Get News Fast

 

ارائه بیش از 10 میلیون خدمت در سامانه جامع امور دانشجویان

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی گفت: داشبوردهای مدیریتی سامانه هوش تجاری (BI) با هدف بهبود تصمیم گیری در سازمان امور دانشجویان راه اندازی شد.

ارائه بیش از 10 میلیون خدمت در سامانه جامع امور دانشجویان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مصطفی صالحی مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان، ضمن اعلام این خبر گفت: گستردگی و الکترونیکی شدن سامانه‌ها و فرآیندهای کاربردی سازمان‌ها، که داده‌های مرتبط با عملکرد آن‌ها در اندازه و گونه‌های مختلف آن شکل می‌گیرند، مدیران سازمان‌ها را در آگاهی یافتن از رخدادهای درون سازمانی و پیرامونی دچار مشکل نموده است. لذا نیاز مدیران و تصمیم‌گیران دستگاه‌ ها به تحلیل داده‌های سازمان و در اختیار داشتن داشبوردهای مدیریتی جهت کسب اطلاع سریع از وضعیت سلامت و عملکرد سازمان و آگاهی از نقاط بحرانی و مسائل پیش رو در سازمان، از ضروریت‌های مدیریتی شده است و عملا تصمیم-گیری داده محور به یک اصل اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

سامانه رضایت سنجی سازمان امور دانشجویان راه اندازی شد

وی در ادامه افزود: در این راستا، سامانه هوش تجاری (BI)، که هوش سازمانی نیز گفته می‌شود، بستری جهت جمع‌آوری، تجمیع، یکپارچه سازی و تحلیل داده‌های سازمان به منظور ارائه داشبورد گزارش‌های مدیریتی و تصمیم سازی مبتنی بر پایش برخط شاخص های کلیدی عملکردی (KPI) ارائه می‌کند.

صالحی ضمن بیان اینکه اطلاعات این سامانه نشان می دهد تاکنون بیش از 10 میلیون خدمت الکترونیکی از طریق سامانه جامع امور دانشجویان به متقاضیان ارائه شده است، تصریح کرد: از گزارش‌های قابل دسترس از طریق سامانه هوش تجاری می توانیم به چند مثال شامل: «بیشترین موضوع درخواست و بیشترین مشکل احصا شده در کمیسیون بررسی موارد خاص دانشجویان چه مواردی هستند؟ کدام دانشگاه ها بیشترین ورودی یا خروجی را در انتقال مهمانی داشته اند؟ دانشگاه های برتر یا ضعیف تر از منظر سرعت رسیدگی به تاییدیه تحصیلی کدامند؟ میانگین زمان بررسی یک پرونده لغو تعهد آموزش رایگان چقدر است؟ در بین کارشناسان ارزشیابی مدرک تحصیلی کدامیک تعداد بیشتری پرونده را طی بازه ی مشخص به سرانجام رسانده است؟ » اشاره کنیم.

صالحی در پایان گفت: در حال حاضر گزارش‌های مدیریتی واحدهای مختلف سازمان نهایی شده و در اختیار مدیران ارشد و کارشناسان سازمان قرار گرفته است. ایشان یادآور شد، در راستای بهبود سامانه فوق برای اتصال به سامانه‌های دیگر در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در بخش عارضه یابی و اقدام اصلاحی، سرعت و چابکی سازمان را بیش از پیش افزایش دهیم.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا