Get News Fast

 

تخصیص تسهیلات 3 میلیارد و 300 میلیون یوانی قطار شهری تبریز

شهردار تبریز از موافقت وزارت کشور با تسهیلات ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یوانی قطار شهری تبریز خبر داد.

تخصیص تسهیلات 3 میلیارد و 300 میلیون یوانی قطار شهری تبریز

به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، یعقوب هوشیار صبح امروز  در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بهره‌مندی از تسهیلات خارجی یکی از راهکارهای تامین منابع مالی پروژه‌های ملی تبریز است، اظهار داشت: با توجه به اینکه منابع مالی خارجی روند احداث این پروژه‌ها را شتاب می‌بخشد، درخواست استفاده از تسهیلات خارجی برای احداث خط دو متروی تبریز در تاریخ سی‌ام خرداد سال جاری در شورای اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته و مشروط به رعایت سایر قوانین و مقررات به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه  مصوبه شورای اقتصاد در خصوص صدور مجوز استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای اجرای پروژه احداث فاز اول خط دو قطار شهری تبریز هفته گذشته توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد، گفت: با مساعدت شورای اسلامی شهر و همچنینی پیگیری ها مجدانه مدیران استانی، درخواست تسهیلات خارجی شهرداری تبریز برای احداث خط 2 متروی تبریز مورد موافقت وزارت کشور قرار گرفته و اخیرا ابلاغیه تخصیص آن از سوی شورای اقتصاد صادر شد.

شهردار تبریز درخصوص مبلغ این تسهیلات خارجی و نحوه بازپرداخت آن گفت: دولت متعهد به بازپرداخت 50 درصد از اصل و سود این تسهیلات شده است و مبلغ کل تسهیلات خارجی با احتساب سود، بیمه و سایر کارمزدهای آن 3 میلیارد و 322 میلیون یوان چینی است.

هوشیار با اشاره به اینکه این تسهیلات صرفا برای هزینه در فاز اول خط 2 متروی تبریز مورد استفاده قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: ملاحظات زیست‌محیطی، پیشرفت فیزیکی 15 درصدی پروژه به عنوان آورده متقاضی تسهیلات، ارائه گزارش عملکرد شش‌ماهه وزارت کشور به شورای اقتصاد و نحوه بازپرداخت آن توسط شهرداری تبریز و وزارت کشور، در شروط ضمنی ابلاغیه شورای اقتصاد ذکر شده است.

به گزارش تسنیم، بازپرداخت نیمی از اوراق 2400 میلیارد تومانی و همچنین نیمی از این فاینانس تخصیص داده شده توسط دولت خواهد بود و در خصوص واگن‌های استفاده شده در این خط نیز دولت طرف قرارداد بوده است.

گفتنی است خط دو متروی تبریز به طول حدود 22.4 کیلومتر شامل 20 ایستگاه از محدوده زمین‌های قراملک  (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه راهی ولیعصر ، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد.

بر اساس زمانبندی انجام گرفته، فاز اول خط 2 متروی تبریز حد فاصل قراملک تا استانداری تا خرداد سال 1404 به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن خاوران در مسیر راه‌آهن تبریز-میانه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/.

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا