دولت سیزدهم به آموزش و پرورش و فرهنگیان توجه ویژهای داشت
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم بیشترین توجه را به بخش آموزش و پرورش و فرهنگیان داشت. |
دولت سیزدهم به آموزش و پرورش و فرهنگیان توجه ویژهای داشت
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، ضرغام پرنیان پیش از ظهر امروز نشست پیرامون اجرای طرح شهید عجمیان در استان مرکزی با اشاره به سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: رسانه بازوی حقیقی شفافیت و مطالبهگری است که صدای مردم را به گوش مسئولان میرساند، رسانه در حین مظلومیت مملو از گشایش و برکت است، اگر رسانه به معنای حقیقی به وظایف خود عمل کند بازوی پیشرفت کشور خواهد بود.
ویافزود: وجود رسانه عامل کاهش شکلگیری فساد در جامعه است و اگر حتی فساد شکل گیرد رسانه هزینههای ایجاد شده را شفافسازی میکند. بنابراین مبارزه رسانه،کارزار فساد را جمع میکند. خبرنگاران با حقوق ناچیز دائماً در معرض تهدید هستند اما از آنجایی که رسانهها عاشق کار هستند این تهدید را به جان میخرند.
مشاور وزیر آموزش و پروش با انتقاد از صعف اطلاع رسانی از عملکرد سه ساله دولت سیزدهم عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در دولت سیزدهم شکل گرفت اما راویان خوبی نسبت اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم نبودیم، رتبه بندی معلمان یکیاز اقدامات دولت شهید رئیسی است ابن در حالی است که چندین دولت زیر بار رتبهبندی معلمان نرفت، اما در دولت سیزدهم به دستور شهید رئیسی طرح رتبهبندی معلمان اجرایی شد.
پرنیان بیان کرد: شهید رئیسی دولتی را تحویل گرفت که خزانه آن خالی بود، ولی بیشترین توجه را به بخش آموزش و پرورش و فرهنگیان داشت، بیشترین جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم و به ریاست شهید رئیسی برگزار شد، همچنین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ریاست شهید رئیسی پشتیبانی شد. با تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ائتلاف ملی شکل گرفت و نهادهای دیگر موظف به حمایت از آموزش و پرورش شدند و با توجه به بخش آموزش و پرورش شاهد رشد و توسعه بودیم.
وی ادامه داد: رشد هر کشوری نیازمند سرانه آموزشی بالا است، اما متأسفانه به جهت سهل انگاری در گذشته رتبه بندی به سختی انجام شد و کاری که در دو دولت قبل انجام نشد در دولت سیزدهم به سرانجام رسید، هجمه و روایتهای نادرست سبب شد اقدامات بزرگ دولت سیزدهم کوچک شمرده شود و این مظلومیت شهید رئیسی و دولت سیزدهم رانشان میدهد، در این دولت با وجود خزانه خالی، 44 هزار میلیارد تومان برای رتبهبندی معلمان هزینه شد. این مهم در دولتی انجام شد که مملو از خرابی و آوار بود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش از جذب 200هزار معلم در یک سال خبرداد و گفت: یکی از ضعفهای ساختاری کشور، جذب معلم بود که این مهم در دولت سیزدهم محقق شد. همچنین ارزیابی معلمین به جهت اهمیت شغل معلمی در تعلیم و تربیت تخصصی شد، چراکه یک معلم با ذهن و فکر فرزندان این کشور سر رو کار دارد و هرگونه سهلانگاری در ارزیابی معلمان خسارت به نظام تعلیم و تربیت و به تبع ضربه به کل جامعه محسوب میشود.در دولت سیزدهم سه هزار ورودی دانشگاه فرهنگیان به جذب 30 هزار دانشجو ارتقا پیدا کرد تا با کمبود معلم در آینده مواجه نشویم.
پرنیان با بیان اینکه رسانه واقعی باید در انعکاس عملکرد دولت اصلاح طلب و اصولگرا را در یک چشم ببیند و سیاستهای پیرامون حزبی بر روی آنها اثر نگذارد، گفت: موظف هستیم دولت چهاردهم را در جهت رسد و توسعه کشور یاری رسانیم و در راستای ارائه خدمات مناسب به مردم به همه شکل کنار دولت قرار خواهیم گرفت و تمام همت ما بر حمایت از رئیس جمهور دولت چهاردهم است.
وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در استان مرکزی گفت: 120 مدرسه استان مرکزی با 2 هزار کلاس در طرح شهید عجمیان قرار گرفت، سال گذشته بهسازی، شادابسازی و مرمت 70 کلاس درس در طرح شهید عجمیان در سطح کشور انجام شد و امسال 110 هزار مدرسه هدفگذاری شده که 2 هزار کلاس در استان مرکزی است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش طرح شهید عجمیان را طرح تربیتی برشمرد و عنوان کرد: صرفهجویی مالی طرح شهید عجمیان سال گذشته 700 میلیارد صرفهجویی برای سازمان نوسازی داشت و صرفهجویی امسال یک هزار و 500 میلیارد تومان است، در این طرح تربیتی دانش آموزان از دامن خانواده جدا میشوند و دانش و آموز و معلم در فرایند غیررسمی و فضای جهادی قرار میگیرند. یکی از بخشهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش احساس مسئولیتهای اجتماعی است که بخشی از آن معلمان هستند، در این راستا 369 مدرسه سیل زده در 24 روز توسط معلمان جمعآوری شد.
پرنیان با بیان اینکه طرح شهید عجمیان توسط سازمان نوسازی مدارس پشتیبانی میشود، هدف طرح شهید عجمیان نوسازی مدارس است، خاطرنشان کرد: ساختار بودجه به شکلی است که نمیتوانیم همه مشکلات را حل کنیم و یکی از راههای برون رفت ما این است که در هر مدرسه یک گروه جهادی داشته باشیم در این راستا 17 هزار و 200 گروه جهادی دانش آموزش و معلمان در سامانه ثبت شد.
انتهای پیام/711/
© | خبرگزاری تسنیم |