افتتاحیه المپیک پاریس 2024؛ مسیح دوباره بر صلیب
مشاهده اقدام توهین آمیز به عقاید میلیونها مسیحی در فرانسهای که نمیتوان در آن نگاه چپ به صهیونیستها و عقاید آنها کرد، در کنار ترویج همجنسبازان که از قضا اسرائیل بهشت این طیف از منحرفین است، توجه را به پرده جدید پروژه صهیونیسم بینالملل معطوف کرد. |
افتتاحیه المپیک پاریس 2024؛ مسیح دوباره بر صلیب
گروه بینالملل خبرگزاری تسنیم – مشاهده اقدام توهین آمیز به عقاید میلیونها مسیحی در فرانسهای که نمیتوان در آن نگاه چپ به صهیونیستها و عقاید آنها کرد، در کنار ترویج و میدان دادن به همجنسبازان در بزرگترین نمایش ورزشی دنیا که از قضا اسرائیل به بهشت این طیف از منحرفین اخلاقی معروف است، نگاهها را به پرده جدید طرح صهیونیسم بینالملل معطوف کرد.
در افتتاحیه شامگاه جمعه المپیک پاریس در کنار تمام رخدادها و صحنههای زیبا و جذاب ورزشی از جمله حضور کاروان ورزشی ملتهای مختلف جهان در طول رودخانه سن پاریس، پردهای از به ظاهر هنر نمایشی با شرکت عدهای از همجنسگراها از طیفهای مختلف این جریان منحرف، مقابل دیدگاه بهت زده میلیاردها انسان در سراسر دنیا گشوده شد.
در صحنهای از این نمایش غیراخلاقی، بازسازی موهن از دیوارنگاره معروف لئئوناردو داوینچی معروف به شام آخر مسیح (ع) با استفاده از عناصر همجنسگرا و به صورتی اهانت آمیز به این پیامبر الهی و دین مسیحیت به روی صحنه رفت که از همان ابتدا با واکنش تند و انتقادآمیز کاربران بخصوص مسیحیان و برخی از روحانیون مسیحی در فرانسه و دیگر نقاط جهان همراه شد.
صرفهنظر از انتقادهایی که به شکل و محتوای این افتتاحیه المپیک 2024 فرانسه وارد است، اما متمرکز شدن بر جزئیات این رخداد و مفاهیم ارایه شده در آن یعنی اهانت به ادیان و ترویج همجنسگرایی، جنبههایی از اهداف پشت پرده بانیان آن در طرح جهانی صهیونیسم بینالملل را نمایان میسازد.
این که چرا این رخداد ورزشی به عنوان بخشی از طرح جهانی صهیونیسم بینالملل تفسیر میشود را در چند دلیل میتوان توضیح داد. با این حال همین حالا هم به دلایل بسیار از جمله اهانتهای گذشته نشریات فرانسوی از جمله شارلی ابدو، به پیامبر اسلام (ص)، اهانت به اعتقادات مذهبی دیگر ادیان در فرانسه که اهانت به یهودیت و صهیونیسم در آن با با شدیدترین احکام قضایی مواجه می شود، نیاز چندانی به ارایه دلیل نیست.
به عبارتی به گفته یکی از کاربران پرمخاطب در شبکه ایکس (توئیتر سابق) که با انتقاد از نوع واکنش فرانسویها به توهین به مراسم مسیحیان، نوشت: فرانسه که یک کشور تابع مسیحیت کاتولیک است تصمیم گرفت که درهای المپیک را به روی همجنسگرایانی که به شام آخر عیسی مسیح را توهین می کردند، باز کند. یعنی یکی از مقدسترین لحظات در مسیحیت. کارگردان این رخداد یک یهودی بود. تصور کنید که اگر این صحنه توهین به یک مراسم یهودی بود چه می شد؟ فرانسه به مسیحیت خیانت کرد.»
مسیح بر صلیب
به لحاظ تاریخی، از همان ابتدا توطئه به صلیب کشیدن مسیح (ع) بخاطر دسیسه سران یهود علیه این پیامبر بوده است. در تفسیر تابلو شام آخر هم آمده است که این نقاشی بر پایه کتاب یوحنا، باب 13 آیه21 است آنجا که مسیح (ع) میگوید که یکی از 12 حواری اش (یهودا) به وی خیانت میکند. در نقاشی نهایی چند چهره وجود دارد که در مورد هویت آنها تردید وجود دارد اما بی شک چهره کوچک و تیرهای که دست به سمت نان دراز کردهاست یهودا است.
دلیل دوم این است که با وجود ژست آزاداندیشی که سران غربی از جمله امانوئل ماکرون یا جو بایدن از خود نشان میدهند، آزادی بیان برای آنها تا زمانی تعریف میشود که این اهانت به همه ادیان و عقاید باشد به جز صهیونیسم. کار اگر به اهانت به اسرائیل و صهیونیسم بکشد آنگاه پای تعاریف متعددی همچون تروریسم، یهودیستیزی، افراطگرایی و بنیادگرایی را به میان میآوردند تا مانع از هرگونه انتقاد از تفکر مورد حمایت خود شوند.
این همان رویکردی است که استاد آن فردی مانند بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی است که هرگونه انتقاد به خونریزی، آدمکشی، نقض حقوقبشر و اقدامات نژادپرستانه و رویکرد آپارتایدی تلآویو نسبت به مردم فلسطین بخصوص جنایات اخیر این رژیم در غزه را را با برچسبهای مشابه از جمله یهودیستیز پاسخ میدهد. این همان رویکردی بود که نتانیاهو در سخنرانی هفته پیش در کنگره آمریکا برای توجیه جنایات در غزه پس از طوفان الاقصی در پیش گرفت.
به عبارتی امانوئل مکرون در کنار جو بایدن و دیگران رهبران دنبالهروی آنها در جهان غرب به رغم ژست آزاداندیشی در کنار نتانیاهو پیشبرندگان همان طرح صهیونیستی هستند که اهانت به ادیان دیگر و همجنسبازی را در ابعاد جهانی تعقیب میکند.
توضیح سومی که چرا آنچه که در افتتاحیه المپیک پاریس رخ داد در راستای همان طرح صهیونیسم جهانی است، این است که صهیونیستها، سرزمینهای اشغالی فلسطین را به بهشت همجنسبازان بدل کردهاند.
پدیده همجنسبازی یک انحراف روانی و اخلاقی است که متاسفانه طی سالهای اخیر به بهانه آزادی و دموکراسی مورد پذیرش جامعه سکولار و دینستیز در برخی کشورها قرار گرفته است. همجنسبازی در سرزمینهای اشغالی یک پدیده با کارکرد دوگانه است. از یک سو تلآویو با حمایت از همجنسبازان درصدد ارایه تصویری به ظاهر دموکرات از خود به جهان غرب است و از سوی دیگر نگران تضادها و پیامدهای داخلی و خارجی مرتبط به آن است.
در سال 1975 انجمن همجنس گرایان اسرائیلی(Aguda)به عنوان یک سازمان ملی و به منظور پیشبرد حقوق جامعه ملی و به منظور پیشبرد حقوق جامعه همجنس گرای اسرائیلی در تلآویو تأسیس و راه اندازی شد.مقامات اسرائیلی به مسئله انحرافات جنسی با تسامح نگاه می کنند و از همین رو هیچ فردی را تاکنون به جرم انحرافات جنسی یا همجنس گرایی محاکمه نکرده اند.در سال 1988کنستبا وجود مخالفت یهودیان ارتدوکس، قانونی که به موجب آن همجنس گرایی جرم شناخته می شد را لغو و دادگاه عالیاسرائیلنیز مجازات لواط را باطل اعلام کرد. از سال 1989 چاپ و نشر مجلات غیراخلاقی با موضوع همجنس گرایی به دو زبان انگلیسی و عبری، جای پای خود را درجامعه اسرائیل باز کرد.
گزارشی که چند سال پیش موسسه توریستی همجنسگرایان اروپا منتشر کرده است، نشان میدهد همجنسگرایان اروپایی سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار در تلآویو هزینه میکنند. در سال 2011، یک نظرسنجی توسط شرکتهای هوایی آمریکایی انجام شد که در نتیجه آن تلآویو به عنوان مرکز همجنسگرایان دنیا معرفی شد.
رژیم صهیونیستی یکی از ترویجکنندگان همجنس بازی در جهان است و اقدامات تبلیغی فراوانی مانند برگزاری رژه همجنسبازان در کشورهای مختلف را سامان میدهد. «مایکل اورن» که سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در سالهای 2009 الی 2013 بود در یک کنفرانس سالانه همجنسبازان در آمریکا میگوید: همجنسبازان بخشی جدا نشدنی از جامعه ما هستند و چنین افرادی در بخشهای مختلف جامعه اعم از ارتش، کنست، قوه قضائیه، پزشکان، مهندسان، مدرسان و فلاسفه دیده میشوند؛ وی میگوید: «اسرائیل بهشت همجنس بازان است.»
همجنسگرایاناسرائیلدر سال 1997 در شهر مذهبی قدس و در سایه حمایتهای رژیم صهیونیستی آزادانه به راهپیمایی پرداختند. اکنون میتوان در جای جای شهرهای سرزمینهای اشغالی نظیر تلآویو، حیفا، نتانیا و حتی شهر قدس، اماکن ویژه و اختصاصی مردان و زنان همجنسگرا را مشاهده کرد که دست در دست یکدیگر با بهرهگیری از امتیازات قانونی به گردش و سیاحت یا فعالیتهای روزمره خود میپردازند.
این در حالی است که تورات صراحتا همجنسگرایی را گناه کبیره دانسته، آن را حرام و مجازات مردانی که به این عمل تن میدهند را اعدام اعلام می کند. تلمود نیز با اعتقاد به مقدس بودن بنیاد خانواده و اینکه همجنس گرایی زنان و مردان این بنیان مقدس را تضعیف میکند هرگونه همجنسگرایی میان زنان و مدران را ممنوع و حرام میداند.
اهداف سرکردگان رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی همیشه به خاطر نقض آشکار حقوق بشر مورد مؤاخذه بوده است. گذشته از نابرابری های اجتماعی که در بین یهودیان با خاستگاه های مختلف وجود دارد و یا تبعض علیه جمعیت عرب در سرزمینهای اشغالی و جرایم جنگی که ضد حماس یا سایر فلسطینی های مبارز اعمال می شود، همیشه این رژیم را در موقعیت متزلزلی نسبت به اجرای حقوق بشر قرار داده است. از این رو رژیم صهیونیستی تلاش کرده با تأکید بر مسائل حاشیهای نظیر، حقوق همجنس گرایان، تصویری دموکراتیک از خود در سطح جهانی ارایه دهد و خود را آنگونه بنمایاند که در آن همه اقلیتها، حتی اقلیتهایی که در مخالفت با رویکردهای مذهبی جامعه هستند، از حق زندگی برخوردارند.
رژیم صهیونیستی تلاش نموده تا از این طریق تبعیضها و بی عدالتیهایی را که هر روزه از سوی نیروهای امنیتی، انتظامی و دادگاههای کیفری ضدزندگی روزمره فلسطینیها اعمال میکند را از تیررس نگاههای منتقد خارج کند. از سوی دیگر رژیم مذکور میکوشد بیش از پیش از تصویر یک جامعه دینی فاصله گرفته و خود را رژیمی مدرن و سکولار تعریف کند.
رژیم صهیونیستی برنامه های زیادی برای گسترش صنعت گردشگری داشته است. چرا که از نظر تلآویو صنعت گردشگری ابزاری برای معرفی قابلیتهای این رژیم به جهانیان است و از سوی دیگر درآمدهای زیادی نصیب اقتصاد آن میکند. از این رو، رژیم مذکور تلاش کرده تا تمامی ابزارها و امکانات لازم برای جذب توریست را فراهم نماید. در این میان اعطای حقوق و آزادیهای همجنس خواهانه در گسترش صنعت گردشگری این رژیم سهم داشته است.
از آنجا که همجنس گرایی در کشورهای بسیاری هنوز جرم محسوب می شود، آزادی روابط همجنس خواهانه میتواند به جذابیت گردشگری رژیم صهیونیستی بیفزاید و همجنس بازانی که نمیتوانند در نقاط دیگر دنیا به گردش بپردازند را جذب اراضی اشغالی فلسطین کند. “مایکل همل” رئیس انجمن همجنس گرایاناسرائیل «تدارک امکانات همجنس گرایی به عنوان مشوقسفرگردشگران همجنسگرا به اسرائیل را پروژهای می داند که این انجمن با همکاری دولت درصدد اجرای آن است.»
همچنین، مالک آلمانی تبار یکی از کلوپ های شبانه قدس در تبیین دلایل ارائه خدمات ویژه به همجنس گرایان در این کلوپ می گوید: من دوستان همجنس گرای زیادی دارم که زمانی که بهاسرائیلمی آیند هیچ کلوپ و مکان اختصاصی برای خود ندارند. هدف من از بازگشایی کلوپ مذکور، تدارک چنین فضای اختصاصی بوده است.
از نظرکابینه رژیم صهیونیستیصنعت گردشگری ابزاری برای معرفیاسرائیلبه جهانیان است. بنابراین، دولت میبایست تمامی ابزارها و امکانات لازم برای جذب توریست را فراهم آورد. رژیم صهیونیستی بر آن است تا با تبدیل تلآویو به آمستردام دوم از امکانات بالقوه این مکان برای جذب توریستهای همجنسگرا بهره برداری کند.
مهاجر محوری جامعه صهیونیستی
جامعهاسرائیلاز نظر اخلاقی “جامعهای منحرف” محسوب می شود و دلیل اصلی این مسئله در مهاجر محور بودن آن است. در نتیجه موج گسترده مهاجرتهای قبایل و جوامع مختلف به اسرائیل، نوعی نسبیگرایی اخلاقی و نبود معیار اخلاقی مطلق درجامعه اسرائیلبه وضوح دیده می شود. این نسبیگرایی به شکلگیری فساد در کلیه حوزهها اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مخصوصا اخلاقی انجامیده است.
سکولاریسم پذیری جامعه صهیونیستی
گسترش حاکمیت سکولاریسم و نهادهای سکولاریستی درنظام سیاسی اسرائیلمعادل تضعیف دین یهود و معیارها و هنجارهای اخلاقی جامعه به نفع نهادها و هنجارهای عرفی است. رواج مجلات غیراخلاقی بهزبان عبریو انگلیسی و حتی پیشنهاد چاپ مجلات غیراخلاقی بهزبان عبریمظهر این سیاست است.
یکی از دلایلی که تلآویو را به “خانه همجنسگرایان” دنیا تبدیل کرده است، پذیرش عمومی صهیونیستها به این مسئله است. صهیونیستها که به هیچ نوع اخلاقیاتی پایبند نیستند، و به ارزشهای خانوادگی ارج نمیگذارند با این مسئله نیز مشکلی ندارند.
تسهیلات حقوقی رژیم صهیونیستی برای همجنس بازان
اگرچه تا سال 1988 قانونی که همجنس گرایی در رژیم صهیونیستی را جرم اعمال می کرد، لغو نشده بود، اما دستگاه قضایی این رژیم نسبت به این مسأله، همیشه از خود مدارا نشان می داد و به ندرت به خاطر همجنس گرایی علیه کسی اعلام جرم می کرد. از سال 1988 کهکنستاین قانون را لغو کرد، همجنس گرایاناسرائیلاز امتیازات مدنی برخوردار شدند. امتیازاتی چون: ثبت رسمی ازدواج، برخورداری از حقوق قانونی زوجهای غیرهمجنس مانند حقوق مالی و ارثی، حق حضانت فرزند، حق عائله مندی، حق اشتغال در همه سطوح و رفع همه تبعیض هایی که ممکن است به خاطر گرایش های جنسی شان بر آنها تحمیل شود.
گرچه حاخامهای اصلاح طلب از اواخر دهه 1990 زوجیت افراد همجنس را پذیرفته بودند، در سال 2003، کنست، ثبت ازدواج زوج های همجنس گرا را تصویب کرد. پس از آن زوج های همجنس گرا، از دولت خواستند تا مانند سایر زوج ها بتوانند برای شرکای همجنس خود – حتی بدون ثبت ازدواج – ویزای اقامت دراسرائیلبگیرند.
انتهای پیام/
گروه خبری: 1337 |
© | خبرگزاری تسنیم |