Get News Fast

 

متولی اجرای طرح‌های تفصیلی باید مشخص شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: متولی و زمان اجرای طرح‌های تفصیلی باید مشخص و تعیین شوند تا بتوانیم در مسیر تحقق آن‌ها گام برداریم

متولی اجرای طرح‌های تفصیلی باید مشخص شود

به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حمید ضمیری در نشست مشترک اعضای شورای شهر و شهردار مشهد با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: باید توجه داشت که حذف جرایم تخلفات ساختمانی و صرفا اجرای رای قلع در داخل محدوده شهرها به دلایل مختلف قابلیت اجرا ندارد.

وی افزود: از سوی دیگر، ابتدا برای حریم شهرها باید این قانون اصلاح شود و مشابه جهاد کشاورزی، با دستور دادستان بتوانیم حکم تخریب را اجرا کنیم.

ضمیری با بیان اینکه نمی‌توان درآمدهای شهرداری‌ها را هرروز محدود کرد و بار هزینه‌ای جدید به شهرداری تحمیل نمود، افزود: از دیگر چالش‌ها، فقدان مجری برای طرح‌های تفصیلی و بلاتکلیفی سرانه‌های خدماتی است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های تفصیلی باید متولی و زمان‌بندی مشخص و تعیین شود.

ضمیری گفت: در این صورت، بلاتکلیفی و تحقق‌ناپذیری طرح‌های تفصیلی و نارضایتی مردم را خواهیم داشت.همچنین بلندمرتبه‌سازی نیز از سال 1391 قرار بوده ظرف 3 ماه تعیین تکلیف شود ولی هنوز محقق نشده است.

مشهد نیازمند اعتبارات ملی است

حسین حسامی،دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز اظهارداشت:شهرداری یک نهاد درآمد-هزینه‌ای است ولی اجرایی شدن قانون درآمدهای پایدار، توازن درآمد و هزینه مدیریت شهری را برهم زده است.

وی به لزوم شفافیت‌بخشی به تبصره 2 ماده 2 قانون درآمدهای پایدار نیز اشاره کرد و گفت: دیگر مساله ما طرح‌های تفصیلی هستند که توسط مشاوران غیر بومی تهیه شده و امروز مطابق با نیاز شهر و شهروندان نیست؛ همین موضوع موجب شده که برای رفع مشکلات به کمیسیون‌های ماده 5 و ماده 100 پناه ببریم.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به رویکرد حمایتی شورای ششم نسبت به مناطق حاشیه شهر، افزود: پروژه‌های عمرانی متعددی در این پهنه‌ها تعریف شده ولی متاسفانه عدم تکمیل شبکه فاضلاب این پروژه‌ها را با مشکل روبرو کرده است.

حسامی در ادامه به حوزه حمل‌ونقل عمومی اشاره داشت و تصریح کرد: امروز احداث هر کیلومتر مترو، 2 هزار و 800 میلیارد تومان برای شهرداری مشهد هزینه دارد و این در شرایطی بوده که کل اوراق مشارکت دولت برای احداث خطوط ریلی، 18 هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: مشهد یک شهر ملی و بین‌المللی است که با اعتبارات محلی مدیریت می‌شود؛ در این خصوص نیازمند رویکرد و نگاه حمایتی مجلس شورای اسلامی در قالب‌های مختلفی چون بودجه زیارت هستیم.

انتهای پیام/282/.

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا