تشریح فعالیتهای راهداری دولت سیزدهم در گلستان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای گلستان گفت: از سرگیری دوباره تردد کامیونها از مرز اینچهبرون، به انجام رساندن برخی از پروژههای رهاشده و معطل در حوزه راهسازی، رفع نقاط پرتصادف و ایمن سازی در جادههای استان و غیره در دولت سیزدهم انجام شد. |
تشریح فعالیتهای راهداری دولت سیزدهم در گلستان
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، براساس آمارهای موجود تقریباً روزانه یک گلستانی بر اثر وقوع تصادفات جادهای جان خود را از دست میدهد که در کنار سایر عوامل از جمله پایین بودن کیفیت خودروها، بی احتیاطی رانندگان و عابران پیاده و غیره، بخشی از این حوادث ناشی از عدم ایمنی و استاندارد نبودن بخشی از جادهها است.
یکی از موضوعاتی که در دولت سیزدهم با جدیت دنبال شد، ایمنسازی نقاط پرخطر و پرتصادف در طول راههای مواصلاتی استان و ایمنسازی جادههایی بود که از آنها با عنوان جاده مرگ تعبیر میشد.
از سرگیری دوباره تردد کامیونها از مرز اینچهبرون، به انجام رساندن برخی از پروژههای رها شده و معطل در حوزه راهسازی استان و غیره از جمله اقدامات انجام شده در این مدت بود.
آن طور که «عادل مصدقی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای گلستان گفته در دولت سیزدهم بیش از 9 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار به منظور ارتقای سطح ایمنی و کیفی جادههای استان، توسعه حمل و نقل بار و مسافر، ایجاد مجتمعهای خدمات رفاهی، تأسیس شرکتهای حمل و نقلی برای توسعه ترانزیت و غیره هزینه شده است.
مصدقی در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: در دولت سیزدهم، بهسازی و روکش جادههای اصلی و فرعی استان به طول 753 کیلومتر انجام و همچنین در این مدت 185 کیلومتر راه روستایی نیز در استان ساخته شده است.
وی افزود: تا قبل از دولت سیزدهم مجموع روشنایی محورهای مواصلاتی استان حدود 190 کیلومتر بود اما در این 33 ماه گذشته این میزان به 276 کیلومتر رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای گلستان به رفع نقاط پرخطر و پرتصادف در استان هم به عنوان یکی از مهمترین اقدامات دولت مردمی سیزدهم در این مدت اشاره کرد و گفت: در طول محورهای مواصلاتی استان 95 نقطه حادثهخیز و پرتصادف مصوب وجود دارد که تا کنون 56 نقطه ایمن سازی شده و به زودی تعداد این نقاط به 60 نقطه افزایش مییابد.
وی همچنین بیان کرد: در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بار با مشارکت بخش خصوصی هزار و 46 دستگاه خودرو به این ناوگان باری افزوده شد که کمک بزرگی برای افزایش حمل و نقل کالاهای اساسی، محصولات کشاورزی، مواد اولیه موردنیاز کارخانهجات و غیره بوده است.
مصدقی با اشاره به بسته شدن مرز اینچه برون در دولت دوازدهم به دلیل سیاستهای کشور ترکمنستان و همچنین شیوع کرونا اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقتصادی بازگشایی این مرز جادهای در آبان ماه سال 1401 بوده و امروز روزانه به طور میانگین 160 دستگاه کامیون به منظور صادرات و ترانزیت کالا از این مرز تردد میکنند.
وی یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه راهداری را به انجام رساندن پروژههای رها شده و بر زمین مانده عنوان کرد و گفت: روگذر تبادل غربی کمربندی علیآبادکتول به مدت 9 سال رها شده بود اما در اواخر 1401 و سال 1402 این پروژه را در مدت 6 ماه به انجام رساندیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای گلستان افزود: پل ورودی کلاله از سیل سال 80 یعنی به مدت حدود 22 سال معطل و رها مانده بود که دولت سیزدهم آن را در دهه فجر 1401 کلنگ زنی کرد و در مدت 15 ماه این پروژه مهم را با صرف اعتبار 75 میلیارد تومانی احداث و افتتاح کرد.
وی بازسازی جادههای مرگ در برخی مناطق استان از جمله جاده آق قلا به بندرترکمن را از دیگر اقدامات در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: باند جنوبی این محور به طول 34 کیلومتر تعریض و ایمنسازی شده و توسعه یافته است. باند شمالی این محور نیز از سوی راه و شهرسازی استان شروع شده و امیدواریم بهزودی تبدیل به یک جاده چهاربانده و ایمن شود.
انتهای پیام/582/
© | خبرگزاری تسنیم |