پیشرفت 73 درصدی طرح تقاطع نواب -کمربندی – احمد بن موسی(ع)
شهردار شیراز درخصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب -کمربندی – احمد بن موسی(ع) گفت: این پروژه در سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت، اما در حد تجهیزات کارگاه باقی ماند و در دی سال ۱۴۰۱ فعالیت پروژه از سر گرفته شد و امروز از پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی برخوردار است. |
پیشرفت 73 درصدی طرح تقاطع نواب -کمربندی – احمد بن موسی(ع)
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید اسماعیل حسینی شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از اجرای شیفت شب پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب -کمربندی- احمد بن موسی(ع)، ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر و شهردار پرتلاش شیراز، بر لزوم مطالبهگری رسانهها و رصد وظایف مسئولان تاکید کرد.
وی با تصریح بر این نکته که ارزش کار فنی پروژهها بسیار بالاست، گفت: در شرایط سخت اقتصادی و محدودیتهای مالی بهره برداری از پروژهها کار بسیار بزرگی است که جای تبریک دارد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از اجرای ایده خلاقانه راهاندازی شیفت شب پروژههای بزرگ مقیاس توسط شهرداری شیراز تقدیر کرد و افزود: در مجلس تلاش خواهیم کرد تا حمایتهای کلان برای پیشرفت و تحول کاربردی و توسعهای شهرها و فضای فرهنگی انجام شود.
حسینی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص چالش روشنایی در سطح شیراز به ویژه کمربندی جنوبی، گفت: ناترازی انرژی در حوزه برق داریم و یکی از علتهای آن هم روشنایی بیش از حد در برخی از نقاط شهرهاست، البته هرکجا نیاز به رایزنی با دستگاههای متولی همانند کمربندی شیراز برای تامین روشنایی است، ورود خواهیم کرد، زیرا شیراز شهر خاموشی نیست.
محمدحسن اسدی، شهردار شیراز نیز در جریان این بازدید ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع) بیان کرد: از ابتدای امسال بازدید شبانه از اجرای پروژههای شیفت شب را آغاز کردهایم.
وی با بیان اینکه شهرداری شیراز بدون توقف در حال فعالیت شبانه روزی است، از حضور فعال اصحاب رسانه در بازدیدهای شبانه تقدیر کرد و گفت: هدف و شأنی بالاتر از خدمت به مردم نداریم.
شهردار شیراز در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی-احمدبن موسی (ع) نیز خاطرنشان کرد: این پروژه در سال 96 در دستور کار قرار گرفت، اما فقط در حد تجهیزات کارگاه باقی ماند و در دیماه سال 1401 فعالیت پروژه مجدداً از سر گرفته شد و امروز از پیشرفت فیزیکی 73 درصدی برخوردار است.
اسدی با یادآوری این موضوع که پل شماره سه این پروژه با حضور وزیر کشور در دهه فجر سال گذشته به بهرهبرداری رسید، عنوان کرد: ایمن سازی، شانه سازی، استقرار نیوجرسی و ترمیم و درزی گیری آسفالت که در اختیار شهرداری است انجام شده و با همکاری شرکت توزیع برق شیراز روشنایی و همچنین پایش تصویری هم انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: در 18 کیلومتر از کمربندی شیراز که در تحویل شهرداری شیراز است، در ایام نوروز هیچ فوتی ناشی از تصادفات نداشتیم که نشانه اقدامات مطلوب انجام شده است.
شهردار شیراز با ابرار خرسندی از اینکه در همه مناطق این کلانشهر پروژههای فعال در حال اجراست و هیچ پروژه نیمه تعطیل نداریم، گفت: اگرچه محرومیت و کار انجام نشده زیاد است، اما تلاش میکنیم در حد مسئولیت خودمان شبانه روزی فعالیت کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم از اصحاب رسانه که در جریان این بازدیدها علاوه بر پوشش خبری، پیشنهادات خوبی هم در زمینه پیشرفت مدیریت شهری ارائه میکنند، تقدیر کرد.
محمدتقی تذروی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: آمار تصادفات در کمربندی شیراز در سالهای اخیر مسئولان را بر این داشت که تمهیدات جدی برای ایمن سازی این محور در دستور کار قرار دهند.
وی ادامه داد: یقین داریم بهرهبرداری از این پروژه علاوه بر کاهش تصادفات، دسترسی جنوب به شمال کمربندی را تسهیل خواهد کرد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کوتاه شدن طول مسیر با اجرای این تقاطع، هزینه سفر شهروندان ساکن در این منطقه را کاهش خواهد داد.
محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در جریان این بازدید گفت: این پروژه در تلاقی دو بولوار احمد بن موسی (ع) و نواب صفوی و بزرگراه امام خمینی (ره) یا همان کمربندی ورودی شیراز قرار گرفته است.
وی طول عرشه این تقاطع که بزرگترین تقاطع جنوب کشور محسوب میشود را 4500 مترمربع و سطح اشغال آن را 22 هکتار اعلام کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: این تقاطع با هدف تسهیل تردد ترافیکی، کاهش ترافیک در کمربندی جنوب شیراز، دسترسی شهرکهای جنوبی از جمله حجت آباد، مهدی آباد و مدرس و همچنین ایمنی در محور کمربندی ایجاد شده است.
امین با بیان اینکه سه دورگرد همسطح با بهرهبرداری از این تقاطع حذف خواهد شد، عنوان کرد: عملیات عمرانی این تقاطع در اواسط دیماه 1401 آغاز و حجم قابل توجهی تملک شد. تاکنون 60 پلاک شناسایی و تملک شدند که 44 پلاک سهم منطقه 9 و 16 پلاک سهم منطقه 5 بوده است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح ترافیکی نیز سه کیلومتر مسیر کمربندی منحرف خواهد شد که مرحله نخست آن هفته آینده آغاز میشود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: اگرچه زمانبندی اجرای این پروژه 4 ساله پیشبینی شده بود، اما با تدبیر شهردار و اعضای شورای شهر شیراز مقرر شد این پروژه 2 ساله به اتمام برسد. البته راهاندازی شیفت شب اجرای این پروژه به تحقق این هدف مهم کمک زیادی کرده است.
امین اعلام کرد که این پروژه بهمن ماه امسال و در دهه فجر به بهرهبرداری میرسد.
وی همچنین هزینه اجرای به روز این پروژه را 2500 میلیارد تومان ذکر کرد.
انتهای پیام/424.
© | خبرگزاری تسنیم |