Get News Fast

ابزارهای پیشنهاد هشتگ اینستاگرام: کدامیک بهتر است؟

استفاده از هشتگ در اینستاگرام، باعث می‌شود کاربران به راحتی در نتایج جست‌وجو پست‌های شما را ببینند. پیج‌هایی که به درستی از هشتگ‌نویسی استفاده می‌کنند، روند رشد را بسیار سریع‌تر طی خواهند کرد؛ زیرا محتواهای آن‌ها به راحتی وارد بخش اکسپلور می‌شود و در دسترس مخاطبان علاقه‌مند قرار می‌گیرد. در این مقاله، ۱۰ ابزار عالی برای انتخاب هشتگ معرفی خواهیم کرد. این ابزارها، در انتخاب سریع و اصولی هشتگ به شما کمک می‌کنند. تا پایان با ما همراه باشید.

بهترین ابزارها برای انتخاب هشتگ در اینستاگرام

تولید محتوا، تنها بخشی از ماجرای رشد در اینستاگرام است. اگر می‌خواهید به نتایج عالی دست پیدا کنید، باید از تکنیک‌های نمایش محتوا به کاربران استفاده کنید. یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین تکنیک‌ها، استفاده از هشتگ مرتبط است.

برای پیدا کردن هشتگ‌های مناسب صنعت یا حوزه کاری خود بهترین کار این است که به صفحه رقیبان خود مراجعه کنید! در هر حوزه کاری معمولاً رقبایی وجود دارند که موفق‌تر هستند و پست‌هایشان تعامل بسیار خوبی دارد.

با این حال، گاهی ممکن است هشتگ مناسب محتواهای خود را پیدا نکنید و یا ندانید کدام هشتگ، تاثیر بیشتری دارد. در این شرایط، استفاده از ابزارهای زیر بسیار به شما کمک خواهد کرد:

Display Purposes

با استفاده از Display Purposes می‌توانید بهترین هشتگ‌ها را با توجه به محتوای مورد نظر خود انتخاب کنید. در این ابزار، باید کلمات کلیدی یا هشتگ‌های مورد نظر خود را وارد کنید تا هشتگ‌های مرتبط با آن موضوع را به شما پیشنهاد دهد. در این برنامه، می‌توانید با توجه به هشتگ انتخابی خود، هشتگ‌های جایگزینی را نیز پیدا کنید که کمتر شناخته شده هستند. این نوع هشتگ‌ها برای پیج‌هایی که قصد دارند محتواهای خاص تولید کنند مناسب است. ابزار Display Purposes رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و حتی مبتدی‌ترین افراد هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

Influencer Marketing Hub

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری درباره انواع هشتگ انتخابی خود به دست آورید، می‌توانید سراغ Influencer Marketing Hub بروید. در این ابزار، می‌توانید علاوه بر یافتن هشتگ‌های مناسب با توجه به موضوع مورد نظر خود، به تحلیل هشتگ‌ها هم بپردازید. بر اساس تحلیل‌ها، اطلاعاتی درباره تعداد پست‌های موجود در آن هشتگ، میزان رقابت و محبوبیت آن هشتگ به دست آورید.

همچنین این ابزار به شما کمک می‌کند تا هشتگ‌هایی را پیدا کنید که توسط مخاطبان هدف شما بیشتر استفاده می‌شوند. این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند تا پست‌های خود را به دست افرادی برسانید که واقعاً به محتوای شما علاقه‌مند هستند.

Hashtagify

Hashtagify یک ابزار آنلاین قدرتمند برای تحقیق و تجزیه و تحلیل هشتگ‌ها در اینستاگرام و توییتر است. این ابزار به کاربران کمک می‌کند تا هشتگ‌های مناسب برای پست‌های خود را پیدا کنند، عملکرد هشتگ‌ها را تحلیل کنند و استراتژی‌های بهتری برای استفاده از آن‌ها بچینند.

با کمک این ابزار، می‌توانید هشتگ‌های مرتبط با کلمه کلیدی یا هشتگ خاصی را جستجو کنید. همچنین، این ابزار داده‌های دقیقی درباره عملکرد هشتگ‌ها ارائه می‌دهد. می‌توانید بررسی کنید که یک هشتگ چقدر پرکاربرد است، چه زمانی بیشترین استفاده را دارد و چگونه در طول زمان عملکردش تغییر کرده است. این ویژگی برای پیش‌بینی هشتگ‌های آینده‌دار و برنامه‌ریزی برای کمپین‌های بلندمدت بسیار مفید است.

یکی از ویژگی‌های جالب Hashtagify این است که می‌تواند اینفلوئنسرهای مرتبط با هشتگ‌های خاص را شناسایی کند. همچنین با استفاده از این ابزار، می‌توانید ببینید که رقبای شما از چه هشتگ‌هایی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند و بر اساس این اطلاعات، استراتژی‌های خود را بهبود بخشید.

RiteTag

گزینه بعدی که در تحلیل و انتخاب هشتگ‌ها به شما کمک خواهد کرد،‌ RiteTag نام دارد. این ابزار، به صورت افزونه مرورگر در دسترس است و می‌توانید از آن برای بررسی محبوبیت هشتگ‌ها، شناسایی گزینه‌های پرطرفدار و انتخاب بهترین هشتگ برای محتوای خود استفاده کنید.

این ابزار از کدهای رنگی برای نمایش میزان محبوبیت هشتگ‌ها استفاده می‌کند؛ به این صورت که با رنگ سبز هشتگ‌های محبوب، با رنگ زرد هشتگ‌های معمولی و با رنگ قرمز، هشتگ‌های کم‌طرفدار را نمایش می‌دهد.

یکی از امکانات ویژه RiteTag این است که میزان تعامل هر هشتگ را نیز به شما نشان خواهد داد. با این حساب، اگر بخواهید تعامل پیج خود را بالاتر ببرید، می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید.

Sprout social

گزینه بعدی برای مدیریت هشتگ‌ها در اینستاگرام، ‏Sprout Social است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید میزان تعاملی را که هر هشتگ دریافت کرده است، به طور دقیق بررسی کنید. در این پلتفرم، تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری‌های هر هشتگ قابل مشاهده است.

با استفاده از این ابزار، می‌توانید برای استراتژی‌های محتوایی بهتر تصمیم بگیرید و تعامل بیشتری در صفحه خود ایجاد کنید. البته نسخه رایگان این برنامه در ارائه تحلیل‌ها چندان دقیق و قوی عمل نمی‌کند و برای استفاده از امکانات ویژه، باید از نسخه پریمیوم استفاده کنید.

Hootsuite

این ابزار، یکی از مشهورترین گزینه‌ها برای برنامه‌ریزی و مدیریت در شبکه‌های اجتماعی است. با Hootsuite می‌توانید به صورت رایگان، تجزیه و تحلیل هشتگ‌های مورد استفاده خود را بررسی کنید و بهترین هشتگ‌های پیشنهادی را ببینید.

با استفاده از داده‌های موجود در این پلتفرم، مشخص خواهد شد که هر هشتگ، چقدر تاثیرگذار بوده است و بر همین اساس، می‌توان استراتژی‌های محتوایی بعدی را نیز تعیین کرد. در Hootsuite می‌توانید موثرترین هشتگ‌ها را شناسایی کنید و بر اساس آن، هشتگ‌های بعدی را اولویت‌بندی نمایید.

البته در صورتی که بخواهید از امکانات ویژه هوت سوئیت استفاده کنید، باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید؛ زیرا در نسخه رایگان، تحلیل‌ها بسیار محدود است.

All Hashtag

در صورتی که موضوع یا کلیدواژه خاصی در ذهنتان دارید و می‌خواهید بر همان اساس، هشتگ‌ها را تعیین کنید، سراغ All Hashtag بروید. در این پلتفرم، می‌توانید واژه یا واژه‌های مورد نظر خود را وارد کنید و بر همان اساس، هشتگ‌های مهم را دریافت کنید.

در این برنامه، امکان ساخت هشتگ‌های جدید و تحلیل هشتگ‌های استفاده شده به صورت رایگان وجود دارد. با ورود هشتگ مورد نظر خود در این برنامه، می‌توانید رتبه هشتگ، تعداد دفعات مشاهده و میزان استفاده از هشتگ‌های مشابه آن را بررسی کنید.

