Get News Fast

 

راه‌آهن رشت ـ کاسپین به شبکه سراسری ریل وصل می‌شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: راه‌آهن رشت ـ کاسپین ‌مدت زمان حمل را از ۴۵ روز به ۲۵ روز و هزینه‌ها را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد، گفت: راه‌آهن رشت ـ کاسپین به شبکه سراسری ریل وصل می‌شود.

راه‌آهن رشت ـ کاسپین به شبکه سراسری ریل وصل می‌شود

به گزارش هاب خبری وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه افتتاح راه آهن رشت ـ کاسپن اظهار کرد:  این مسیر ریلی آخرین بخش از کریدور دریایی شمال به جنوب و حلقه مفقوده این کریدور است که بهره‌برداری شد. این مسیر ریلی به طول 37 کیلومتر و با 40 کیلومتر ریل‌گذاری اردیبهشت ماه تکمیل شد که ظرفیت انتقال بار این خط ریلی حداکثر هفت میلیون تن و ظرفیت جابه‌جایی مسافر آن 600 هزار نفر و به علت مسافر کمتر این مسیر، ظرفیت امکان انتقال بار تا 10 میلیون تن وجود دارد.

وی با بیان اینکه  شاخه دیگری از این راه‌آهن تا بندرانزلی و شاخه دیگر آن به بندر آستارا و شبکه سراسری ریل وصل می‌شود، افزود: این مسیر به عنوان کریدور سراسری ریلی – دریایی از روسیه و فلاند در شمال اروپا به طول 13 هزار کیلومتر از داخل خاک جمهوری اسلامی ایران عبور کرده و به بندر بمبئی می رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بیان کرد: راه آهن رشت-کاسپین بخشی از پروژه حمل و نقل بین المللی است و با بهره برداری از آن بار و کالاهای شرق آسیا و هند به دریای خزر و سپس به بندر آستراخان روسیه منتقل می شود. این مسیر نسبت به مسیر فعلی که از کانال سوئز عبور می‌کند مدت زمان 45 روز حمل بار را به 25 روز و هزینه‌ها را تا 30 درصد کاهش می دهد.

به گزارش تسنیم، این خط آهن که نقطه انتهایی کریدور جنوب به شمال است، خلیج فارس را به دریای خزر متصل می کند و ظرفیت مسافری 300 هزار نفر را دارد و در حوزه جابه جایی کالا در سال نخست 3 میلیون تن و در سال‌های بعد تا هفت میلیون تن کالا را می تواند جابه جا کند.

مسیری کلیدی که با خطوط ایستگاهی به 40 کیلومتر می‌رسد و با هزینه کرد 30 هزار میلیارد ریال که به ارزش روز 60 هزار میلیارد ریال است اکنون به خط پایان رسید و امروز به نام و یاد رئیس جمهور شهید افتتاح شد. این مسیر 18 پل بزرگ به طول 799 متر و 243 دستگاه پل کوچک به طول سه هزار و 745 متر طول دارد.

همچنین محور ریلی رشت – کاسپین دارای یک ایستگاه در خمام است؛ محوطه این ایستگاه 21 هکتار، زیربنای کل ساختمان‌ها و سایبان ایستگاه یک هزار و 550 متر مربع و مساحت ترمینال اصلی 612 متر مربع است که با استفاده از تجهیزات ایرانی و توان مهندسان داخلی احداث شده است.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یک =

دکمه بازگشت به بالا