تقویت مهارت اثرگذاری دانشآموزان سمپادی در المپیادهای ورزشی
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف المپیاد ورزشی سمپاد نظم و مهارت اثرگذاری است. باید دانش آموز یاد بگیرد تمام تلاش خود را بکند، کار گروهی انجام دهد و با قوانین یک نظام چهارچوبدار مواجه شود و در آن شرکت کند و پیروز شود. |
تقویت مهارت اثرگذاری دانشآموزان سمپادی در المپیادهای ورزشی
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، الهام یاوری در نشست شورای معاونین و مدیران آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: سمپاد سالهای طولانی است که در کشور فعال بوده و اولین فارغالتحصیلان آن قبل از انقلاب در سال 63 و 64 است و بعد از انقلاب سال 69 اولین سال فارغ التحصیلی است.
وی گفت: در بخشهای مختلف دانشآموزان زیادی هستند که بدون ادعا و چشمداشت، بار رفع نیاز کشور را بر دوش میکشند. تصمیم قاطع به اثرگذاری در کشور و مهارت اثرگذاری باید در سمپاد به طور ویژه دنبال شود، این دو مورد از تفاوت افرادی است که در کشور میمانند و افرادی که مهاجرت میکنند.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور مطرح کرد: هدف المپیادهای ورزشی و برنامههای این چنینی این نیست که ما قهرمانهای بزرگ پرورش دهیم و به ورزش کشور معرفی کنیم اگرچه این افتخار را داشتیم که در سالهای گذشته قهرمانهای ورزشی از سمپاد در حوزههای مختلف افتخار آفرین شدند اما واقعاً هدف این نیست.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در واقع هدف نظم و مهارت اثرگذاری است. باید دانش آموز یاد بگیرد تمام تلاش خود را بکند، کار گروهی انجام دهد و با قوانین یک نظام چارچوبدار مواجه شود و در آن شرکت کند و پیروز شود. پس با این هدف نوع مواجهه ما با دانش آموزان متفاوت میشود.
یاوری با اشاره به اینکه آینده کشور به دست آموزش و پرورش است، گفت: برای اینکه این کشور مقدمه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد نیاز به یک آموزش و پرورش قوی دارد. در واقع یک آموزش و پرورش قوی زمینه پرورش انسانهای اثرگذار را به وجود میآورد.
انتهای پیام/7540/.
© | خبرگزاری تسنیم |