All Hashtag مختص اینستاگرام یا شبکه اجتماعی خاصی نیست و صرفا برای تولید یا تحلیل هشتگ‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

Sistrix

اگر به دنبال ابزاری هستید که تنها با یک کلمه، چندین هشتگ پرکاربرد به شما پیشنهاد دهد، حتما سراغ Sistrix بروید. در این پلتفرم، با ورود واژه مورد نظر، می‌توانید چندین هشتگ مرتبط با آن را مشاهده کنید و سراغ بهترین گزینه‌ها بروید. Sistrix علاوه بر پیشنهاد هشتگ، رتبه‌بندی هشتگ‌ها را نیز به شما نشان خواهد داد. این تحلیل‌ها، تصمیم‌گیری را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

البته باید توجه داشته باشید که این ابزار، دو نسخه رایگان و پولی دارد. در نسخه رایگان، فقط می‌توانید روزانه ۲۵ واژه برای تولید هشتگ وارد کنید؛ این در حالی است که در نسخه پریمیوم، امکان استفاده بینهایت را خواهید داشت.

Photerloo

اگر برای تصاویرتان به دنبال هشتگ هستید، حتما از ابزار Photerloo استفاده کنید. این ابزار، تنها با دریافت تصاویر، می‌تواند چندین کلیدواژه و هشتگ به شما پیشنهاد دهد. هشتگ‌های پیشنهادی در این برنامه، بر اساس هشتگ‌های استفاده شده در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و یوتیوب انتخاب می‌شوند. اصولا برای هر تصویر حداکثر ۵۰ کلیدواژه و ۳۰ هشتگ پیشنهاد خواهد شد. Photerloo، تنها هشتگ‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد و برای تحلیل آن‌ها باید سراغ ابزارهای دیگر بروید.

Keyhole

آخرین ابزار در این لیست، به تجزیه و تحلیل هشتگ‌ها اختصاص دارد. با استفاده از Keyhole، می‌توانید تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و هشتگ‌های مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. تحلیل‌های این ابزار اغلب عمیق و طولانی مدت هستند، به همین دلیل در انتخاب هشتگ‌های کاربردی و رو به رشد بسیار به شما کمک خواهند کرد. با استفاده از این ابزار، پس از استفاده از هشتگ‌ها، می‌توانید آن‌ها را ردیابی کنید و میزان تاثیر آن‌ها روی مخاطب را محک بزنید.

کدام ابزار پیشنهاد هشتگ از همه بهتر است؟

پاسخ این سوال، بستگی به نیازهای خود شما دارد! مثلا، اگر صرفا به دنبال دریافت پیشنهاد هشتگ هستید، می‌توانید از Photerloo یا All Hashtag استفاده کنید. اگر می‌خواهید همزمان با پیشنهاد هشتگ، تحلیل کوتاهی از آن‌ها ببینید، سراغ Sistrix بروید و اگر به تحلیل‌های دقیق‌تر نیاز دارید، حتما Influencer Marketing Hub یا Hashtagify گزینه‌های خوبی هستند.

همچنین گاهی ممکن است نیاز به چند ابزار داشته باشید تا برای انتخاب بهترین هشتگ، تصمیم بهتری بگیرید. انتخاب هشتگ صرفا بر اساس یک ابزار، درست مثل این است که بدون مشورت و کار تیمی بخواهید کسب‌وکار را پیش ببرید. بنابراین، سعی کنید شتاب‌زده عمل نکنید و حتما پیش از انتخاب، هشتگ‌های خود را با چند ابزار مختلف مورد بررسی قرار دهید.

جمع‌بندی و خلاصه کلام

انتخاب هشتگ‌های یک پست، درست به اندازه تولید محتوای درست و اصولی اهمیت دارد. هشتگ‌ها، محتوای شما را در معرض دید مخاطب قرار می‌دهند و باعث جذب دنبال‌کنندگان بیشتر و بهبود تعامل پیج خواهند شد. در این مقاله، ۱۰ ابزار عالی برای انتخاب هشتگ اینستاگرام به شما معرفی کردیم. با این ابزارها می‌توانید هشتگ مورد نظر خود را پیدا کنید، آن را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید و از آن برای رشد پیج خود کمک بگیرید.

ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا