Get News Fast

 

برنامه کاظمی برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که طبق گزارش وزیر پیشنهادی آموزش و پروش، سند جامع نیروی انسانی آموزش و پرورش برای حل مشکلات این وزارت‌خانه تهیه شده است.

برنامه کاظمی برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، ابراهیم رضایی در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان داشت که آموزش و پرورش بهترین مولفه در حفظ امنیت کشور است و همه بحران‌های فرهنگی و امنیتی، ناشی از بی‌توجهی به حوزه تربیتی و فرهنگی کشور ناشی می‌شود.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن ارائه توضیحاتی درباره سوابق دانشگاهی و حوزوی خود، تاکید کرد که معلم است؛ ایشان بزرگترین پروژه پیش‌ روی آموزش و پرورش را بازگشایی مدارس دانست و اعلام کرد که یک برنامه سه ماهه و کوتاه مدت برای مدیریت آموزش و پرورش با اولویت بازگشایی مدارس دارد. همچنین آماری ارائه کرد مبنی بر اینکه ۱۷۶ هزار نفر کسری نیروی انسانی در آموزش و پرورش است لذا برای حل مشکل نیروی انسانی، سند جامع نیروی انسانی آموزش و پرورش را تهیه کرده است.

رضایی افزود: آقای کاظمی با تاکید بر حل مشکلات آموزش و پرورش گفت که حل مشکلات این وزارتخانه نیازمند فضای آرام و همدلی دارد و اینکه میثاق ملی ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ کار بسیار بزرگ مجلس و دولت، توجه به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه است. ایشان بیان داشت که آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه جایگاه ویژه‌ای دارد و بخش آموزش و پرورش برنامه هفتم توسعه باید اجرایی شود لذا دستور کار اصلی او در آموزش و پرورش، اجرای برنامه هفتم توسعه و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه اجرایی این سند خواهد بود.

رضایی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرد در کمیت و کیفیت آموزش و پرورش مشکل داریم که از جمله آن منابع مالی آموزش و پرورش است لذا باید رویکرد  مشارکت‌های مردمی توسعه پیدا کند. برای تامین منابع در آموزش و پرورش از ظرفیت‌های مردمی استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید داشت که از مقوله تربیت غفلت شده و باید جایگاه مدارس دولتی ارتقا پیدا کند پس تلاش می‌شود در راستای ایجاد عدالت آموزشی، جایگاه مدارس دولتی ارتقا پیدا کند.

به گفته وی، وزیر پیشنهادی در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان گفت که دانشگاه فرهنگیان با تمام توان تقویت خواهد شد و به آن اعتقاد دارد. همچنین بر نفی سیاست زدگی در آموزش و پرورش تاکید کرد و اینکه بسیجی، انقلابی و مستقل است و سیاستش در آموزش و پرورش، مدیریت مستقل و مقتدر و معتدل بوده و باید آموزش و پرورش از سیاست زدگی خارج شود.

رضایی افزود: کاظمی اعلام کرد که برنامه درسی داخل مدارس و نظام تعلیم و تربیت اصلاح شود و باید برنامه‌ها دانش‌آموزمحور باشد.

وی با بیان این‌که «اعضای کمیسیون بر اهمیت حوزه آموزش و پرورش تاکید کردند»، افزود: توجه به نیروی انسانی در آموزش و پرورش، به کارگیری مدیران کارآمد و انقلابی، برخورد با افراطیون، تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان، جبران کسری و کمبود معلم، سیاسی نکردن آموزش و پرورش، انتصاب مدیران کارآمد، رفع مشکلات عمرانی مدارس در سراسر کشور، ارتقای کیفیت آموزش در مدارس، سالم سازی هلدینگ‌های اقتصادی آموزش و پرورش، توسعه سواد رسانه‌ای در مدارس، توجه به کار فرهنگی در آموزش و پرورش، لزوم به کارگیری روش‌های مدرن تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش، تاکید بر عدالت آموزشی، برخورد با مافیای کنکور در آموزش و پرورش، انتقاد از کمبود امکانات در آموزش و پرورش، استفاده از سیستم‌های جدید آموزشی، توجه به حوزه پرورشی و تربیتی، انتقاد از توسعه مدارس غیرانتفاعی، انتقاد از عدم اجرای سند تحول در آموزش و پرورش، لزوم ارائه لایحه برای تحقق سند تحول از سوی دولت، احیای کانون پرورش و فکری، انتقاد از وجود انواع مدارس که ما ۲۳ نوع مدارس در ذیل آموزش و پرورش داریم، تعیین تکلیف نهضتی‌های بعد از سال ۹۲، نوسازی مدارس و انتقاد از عدم اجرایی سازی مناسب رتبه‌بندی معلمان و اهمیت دادن به بازنشستگان از دیگر نکات مطروحه نمایندگان بود.

انتهای پیام

 

© خبرگزاری ایسنا > خبرنگار: منیرسادات سیدرضا
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا