مردم کرج در انتظار تحقق وعده شهرداری برای مرمت آسفالت شهر
شهرداری کرج در حالی از اولویت بندی برای ترمیم تراش و روکش معابر خبر داده که کیفیت نامطلوب آسفالت خیابان ها مشکلات متعددی را برای شهروندان و ترددکنندگان از مسیرها به همراه داشته است. |
مردم کرج در انتظار تحقق وعده شهرداری برای مرمت آسفالت شهر
به گزارش خبرنگار تسنیم از کرج، کیفیت نامطلوب معابر شهر مدت زیادی است که اعتراض شهروندان را به همراه داشته است. از امکان تصادف و خطرات جانی برای سرنشینان خودرو و راکبان موتورسوار گرفته تا آسیب هایی که این خیابان ها به خودروها وارد کرده و استهلاک و هزینهتراشی را برای صاحبان آنها به همراه دارند. اجرای اقدامات کوتاه مدت و انتخاب نامنظم معابر برای انجام عملیات مرتبط با آسفالت نیز از مسائلی بوده که سبب شده اولویت ها در نظر گرفته نشده و همین امر نابسامانی مجددی را برای شهر به وجود بیاورد.
در راستای همین انتقادات و اعتراضات، شهرداری کرج مهلت 10 روزه ای را برای بررسی مجدد و نهایی اولویت بندی ها تعیین کرده و وعده داده است که حین و پس از مدت مذکور، آسفالت خیابان های شهر اصلاح شده و درخور تردد مناسب تر شهروندان شوند. وعده ای که امیدواریم در حد حرف باقی نمانده و به سرعت به عمل تبدیل شود چرا که کیفیت معابر خواست و نیاز جدی و اساسی مردمی است که هر روزه در این مسیرها تردد می کنند و با مشکلات و آسیب های ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنند.
در گفت و گویی با شهردار کرج، وی به روش های احصاء و اولویت بندی معابر اشاره و اعلام کرد: با توجه به اهمیت رسیدگی به وضعیت آسفالت معابر شهر، از دو طریق، معابر دارای مشکل احصاء و دسته بندی شد. روش اول با استفاده از دستگاه سامانه برداشت بود که بر اساس آن معابر شریانی درجه یک با عرض و طول بالا بررسی شدند. در این روش توانستیم با استفاده از دستگاه سامانه برداشت، میزان خرابی را نیز تعیین کنیم که این امر به تعیین اولویت بندی اجرای عملیات آسفالت کمک شایانی کرد.
مهرداد کیانی افزود: با توجه به قرارگیری مناطق در معرض پیام ها و درخواست های مستقیم شهروندان، از این بخش به عنوان روش دوم احصاء معابر اولویت دار و دارای مشکل استفاده کردیم. به این معنا که برداشت های تیم های فنی در مناطق و نظرات مردمی را با نظر و تایید دستگاه نظارت حوزه فنی و عمرانی اداره کل معابر روی نقشه گوگل ارث پیاده کردیم. پس از این اقدام حجم خرابی و عملیات مورد نیاز برای هر بخش تعیین شد.
کیانی ادامه داد: با جمع آوری و دسته بندی داده های موجود، تمامی معابری که در حوزه آسفالت با مشکل روبرو بودند مشخص و بر اساس اهمیت معبر و میزان خرابی، اولویت بندی شدند.
به گفته وی، در جلسه ای که طی روزهای گذشته با موضوع نهضت آسفالت در شهرداری کرج برگزار شد، هم اندیشی و برنامه ریزی برای تراش و روکش تمامی معابر تعیین شده در سطح مناطق 10 گانه انجام گرفت. بر این اساس مقرر شد طی یک دوره 10 روزه، مجدد اولویت بندی ها مورد بررسی قرار گرفته و بخشی از عملیات تراش و روکش انجام شود.
شهردار کرج، با بیان اینکه در سال جاری با موافقت شورای اسلامی شهر، مصوب شد که همه مناطق به غیر از دو منطقه 8 و 9 از امکان انعقاد قرارداد با پیمانکار برای انجام تراش و روکش برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه، همه مناطق بجز مناطق ذکر شده می توانند به صورت جداگانه برای تراش و روکش قرارداد بسته و آسفالت مورد نیاز را از سازمان عمران شهرداری کرج تهیه کنند.
با توجه به اینکه برآورده کردن و تامین نیازهای جدی و اساسی مردم، امیدآفرینی نسبت به حاکمیت و افزایش رضایتمندی اجتماعی را به همراه دارد، انتظار می رود شهرداری کرج با پیگیری و جدیت هر چه تمام تر برای اجرای دقیق و متناسب این اولویت بندی ها، سطح شهر را برای تردد شهروندان در وضعیت مطلوب تری قرار دهد و از ذکر وعدهای بی عمل در این خصوص خودداری کند.
انتهای پیام/
© | خبرگزاری تسنیم |