خط قرمز دولت سیزدهم در ماههای نخست فعالیت چه بود؟
سخنگوی دولت گفت: شهید رئیسی در ماههای نخست فعالیت دولت خط قرمز گذاشته بود که کسی سخنان منفی از شرایط کشور نگوید و تکلیف دولت خود میدانست که حلشان کند. |
خط قرمز دولت سیزدهم در ماههای نخست فعالیت چه بود؟
به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در هیات دانشجویی مسجد دانشگاه تهران با توضیح شرایط تحویلشده به دولت سیزدهم، گفت: تورم پیشنگر ۱۰۳ درصدی و بیش از ۷۰۰ کشته کرونایی در روز و کمبود واکسن از مواردی بود که شهید رئیسی در آن شرایط و با علم کامل به اوضاع نامساعد کشور، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد تا اوضاع را سامان بدهد. امروز برخی میگویند چرا همان زمان تحویل دولت از این شرایط بحرانی نمیگفتید و مدارک و مستندات آن را منتشر نمیکردید؟ اوضاع کشور در آن دوره مانند بیماری بود که اگر خبر بد به او میرسید، حالش بدتر میشد.
وی افزود: شهید رئیسی به همین دلیل در ماههای نخست فعالیت این دولت خط قرمز گذاشته بود که کسی نباید سخنان منفی از شرایط کشور بگوید؛ زیرا اینها مسائل مردم نیست و تکالیف ماست که خودمان باید حلش کنیم. امروز آن شرایط بحرانی مدیریت شده و تورمی که پیشبینی میشد سهرقمی شود، در تیرماه امسال به ۳۲ درصد رسیده و تورم پیشنگر نیز ۲۵ درصد است. رشد اقتصادی درحالی که در میانگین دهه ۹۰ نیم درصد بود، در میانگین سهساله دولت شهید رئیسی به ۵.۵ درصد رسید.
بهادری جهرمی گفت: دستاوردهای دولت سیزدهم به این دلیل بود که شهید رئیسی آمده بود خود را هزینه کشور کند و نه کشور را هزینه خود. شهید رئیسی در مکتب امام حسین (ع) آموخته بود که باید خود را هزینه مردم کند. شهید رئیسی به معنای کامل کلمه تربیتیافته مکتب اباعبدالله (ع) بود. شهید رئیسی با جنسهای مختلف آدمها زود ارتباط برقرار و مانند خودشان با آنها تعامل میکرد؛ برای همین است که اقشار مختلف مردم احساس میکردند یکی از خودشان را از دست دادهاند.
سخنگوی دولت ادامه داد: شهید رئیسی از مکتب امام حسین (ع) و هیئات آموخته بود باید امور را با خود مردم اداره کرد و با عمق جان به این امر باور داشت. این رویکرد مدیریت مردمی شهید رئیسی صرفاً معطوف به دولت نبود؛ در دوره تولیت آستان قدس هم طرح زائرشهر و خادمیار را ایجاد کرد که همه مردم را برای خدمت به امام رضا (ع) پای کار آورد.
وی با بیان اینکه شیوه مدیریت شهید رئیسی در قوه قضائیه مردمی بود، اظهار کرد: قوه قضائیه مجموعهای ذیل مرکز ارتباطات مردمی برای پاسخ به سوالات حقوقی مردم داشت. این بخش اولاً محدود به تهران بود و ثانیا پاسخگویی آن ضعیف بود و صرفاً تعدادی کارمند قوه قضائیه پاسخ میدادند. شهید رئیسی تأکید داشت این مجموعه را باید خود حقوقدانان اداره کنند و برای همین این امر را به مرکز وکلای قوه قضاییه تفویض کرد.
بهادری جهرمی ادامه داد: با این تدبیر و رویکرد مردمی شهید رئیسی، این سامانه پاسخگویی که تا پیش از آن در اختیار چند ده کارمند بود، به ۱۰۰ هزار وکیل در سراسر کشور تفویض شد و هر کس موظف به پاسخگویی تعداد مشخصی از تماسها بود. نتیجه این اقدام افزایش کیفیت و کمیت پاسخگویی بود و نتیجه این شد که با مردم، کار مردم را راه میانداختند.
سخنگوی دولت در پایان یادآور شد: کسی که در مکتب امام حسین (ع) تربیت شده، میفهمد باید مخلصانه برای خدا کار کند و «کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا» را درک میکند. انشاءالله همه ما کارگزاران نظام مولفههایی که رهبری انقلاب در تبیین شخصیت شهید رئیسی بیان کردند در نظر بگیریم و خودمان را با آنها تطبیق بدهیم تا در این مسیر حرکت کنیم.
انتهای پیام
© | خبرگزاری ایسنا > خبرنگار: علیرضا قربانی |