عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضائی ارزیابی شود
رئیس کل دادگستری استان یزد با تاکید بر اینکه عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضائی باید ارزیابی شود گفت: استفاده از فناوریهای نوین باید برای رفع مشکلات مردم و تسریع در خدماترسانی انجام شود. |
عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضائی ارزیابی شود
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت الاسلام حسین طهماسبی صبح امروز در نشست با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، گفت: استفاده از فناوری و دانش روز در دستگاه قضایی بر پایه اهدافی آغاز شده است اکنون باید با ارزیابی دقیق شرایط روز، میزان تحقق اهداف را در تطابق با عملکرد و جلب رضایت مردم سنجید.
وی تصریح کرد: گاهی همان فناوری در روند اجرایی، نه تنها به تسریع و تسهیل امور کمک نمیکند بلکه فرایندهای جدید و بعضاً کاهش سرعت و کندی انجام امور را در پی خواهد داشت.
این مقام قضایی، کاهش هزینه و کاهش زمان را از دیگر اهداف راهاندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ذکر کرد و گفت: باید ارزیابی شود دفاتر خدمات الکترونیک قضایی چقدر در کاهش هزینه و وقت مردم نقش ایفا کردهاند.
وی قطعی شبکه و کندی سیستم را از مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیان کرد و افزود: قدر مسلم تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف خیر و تسهیل در کار مردم بوده است اما اکنون فردی که صاحب پرونده است پس از مراجعه به دادگستری و یا دادسرا، لایحه و یا مستنداتی را به همراه دارد، نمیتواند روی پرونده بگذارد بلکه باید با صرف وقت و هزینه مضاعف از طریق دفاتر قضایی آنها را ارسال کند که آن هم بعضاً پس از وصول از طریق شبکه، به لحاظ کاهش حجم به منظور سهولت در ارسال دچار افت کیفیت و امکان استفاده در پرونده را ندارد.
این مقام قضایی گفت: تشکیل دفاتر برای عده ای خوب بوده و نتایجی هم داشته است اما از نگاه کلی باید دید که آیا توانسته رضایت مردم را کسب کند.
وی کاهش آستانه تحمل مردم را آسیب جدی روز جامعه دانست و ابراز داشت: امروز در برخی از موضوعات، مسئولان و کارشناسان به این اجماع رسیدهاند که باید موضوعی را اصلاح یا فرایندی را تغییر دهند اما کاهش آستانه تحمل مردم این اجازه را نمیدهد که این یک ضربه بزرگ برای کشور است لذا باید هر کاری که حال مردم را خوب و آستانه تحمل را بالا میبرد مورد توجه ما باشد.
رئیس کل دادگستری استان یزد، هوشمندی، نظارت و مداخله دقیق مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را در تشکیل و ثبت پروندهها را خواستار شد و گفت: مدیر دفتر خدمات قضایی بر اساس دانش حقوقی انتخاب شده و مسئولیت دفتر خدمات الکترونیک قضایی را برعهده گرفته است لذا انتظار داریم در بدو تشکیل پرونده با راهنمایی درست و دقت بر موضوع حتیالمقدور از تشکیل پروندههای واهی و یا الصاق اوراق نامرتب به پرونده جلوگیری کند.
در ابتدای این جلسه نماینده مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به بیان مشکلات و کمبودهای حوزه کاری خویش پرداخت.
انتهای پیام/781
© | خبرگزاری تسنیم |