تفصیلی را درست نمیدانستند. وی 2 شهریور 1401 گفته بود که در این دوره بارها به بنده گفته شد که عملیات اجرایی پل شرف آباد را آغاز کنید و حتی پیمانکار آن تجهیز کارگاه کرده بود اما اعلام کردم تا زمانی مشاور به قطعیت نرسد که پل در شرف آباد نیاز کرمان است یا در انتهای خیابان 24 آذر؛ کاری را آغاز نخواهیم کرد و باوجود همه تبعات اجتماعی یک سال صبر میکنیم تا شورای ترافیک محل احداث این پل را اعلام کند و در این مدت با اجرای پروژه های هم سطح تا حدی شرف آباد را مدیریت خواهیم کرد.
وی اعتقاد داشت که اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید یونس زنگیآبادی، 300 میلیارد تومان هزینه دارد که با این رقم میشود کل ناوگان اتوبوسرانی کرمان را نوسازی کرد.
این مخالفتها باعث شد که مطالعات احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حاج یونس زنگی آبادی که مصوبه شورای ترافیک را هم داشت برای بار دیگر آغاز شود و شورا به شهرداری تاکید کرد که بررسی «فوری و دقیق» انجام دهد تا راهحل موقت پیشنهادی برای این سه راه پیدا کند.
پروژه پر حاشیهای که در نهایت با ساخت آن در نشست فوقالعاده عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، که ظهر 26 فروردینماه 1403 برگزار شد، با 9 رأی موافق و یک رأی مخالف بهصورت روگذر از طریق مناقصه عمومی، با مبلغ برآورد اولیه 199 میلیارد و 800 میلیون تومان، به مدت ششماه با نحوه پرداخت بهصورت تهاتر با زمین، موافقت شد.
پروژهای که یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی برای هشت هزار نفر جمعیت شهر زنگیآباد و شرفآباد و حلقه ارتباطدهنده پیرامون و حاشیه شهر کرمان محسوب میشود و در تمام این سالها و با وجود همه کش و قوسها و موافقتها و مخالفتها این مردم بودند که بیشترین آسیب را دیدند و وقت و عمرشان در ترافیک این سه راهی تباه شد تا مسئولان برای ساخته شدن یا نشدن پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حاج یونس زنگی آبادی مطالعه کنند و در نهایت برای دومین بار عملیات اجرایی احداث این تقاطع غیرهمسطح شامگاه گذشته با حضور مسئولان کلید خورد.
حال باید دید احداث پروژهای که هشت سال برای مطالعه آن زمان صرف شده و دو بار کلنگزنی شده است، چند سال طول میکشد.
انتهای پیام/511/
© | خبرگزاری تسنیم |