Get News Fast

 

شکل‌گیری 100 مدرسه تراز سند تحول بنیادین در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش در آینده بحث اجرایی شدن سند تحول بنیادین است و امیدواریم در سال تحصیلی جدید تعداد ۱۰۰ مدرسه در مسیر تحول استان به دو یا سه برابر این تعداد برسد.

شکل‌گیری 100 مدرسه تراز سند تحول بنیادین در خراسان رضوی

سید امیر شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهار داشت:در دولت رئیسی نقشه راه اجرایی شدن سند تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که از مطالبات همیشه مقام معظم رهبری بود و دوم برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین چه چیزی لازم است تا بتواند سند را اجرا کند؟ تربیت نیروی انسانی؛ که وزارت آموزش و پرورش با این دو کار بزرگ که در اردیبهشت ماه انجام داد دو دوره بسیارخوب برای پرورش نیروی انسانی مورد نیاز خراسان رضوی پیش‌بینی کرد.

وی افزود: دوره تربیت مدرسان سند تحول که از 24 تا 29 خرداد در اردوگاه امام رضا(ع) سپاه برگزار شد و در حال سازماندهی یک جمعیت 10هزار نفری از فرهنگیان استان برای شرکت در دوره های تربیت مدرس و آشنایی با سند تحول بنیادین هستیم و مدرسین آماده می‌شوند تا برای معلمین کلاس برگزار کنند.

شوشتری خاطرنشان کرد: موضوع مهم بعدی این است که تربیت نیروی انسانی در مدرسه باید اتفاق بیفتد، به همین خاطر سال گذشته 100 نفر از مدیران مقطع ابتدایی و متوسطه را شناسایی کردیم که شاخص‌ها و ویژگی ‌از تحول در آنها وجود داشت و مدارس آن ها مدارس در مسیر تحول بود؛ برای این مدیران دوره آموزشی برگزار شد تا نسبت به سند تحول بنیادین توجیه شوند و بتوانند مدرسه خود را با سرعت بیشتری در این مسیر پیش ببرند و هم اکنون نیز در حال رصد آنان هستیم.

وی بیان کرد: در این کار نیز آموزش و پرورش خراسان رضوی توانست از استان های پیشتاز باشد مانند جشنواره «الفتا» (الف تا تحول) که برای اولین بار در خراسان رضوی مرحله استانی آن شکل گرفت و تعداد کثیری از همکاران در آن شرکت و از آن بازدید داشتند.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی تاکیدکرد: معتقدیم افراد برای تحول، هرچند که خود در این زمینه کار کرده باشند نیاز به ایده دارند و «الفتا» این ایده ها را به اشتراک گذاشت و امیدواریم در مرحله کشوری نیز خراسان رضوی پرقدرت شرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال تحصیلی جدید تعداد 100 مدرسه در مسیر تحول استان به دو یا سه برابر این تعداد برسد.

شوشتری ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، رهیاران تحول (که 120 نفر حضوری و مجازی آموزش های لازم را دیده اند) و مدرسان تحول (که درحال حاضر 23 نفر هستند و می توانند در سال های آینده رهیاران جدید را از بین معلمان آموزش دهند) می‌توانند خراسان رضوی را به تحول برسانند و این اتفاق منجر  به شکل گیری مفهوم مدرسه تراز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: برای اینکه یک مدرسه به عنوان مدرسه تراز سند تحول بنیادین شناخته و معرفی شود نیاز به رشد در 5 محور محور مدیریت و راهبری مدرسه ،محور برنامه تربیت، محیط تربیت،فرایند یاددهی یادگیری و تربیت بدنی و سلامت  دارد.

شوشتری اظهارداشت: برای رشد مدارس در این 5 محور، اولیا مدرسه، دانش آموزان و مراکز و موسسات غیردولتی باید به کمک آموزش و پرورش بیایند تا بتوانیم ان مدارس دولتی را رشد داده و به جایگاه مدارس تراز برسانیم و حتی توسعه و الگوی  پیشرفت سایر استان ها شویم.

انتهای پیام/282/.

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یک =

دکمه بازگشت به بالا