ایجاد عدالت آموزشی سیاست نظام برای همه دانشآموزان است
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: عدالت آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان یکی از سیاستهای نظام آموزش و پرورش و اسناد بالادستی است و همه دانش آموزان اعم از دانش آموزان با نیازهای ویژه، عشایر، روستایی و … باید تحت پوشش تحصیلی قرار گیرند. |
ایجاد عدالت آموزشی سیاست نظام برای همه دانشآموزان است
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از خواف، جواد روحانی در آیین افتتاح مرکز جامع سنجش، آموزش، توان بخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی شماره چهار در سنگان خواف گفت: ایجاد فرصت های برابر آموزشی و عدالت آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان یکی از سیاست های نظام آموزش و پرورش و اسناد بالادستی است و همه دانش آموزان اعم از دانش آموزان با نیازهای ویژه، عشایر و روستایی و … باید تحت پوشش تحصیلی قرار گیرند.
روحانی بیان کرد: با اجرای برنامه تحولی سنجش، یازده ماموریت از جمله سنجش و غربالگری نوآموزان 4 تا 6 سال به مراکز جامع سنجش محول شد.
وی ارزیابیهای گفتاری و رفتاری و شناسایی مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان را از ماموریت های مراکز جامع عنوان کرد و گفت: سنین اولیه رشد کودک، فرصتی طلایی برای مداخلات بهنگام است که با غربالگری و ارزیابی، مشکلات دانش آموزان شناسایی میشود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تاسیس مراکز جامع سنجش در کیفیتبخشی آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان موثر است، افزود: مراکز جامع علاوه بر ارائه خدمات آموزشی توانبخشی، بهداشتی و مشاوره ای و غربالگری، رویکرد مداخله بهنگام دارند و زمانی که دانش آموزی دارای معلولیت است از بدو تشخیص به او خدمات ارائه میشود تا از بروز معلولیت بیشتر پیشگیری کند و این مداخله حتی میتواند به تحصیل کودک در مدارس عادی منجر شود.
روحانی فراهم کردن شرایط و بستر مناسب برای تشخیص بههنگام مشکل دانش آموزان و توسعه و بهبود کمی و کیفی خدمات تشخیصی، آموزشی و توانبخشی را از اهداف راه اندازی مراکز جامع عنوان کرد.
وی با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی زمینههای رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است فراهم میسازد، گفت: این مرکز به همت نیک اندیش ارجمند حاج گل محمد فاضلی به آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده و این عمل خیر باقیات الصالحاتی است که خیرین برای خود به جای میگذارند و دعای خیر دانشآموزان بدرقه راه آنان خواهد بود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی افزود: با راه اندازی دبیرستان متوسطه اول حرفه ای و کاردانش خاص موفق در سال تحصیلی گذشته 60 دانش آموز در دوره متوسطه اول پیش حرفهای و کاردانش خاص این شهرستان مشغول به تحصیل شدند و به همت و پشتکار جناب آقای کبودانی؛ مدیر پرتلاش دبیرستان موفق، مرحله اول صحافی دفاتر آمار و امتحانات مدارس سطح شهرستان خواف، در راستای آموزش همراه با تولید اجرا شد و گامی موثر در جهت اشتغال دانش آموزان، خودباوری و شناساندن توانمندی آنان برداشته شد.
انتهای پیام/282
© | خبرگزاری تسنیم |