Get News Fast

 

اعلام جزئیات طرح انتقال زائران اربعین از قم به سوی مرزها

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم جزئیات طرح جابه‌جایی زائران اربعین از قم به مرزها را تشریح کرد.

اعلام جزئیات طرح انتقال زائران اربعین از قم به سوی مرزها

هادی عموسلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تمهیدات درنظر گرفته شده برای جابه‌جایی با کیفیت‌تر مسافران اربعین گفت: آغاز طرح اربعین اداره حمل و نقل استان از 16 مرداد آغاز و تا 16 شهریور ادامه خواهد داشت. با توجه به سفرهای اتباع خارجی به سمت عتبات عالیات، احتمال آن وجود دارد که این طرح قدری طول بکشد.

عموسلطانی افزود: طبق سنوات گذشته، بحث پیش فروش را از 16 مرداد از مرزهای خسروی و مهران آغاز کرده‌ایم. زائران می‌توانند با مراجعه به وب‌گاه فروش اینترنتی بلیط خود را تهیه کنند. فروش بلیط به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود. چنانچه در وب‌گاه اینترنتی بلیط تمام شده بود افراد می‌توانند به صورت حضوری به پایانه‌ها مراجعه کرده و بلیط خود را فراهم کنند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان قم بیان کرد: ما میزهای خدمت را در پایانه‌ها افزایش داده‌ایم. ما و همکاران به صورت 24 ساعته مستقر هستیم. درصورت وجود هر نوع مشکلی در زمینه‌ تهیه بلیط ما برای تسهیل در این فرآیند به آن‌ها کمک می‌کنیم. به جهت شکایت و انتقاد نیز ما حضور داریم و آنی به شکایات رسیدگی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که امسال چند دستگاه اتوبوس برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سامانه حمل و نقل عمومی جاده‌ای مربوط به ناوگان است. پیش از فراگیری بیماری کرونا ما چیزی بالغ بر 16 هزار ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری فعال داشتیم. 

کمبود ناوگان داریم

عموسلطانی تصریح کرد: با شیوع این بیماری بحث حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده و از سامانه خارج شدند و به سامانه‌های سرویس‌دهی کارخانجات و شهرک‌های صنعتی سوق پیدا کردند. به همین جهت حجم ناوگان ما بسیار کاهش پیدا کرد. پس از کرونا در آماری که از وزارتخانه دریافت کردیم، شاهد بودیم که 50 درصد ناوگان ما از سامانه خارج شدند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان قم گفت: باتوجه به اینکه تاکنون‌ هیچ تولید و واردات ناوگان انجام نشده است، ما تنها همان ناوگان قدیمی را در اختیار داریم. بنابراین ما شاهد مشکل کمبود ناوگان هستیم. ما درحال حاضر 70 ناوگان فعال در پایانه‌ها داریم که می‌توانند به مسافران خدمات ارائه دهند.

وی افزود: ما سال گذشته در ایام پیک و بازه زمانی 7 روز مانده به اربعین، روزانه 180 ناوگان از قم به سمت مرزهای کشور اعزام می‌کردیم. باتوجه به مشکلات موجود ما در تلاشیم تا هماهنگی‌های لازم را شرکت‌ها، تشکلات و ناوگان‌های همجوار انجام دهیم و تا با حداکثر توان ناوگان اربعین را تأمین کنیم.

عموسلطانی در پاسخ به این سوال که برای بازگشت مسافران چه تمهیداتی صورت گرفته است، گفت: با توجه به اینکه 70 درصد برگشت‌ها معمولا از مرز مهران پایانه برکت انجام می‌شود، مدیریت این مرز با همکاران ستاد، سازمان حمل و نقل و همکاران ما در ایلام است. ما برای خط حمل و نقل قم 10 نفر از همکارانمان را از استان اعزام می‌کنیم.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان قم بیان کرد: ما در خود استان سامانه‌هایی را در اختیار داریم، که مربوط به کنترل و رصد ناوگان است. بنابراین ناوگانی که ما از قم اعزام می‌کنیم، در کنترل زمان و سلامت کامل قرار دارد، زیرا ما در سامانه مسیر تردد را رصد می‌کنیم. 

سفر خود را به تاخیر نیندازید؛ زود بروید و زود برگردید

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به کمبود ناوگان حمل‌ و نقل از زائران عزیز این در خواست را داریم که سفرهای خود را نزدیک به اربعین نگذارند. از هم اکنون می‌توانند سفر خود را آغاز کرده و پیش از اربعین برگردند. از آن جهت که با پیک و ازدحام مسافر در مرزها مواجه نشوند.

عموسلطانی عنوان کرد: باتوجه به اینکه هیئات و دستگاه‌های اجرایی سفرهای گروهی و دربستی دارند، ما از این عزیزان نیز خواهش داریم سفرهای خود را زودتر آغاز کنند، تا ما بتوانیم در پایانه‌ها به زائرانی که به صورت خُرد سفر می‌کنند خدمات ارائه دهیم. 

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان قم در پاسخ به این سوال که در صورت مواجهه با تخلفات چگونه می‌توان به شما اطلاع داد، گفت: ما و همکاران بویژه تیم حقوقی سازمان در پایانه مستقر است. تلفن گویای 141 هم به صورت 24 ساعته پاسخگوی شکایات مردم عزیز است. بنابراین زائران عزیز در صورتی که با مشکلی مواجهه شدند، به صورت حضوری و تلفنی می‌توانند طرح شکایت کنند و ما در کمتری زمان ممکن رسیدگی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه مواردی مصداق تخلف محسوب می‌شود، تصریح کرد: منشور حقوق مسافر را در بنرهایی بزرگ در پایانه‌ها نصب کرده‌ایم. از مهم‌ترین تخلفات، گران‌فروشی، بی‌احترامی و تأخیر در حرکت تعریف می‌شود.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا