استفاده از روشهای نوین در سیستم آموزشی کشور
معاون وزیر آموزش وپرورش گفت : آموزش و پرورش تنها باید مسیر نوآوری آموزشی را جهتدهی کند تا از آن استفاده مطلوب شود و این مهمترین امر است |
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد، احمد محمودزاده در مراسم بازدید از مرکز نوآوری های آموزشی در مشهد درجمع خبرنگاران اظهارداشت: در آموزش و پرورش باید برنامهریزیهای اساسی برای استفاده از ظرفیت تکنولوژی دیجیتال و فناوریهای روز به منظور بهبود فرآیند آموزش و پرورش صورت گیرد و این موضوع سالها مغفول مانده بود، اما همزمان با اجراییسازی سند تحول بنیادین به این مهم پرداخته شد و در ایام کرونا فرصتی پیش آمد تا آموزش و پرورش به این موضوع وارد شود.
وی ادامه داد: مدارس غیردولتی باید در این خصوص پیشتاز باشند، زیرا این مدارس انعطاف بیشتری را در تصمیمسازی و تصمیمگیریها دارند، و از لحاظ دیگر نیز در این مدارس زمانبندی آموزشی متناسب با فناوریهای جدید دنیاست.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : اگر اهالی تعلیم و تربیت بتوانند این ظرفیتها را فعال کنند، اکوسیستم نوآوری میتواند منجر به دستاورهای گوناگونی در حوزه آموزش شود و از سویی به خلق زنجیره ارزش میان مدارس غیردولتی و دانشآموزان هم میرسید.
محمودزاده تاکیدکرد: معلمان نیز میتوانند با گذراندن دورهها یی ازاین قبیل در این خصوص توانمندتر شوند و این درحالی است که در داخل جریان مدرسه هم دانشآموزان میتوانند از این ظرفیتها بهره مند شوند و مدیران آموزش و پرورش تنها باید این مسیر را جهتدهی کنند تا از آن استفاده مطلوب شود.
وی اضافه کرد: استفاده از روشهای نوین و ظرفیت اکوسیستم و چرخه نوآوری در سیستم آموزشی کشور، اکنون امری ضروری است بنابراین همافزایی رسانهای هم میتواند در این خصوص کارآمد باشد و از سویی دیگر بخشی از خدمات کادر آموزش میتواند به صورت جشنواره و نمایشگاه اطلاعرسانی شود که جشنواره آفرینو با موضوع ابتکارات و ایدههای جدید در این راستا جدیدا راه اندازی شد.
معاون وزیر اموزش و پرورش، رسانه را یکی از ارکان چهارگانه تربیت دانست و افزود: رسانه میتواند یاریگر آموزش و پرورش باشد، بنابراین بستر استفاده از ظرفیت رسانه در آموزش و پرورش آماده شده است.
محمودزاده در خصوص نبود فضایی یکپارچه برای اطلاعرسانی آخرین خبرها و دستاوردهای روز در حوزه آموزش گفت: رسانهها باید برای اطلاعرسانی در حوزه آموزش پای کار بیایند.
وی گفت: فعالان حوزه آموزش باید موظف شوند برخی از این ابتکارات و ایدهها که در حوزههای مختلف است را از طریق این جشنوارهها در معرض دید افکار عمومی قرار دهند تا دیگران هم از این ایدهها استفاده کنند و این ابتکارات به دیگر مناطق و مدارس تسری پیدا کند ، استفاده از هوش مصنوعی در آموزش، استفاده از تکنولوژی دیجیتال و خصوصیات مدارس آینده، بخشهای کارگاهی این جشنواره بودند.
انتهای پیام/282/.
© | خبرگزاری تسنیم |