Get News Fast

 

آمادگی ژاپن برای گسترش همکاری در زمینه هوشمندسازی پست

وزیر مشاور در امور خارجی و نماینده ویژه نخست وزیر ژاپن گفت: ایرانیان نخستین قومی بودند که پست اولیه و ارسال مرسولات را پایه گذاری کردند بنابراین آماده‌ایم تا با انتقال تجربه و توسعه تجهیزات و امکانات، پست ایران را در مسیر هوشمندسازی یاری رسانیم.

آمادگی ژاپن برای گسترش همکاری در زمینه هوشمندسازی پست

به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، در دنیای امروز هوشمندسازی اهمیت بسیاری دارد و تقریبا تمام مدیران به‌دنبال ترویج آن در جامعه هدف خود هستند. بررسی ها حاکی از آن است که افزایش هزینه نیروی کار، بازدهی پایین و احتمال بروز خطاهای انسانی جبران‌ناپذیر از مشکلاتی هستند که با بکارگیری سیستم‌های هوشمند حل می‌شوند؛ بنابراین بهبود کارایی و بهره وری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش امنیت، کاهش میزان خطرات و شناساسی مواردی که باعث اتلاف انرژی میشود برخی از مهم‌ترین مزایای هوشمندسازی است. 

از آنجا که این روند چند سالی است در کشورهای دیگر آغاز شده و سرعت یافته است، یکی از مهم‌ترین اقدامات ایران در چند سال اخیر را می‌توان پیشبرد دولت هوشمند و هوشمندسازی دولت دانست. شرکت ملی پست یکی از سازمان‌هایی است که در سه سال گذشته تلاش بسیاری برای تحقق این امر مهم انجام داد.  

به طور مثال از اواخر سال گذشته باجه‌های سیار قبول مرسولات پستی در چند شهر آغاز به کار کرد و در راستای هوشمندسازی پست، چندین خط جدید تجزیه هوشمند مرسولات پستی با کمک شرکت‌های دانش بنیان راه‌اندازی شد تا سرعت و دقت ارسال مرسولات افزایش یابد؛ البته برای اولین بار به جمع معدودکشورهای سازنده ربات‌های هوشمند تجزیه‌گر پستی پیوستیم.

در این راستا با توجه به اهمیت این موضوع اخیرا تسوگه یوشیفومی به همراه سفیر ژاپن در ایران و تیم وزارت خارجه این کشور از واحدهای عملیاتی، تجهیزات و نحوه اجرای فرایندهای پستی در مرکز تجزیه و مبادلات بازدید کرد.

وی ضمن اشاره به فرهنگ غنی ایران و خاستگاه اصلی پست در جهان، افزود: ایرانیان نخستین قومی بودند که پست اولیه و ارسال مرسولات را پایه گذاری کردند.

یوشیفومی مشترکات فرهنگی و روابط خوب دو کشور ژاپن و ایران را مورد تاکید قرارداد و گفت: آماده‌ایم تا با انتقال تجربه و توسعه تجهیزات و امکانات، پست ایران را در مسیر هوشمندسازی یاری رسانیم.

طبق اعلام شرکت ملی پست، مهدی مقصودی-مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل- که به‌عنوان نماینده شرکت ملی پست، وزیر مشاور در امور خارجی ژاپن را در این بازدید همراهی می‌کرد، به تشریح وضعیت پست ایران پرداخت و گفت: افزایش ترافیک مرسولات پستی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا موجب شد هوشمندسازی فرایندها به‌ویژه پردازش مرسولات با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و نوآور، با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت ملی پست آماده است تا در راستای توسعه تعامل بین دو کشور، تمبر مشترک ایران و ژاپن را چاپ و منتشر کند.

انتهای پیام

 

© خبرگزاری ایسنا > خبرنگار: یاسمین نسبتی 37
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا