مرکز مشاوره تلفنی 1480 بهزیستی البرز افتتاح شد
مدیرکل بهزیستی استان البرز از افتتاح مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی استان البرز خبر داد. |
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج صبح امروز همزمان با هفته دولت مرکز مشاوره تلفنی 1480 بهزیستی البرز با حضور مسئولان استانی و کشور در کرج مورد بهره برداری قرار گرفت.
وجیهه محمدی فلاح مدیر کل بهزیستی استان البرز با اعلام این مطلب گفت: این مرکز با اعتباری بالغ بر 15میلیارد ریال جهت رفاه حال شهروندان و پاسخ به نیازهای ایشان و همچنین ایجاد دسترسی آسان و رایگان و ارتقا سطح سلامت روان افراد جامعه از طریق ارائه مداخله های دربردارنده در ساختمان جدید و با تعداد 10 کابین راه اندازی شده است.
وی افزود: در این مرکز مشاوران به منظور ارائه خدمات مشاوره، راهنمایی و ارجاع در زمینه پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی اجتماعی و ارتقای سلامت روان تماس گیرندگان به ارائه مشاوره روانشناختی به صورت تلفنی می پردازند.
محمدی فلاح با اشاره با تاکید برنامه هفتم توسعه کشور بر خدمات مشاوره عنوان کرد: این خدمات با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاورهای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی و خانوادگی در جهت ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه ارائه می شود.
مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: طی 5 ماهه سال جاری 20 هزار مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی 1480 ارائه شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین فراوانی مشاورهها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه همه تماسهای مردمی با خط صدای مشاور 1480، محرمانه و امن است، اظهار کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماسگیرندگان و گوناگونی مشکلات آنها، گاها ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روانشناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.
اینمسئول گفت: سامانه صدای مشاور بهزیستی با خط تلفنی 1480 برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح الی 24 به صورت رایگان مشاوره کاملاً تخصصی ارائه میدهد.
انتهای پیام/
© | خبرگزاری تسنیم |