حل مشکل معلمان نهضتی از شروط رأی به وزیر آموزش و پرورش
سخنگوی کمسیون اجتماعی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اگر میخواهد از مجلس رأی اعتماد بگیرد باید مشکل معلمان نهضتی که در جغرافیای استان و کشور ناعادلانه توزیع شدهاند را برطرف کند. |
حل مشکل معلمان نهضتی از شروط رأی به وزیر آموزش و پرورش
ولی داداشی امروز در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در آستارا با اشاره به مصوبه مجلس دهم مبنیبر تبدیل وضعیت نیروهای نهضتی، شرکتی و خریدخدماتی اظهار کرد: احساس میکنم و استنباط بنده این است که وزارت آموزش و پرورش با نیروهای نهضتی، شرکتی و خرید خدماتی که در قالب قانون با این وزاتخانه کار میکنند سرلج بازی دارد.
وی با بیان اینکه در استان گیلان معلمی که نهضتی بود و به استخدام آموزش و پرورش درآمده بااینکه محل سکونتاش شهرستان آستارا میباشد او را به رودبار دادهاند و رودبار را به لاهیجان و لاهیجان را به تالش گفت: در اثر همین توزیع ناعادلانه فرهنگیان بعضی اختلافات خانوادگی پیشآمده و تا مرز طلاق و جدایی پیش رفته است.
نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک خانم معلم با وجود دو فرزند از شهرستان آستارا پنج ساعت مسیر خطرناک جاده آستارا-رودبار را طی میکند، بیان کرد: وقتی با مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان صحبت میکنیم میگویند وزارتخانه اجازه نمیدهد؛ آیا همان معلم را آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیاز ندارد که در غربت و به دور از خانواده باید با دغدغه فکری و استرس در سر کلاس درس حاضر شود.
سخنگوی کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استنباط بنده این است وزارت آموزش و پرورش چون احساس میکند ما در مجلس این نیروها را به آنها تحمیل کردهایم از سر لجبازی به شهرهای دیگر فرستادهاند، افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اگر میخواهد از مجلس رأی اعتماد بگیرد باید مشکل معلمان نهضتی که در جغرافیای استان و کشور ناعادلانه توزیع شدهاند را برطرف کند.
بهگفته عضو مجمع نمایندگان استان گیلان، اجرای درست رتبهبندی فرهنگیان، پرداخت بهموقع معوقات بازنشستگان و تصمیمگیری درخصوص ساماندهی افراد شاغل در مدارس غیردولتی از دیگر برنامههایی است که «علیرضا کاظمی» وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم جهت تصدی وزارتخانه آموزش و پرورش باید برای آنها برنامه و راهکار درست داشته باشد.
انتهای پیام/
© | خبرگزاری تسنیم |