Get News Fast

 

قطار شهری شیراز تابستان آینده به ایستگاه سعدیه می‌رسد

شهردار شیراز، میزان اعتبار لازم برای اجرای خط دو متروی این کلانشهر را ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم قطار در تابستان سال آینده به ایستگاه سعدیه برسد.

قطار شهری شیراز تابستان آینده به ایستگاه سعدیه می‌رسد

به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدحسن اسدی در شانزدهمین بازدید شبانه از روند اجرای نوبت شب پروژه ایستگاه مترو کلبه سعدی واقع در فاز دو خط دو قطار شهری شیراز بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: طول این ایستگاه 145 متر و هزینه اجرایی آن بالغ بر 464 میلیارد تومان است و تلاش خواهیم کرد در تابستان سال آینده قطار را به ایستگاه سعدیه برسانیم. 

وی افزود: میزان اعتبار لازم برای خط دو مترو 6 هزار و 200 میلیارد تومان است. علاوه بر اجرای مرحله دوم خط 2 مترو، خط 3 از شهرک گلستان به سمت چهار راه معالی آباد و ایستگاه شاهد نیز با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجراست.

شهردار شیراز با اشاره اینکه خطوط اتصالی 1 و 4 مترو توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می‌شود، تصریح کرد: در خصوص اجرای خط 4 مترو نیز در حال انعقاد قرارداد هستیم.

اسدی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز در حوزه مترو چهار خط را به صورت همزمان در دست اجرا دارد که مراحل پیشرفت و روند اجرای هر خط به صورت هفتگی و مستمر جلسات برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه اجرای یک کیلومتر خط مترو بالغ بر 2700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: هم اکنون هیچ پروژه‌ای در شهرداری نیست که لنگ اعتبارات، جا به جایی تاسیسات، تملکات و یا نیمه تمام باشد.

شهردار شیراز ادامه داد: با گذشت 36 ماه از عمر شورا به میزان 106 همت پروژه در قالب 33 هزار میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری و 73 هزار میلیارد تومان کلنگ زنی پروژه انجام شد.

شیراز شاهد تحولات بزرگی است

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در جریان این بازدید در سخنانی بیان کرد: در سطح شهر شیراز شاهد تغییر نیستیم بلکه شاهد تحول گسترده‌ای هستیم که حاصل تلاش، برنامه ریزی و مجاهدت‌هایی هستیم که حاصل تلاش مضاعف شورا و شهرداری فعلی است. 

وی افزود: در شهر شیراز در همه ابعاد شاهد تحول هستیم و شهرداری شیراز در عرصه‌های مختلف همچون فرهنگی، محرومیت زدایی خوش می‌درخشد.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته تاکنون شاهد ایفای نقش موثر نیرو‌های مسلح در اجرای پروژه‌ها هستیم و این اقدام هم افزا از سوی شهرداری و پیمانکاران و اراده آنها مبنی بر گره گشایی از مشکلات مردم و ارتقای خدمات سطح شهر است.

محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در این بازدید گفت: تا به امروز در این دوره از مدیریت شهری اجرای 36 مرحله افتتاح، کلنگ زنی پروژه‌های خرد و کلان در سطح شهر شیراز به تعداد هزار و 150 پروژه انجام شده که این اقدام بیان کننده تلاش‌های مجموعه شهرداری و شورای اسلامی است.

وی افزود: در این مدت همچنین احداث 100 پروژه ساختمانی و مرکزی در جهت رفاه، خدمات و افزایش ایمنی شهری انجام شد که بیانگر فعالیت‌های شهرداری شیراز است. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: در حوزه ایمنی احداث 14 ایستگاه اتش نشانی جزو اقدامات بسیار خوبی بود که مجموعه شهرداری آن را آغاز کرده است. 

امین با اشاره به اینکه تاکنون 24 سالن ورزشی کلنگ زنی و یا به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: احداث 12 سالن سینمایی، 10 مرکز فرهنگسرا و یا خانه مطالعه از دیگر اقدامات انجام شده است. 

وی ادامه داد: در حوزه خدماتی نیز ساختمان‌هایی در شهرداری و مجموعه‌هایی که به عنوان عرضه محصولات بازارچه‌های ثابت و الگو هستند، در حال احداث است. 

امیر یقطین، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در این بازدید به تشریح روند اجرایی ایستگاه سعدیه پرداخت و گفت: خط 2 مترو که مسیری شمالی جنوبی است در حال حاضر تا ایستگاه میدان امام حسین (ع) به بهره برداری رسیده است و فعالیت این خط روزانه 4 ساعت است. 

وی با اشاره به اینکه این خط پس از میدان امام حسین (ع) به ایستگاه آزادی، حافظیه و پس از آن به ایستگاه سعدیه منتهی می‌شود، افزود: ایستگاه میدان امام حسین (ع) یک ایستگاه تقاطعی با خط یک مترو بوده است و ایستگاه آزادی به عنوان محلی برای شفت تخلیه خاک در حال استفاده از آن هستیم که دو دستگاه تی بی ام 6 متری از این ایستگاه حرکت دارد و در حال حاضر در حال رسیدن به ایستگاه اطلسی است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه فاز دوم خط 2 مترو مستقل بوده و توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجراست، تصریح کرد: در حال حاضر اجرای عملیات در ایستگاه‌های اطلسی و حافظیه در دستور کار است، اما در ایستگاه سعدیه که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید در سال آینده به بهره برداری برسد، نیازمند تلاش و همت بیشتری است.

یقطین خاطر نشان کرد: طول ایستگاه آزادی تا سعدیه 3700 متر است که ایستگاه سعدیه به صورت دو طبقه بوده و 145 متر طول دارد که این ایستگاه در مقایسه با سایر ایستگاه‌ها طول زیادی دارد و هم اکنون عملیات حفاری شمع‌ها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: برآورد هزینه اجرایی ایستگاه سعدیه 470 میلیارد تومان است و 6 هزار و 200 میلیارد تومان برآورد اجرایی ایستگاه آزادی تا فضلیت است.

محمدرضا هاجری؛ ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه سه شیراز نیز در سخنانی گفت: امروز شاهد عمران و آبادانی بسیار گسترده در حوزه مترو و محرومیت زدایی محلات هستیم.

وی افزود: منطقه سه شیراز به عنوان منطقه گردشگری است و این نامگذاری به علت وجود آرامگاه سعدیه در این منطقه است که پس از مجموعه جهانی تخت جمشید و آرامگاه حافظیه، بیشترین گردشگر را دارد. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بالغ بر 230 میلیارد تومان برای احداث سیل بند‌های شهرک سعدی هزینه شد تا از بروز اتفاقات تلخ همچون سیل سال 98 جلوگیری شود. 

هاجری خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت سپاه و شهرداری با یکدیگر در اجرای پروژه‌های عمرانی، به امیدآفرینی در مردم منجر شده که اجرای پروژه‌های محله محوری و مسجد محوری از جمله این پروژه‌هاست.

انتهای پیام/424.

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا