Get News Fast

 

خودروساز چینی به میدان آمد

اکسپنگ، تولیدکننده خودروهای برقی چینی، اولین مدل از زیرمجموعه نام تجاری ارزان قیمت خود، مونا را ۱۶ هزار و ۸۱۳ دلار آمریکا قیمت‌گذاری کرد و وارد بخش اصلی اما رقابتی بزرگ ترین بازار خودروی جهان شد.

به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، کوپه هاچ بک برقی مونا M۰۳ مقرون به صرفه ترین مدل اکسپنگ است و با سایر خودروهای برقی با قیمت ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار یوان رقابت خواهد کرد که یک سوم کل فروش خودرو در چین را به خود اختصاص می‌دهد.

دو نسخه از مونا M۰۳ وجود خواهد داشت؛ نسخه اصلی بدون فناوری رانندگی خودکار پیشرفته با قیمت ۱۶هزار و ۸۱۳ دلار آمریکا و M۰۳ Max که از فناوری مشابه تسلا استفاده می‌کند و قیمت آن از ۲۱ هزار و ۸۶۶ دلار آمریکاست. هر دو ارزان‌تر از ارزان‌ترین خودروی برقی با نام تجاری اکسپنگ، سدان P۵ است که قیمتی معادل ۲۲ هزار دلار دارد.

این شرکت پیش از این اعلام کرد که انتظار فروش سالانه حداقل ۱۰۰ هزار خودرو مونا را دارد. حاشیه سود ناخالص اکسپنگ امسال به لطف افزایش ۲۰ درصدی تعداد خودروهای برقی فروخته شده در هفت ماه اول نسبت به سال قبل و افزایش درآمد حاصل از ارائه خدمات فناوری به فولکس واگن، بهبود یافته است.

طبق گزارش رویترز، نیو رقیب چینی اکسپنگ در ماه آوریل یک برند ارزان‌تر به نام آنوو را ارائه کرد. انتظار می‌رود که آنوو  L۶۰ که فروش آن از ماه سپتامبر آغاز می‌شود، با پرفروش‌ترین مدل Y تسلا در چین روبرو شود.

انتهای پیام

 

© خبرگزاری ایسنا > خبرنگار: محبوبه محمدآبادی 37
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا