چرا برخی بیماران از خدمات بیمارستان بعثت ناراضی هستند؟
عضو هیئت رئیسه نظام پرستاری استان همدان و مدیر فرهنگی بیمارستان بعثت همدان ضمن حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم و تبریک هفته خبرنگار، به سوالات خبرنگار تسنیم درباره بیمارستان بعثت پاسخ داد. |
چرا برخی بیماران از خدمات بیمارستان بعثت ناراضی هستند؟
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، ابراهیم بختیاری در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که چرا نارضایتی از بیمارستان بعثت زیاد است و بیماران احساس میکنند آن گونه که باید به آنها رسیدگی نمیشود، اظهار داشت: ارائه خدمات درمانی به مراجعین در حداقل زمان ممکن و کیفیت مناسب و مطلوب حق مسلم هموطنان عزیزمان و آرزوی قلبی کادر درمان است، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که بیمارستان بعثت مرکز ترومای غرب کشور است و روزانه تعداد بسیار زیادی بیمار که عمده آنها از بیمارانی هستند که دچار حوادث تصادفی، غیرمترقبه و سوختگی شدهاند در این مرکز بستری میشوند و این حوادث دردناک غیرمترقبه برای بستگان بیماران قابل تحمل نیست و موجب بروز خشم و عصبانیت در آنها میشود.
چرا بخش نورولوژی به بیمارستان بعثت آمد؟
وی تصریح کرد: وضعیت فوق در حالی است که بیمارستان بعثت با تصمیم مسئولین دانشگاه و با هدف ارائه خدمات بهتر به مراجعین به سرویس نورولوژی از حدود سه سال قبل مفتخر به میزبانی از این بیماران نیز هست.
عضو هیئت رئیسه نظام پرستاری استان همدان، افزود: وجود متخصصان مجرب و متعهد شاغل در بیمارستان بعثت در این رشته موجب شده که علاوه بر مراجعه بیماران از شهرستانهای استان همدان، از استانهای مجاور و همسایه هم پذیرایی شبانه روزی بیماران نیازمند به خدمات سرویس نورولوژی در این مرکز باشیم.
بختیاری گفت: بیشتر بیماران نورولوژی به علت عوارض و مشکلات ناشی از بیماریهای نیازمند بستری طولانی مدت در بیمارستان هستند.
علت کمبود تختهای بیمارستانی چیست؟
وی در پاسخ به این سوال، عنوان کرد: علیرغم تلاشهای مستمر مسئولین بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی همدان جهت رفع موانع جذب نیرو پرستاری و نزدیک کردن نسبت تخت به نیروی پرستاری به استاندارد کشوری که تحقق آن گامی بلند و اتفاق امیدبخشی در حوزه سلامت خواهد بود و بهکارگیری شبانه روزی و بیوقفه تجهیزات پیشرفته موجود در بیمارستان بعثت مانند سی تی اسکن، ام آر آی و غیره، و پیگیری مستمر جهت تهیه و نصب تجهیزات بیشتر باید اذعان داشت که فراوانی مراجعین به این مرکز و به تبع آن پربودن همیشگی ظرفیت تختها و مستعمل شدن تجهیزات بعضی وقتها موجب آزردگی خاطر مراجعین میشود.
تاثیر شیفتهای سنگین بر کیفیت خدمات پرستاری چگونه است؟
بختیاری با تاکید بر اینکه که پرستاران از مظلومترین و متعهدترین اقشار جامعه هستند که در تمام برهه حساس کشور از جنگ تحمیلی گرفته تا حوادث و بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و پاندمی کرونا همواره سپر بلا و غمخوار هموطنانشان بوده و هستند، تصریح کرد: شاید خستگی شیفتهای سنگین کاری و مسئولیت خطیر مراقبت از بیماران آنها را متاثر کند، اما تاسی از یگانه پرستار دشت کربلا حضرت زینب کبری (س) عزم این فرشتگان مهربان در راه خدمت به هموطناشان راسختر میکند.
آیا کلاسهای آموزشی ارتباط با بیمار برای پرستاران برگزار میشود؟
وی در پاسخ به این سوال گفت: مسئولین بیمارستان علاوه بر پیگیری مستمر تحقق جذب نیروی پرستاری و تامین تجهیزات بیشتر، از برگزاری دورههای آموزشی ارتباط موثر و سایر دورههای مورد نیاز در این حرفه که سبب ایجاد ارتباط مناسب بین گروههای هدف میشوند غافل نبوده و تلاش براین امر است که درصد رضایتمندی مراجعین افزایش یابد.
کدام بخشهای درمانی در مرکز بعثت فعال است؟
عضو هیئت رئیسه نظام پرستاری استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر بخشهای اورژانس، داخلی، تروما، ارتوپدی، نورولوژی، سوختگی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، جراحی فک و صورت، جراحی گوش حلق و بینی، آنژیوگرافی، سی سی یو و آی سی یو در بیمارستان ما فعال است، بیان کرد: در صورت به ثمر رسیدن تلاشهای مسئولین سطح رضایتمندی مراجعین به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/
© | خبرگزاری تسنیم |