Get News Fast

 

تولید محتوا به زبان‌های مختلف دنیا اولویت رسانه‌ها باشد

معاون فرهنگی، اجتماعی و هنری سپاه استان قم گفت: یکی از ضعف‌های ما در رسانه این است که برای تولید محتوا به زبان‌های مختلف دنیا، کاری انجام نمی‌دهیم. ما نیازمند تولید محتوا به زبان‌های انگلیسی، ترکی، اسپانیولی و حتی کشورهای آفریقایی و شرق آسیا هستیم.

سرهنگ هادی بادینلو در گفتگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به وظیفه‌ رسانه‌ها در قبال جریان اربعین اظهار داشت: رسانه باید این شور و شعوری که در راهپیمایی اربعین وجود دارد را به رخ دنیا بکشد. ما در برخی سکوهای خارجی مشاهده می‌کنیم که دشمنان ما به اشکال مختلف درحال ضربه زدن به جریان اربعین هستند. 

بادینلو ادامه داد: فقط کافیست یک پنجره‌ کوچکی باز شود، ورود کرده و با یک هجمه رسانه‌ای شدید شروع به تخریب می‌کنند. ما در پویش “کربلا طریق الاقصی” 4 محور اعلام کردیم. از دوستان خواستیم با زائر اولی‌ها و جاماندگان مصاحبه کرده و این پویش را پررنگ کنند، به وحدت ادیان و مذاهب متخلف که در این مسیر می‌آیند بپردازند. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و هنری سپاه استان قم بیان کرد: بنابراین رسانه‌ها باید هم شور و هم شعور اربعین را بزرگ جلوه دهند، چراکه پرداختن به یک وجه، بدون در نظر گرفتن وجه دوم کار را ابتر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید پیش از اربعین شروع به تبیین کنند و شعارهایی را که برای این برنامه درنظر گرفته شده را به سمع و نظر مردم برسانند. اصلا هدف از این راهپیمایی چیست؟ فقط رفتن و پیاده‌روی صرف کافیست؟ یا نه، هدف بزرگتری پشت سر آن است.

  بادینلو درباره‌ معرفی شعار امسال اربعین عنوان کرد: وقتی می‌گوییم “کربلا طریق الاقصی” یعنی یک هدف بزرگتری به دنبال این پیاده‌روی اربعین است. مقام معظم رهبری به “تمدن‌سازی نوین اسلامی” تاکید دارند و جاذبه و مغناطیس اصلی آن را در راهپیمایی اربعین می‌دانند؛ مانند مغناطیسی که در مردم با گردش به دور کعبه ایجاد می‌شود.

  وی در ادامه از لزوم تولید محتوا به زبانهای دنیا گفت و تصریح کرد: جمعیت در راهپیمایی اربعین نیز هرساله باید بالاتر برود تا مردم از کشورهای مختلف دنیا به این مسیر جذب شوند. متأسفانه یکی از ضعف‌های ما در حوزه‌ رسانه این است که برای تولید محتوا به زبان‌های مختلف دنیا، کاری انجام نمی‌دهیم. ما نیازمند تولید محتوا به زبان‌های انگلیسی، ترکی، اسپانیولی و حتی کشورهای آفریقایی و شرق آسیا هستیم. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و هنری سپاه استان قم اظهار داشت: حضرت آقا می‌فرمایند اربعین حسینی باید به یک راهپیمایی جهانی تبدیل شود؛ و این یعنی باید رسانه‌ ما جهانی کار کرده و با زبان دنیا تولید محتوا کند و انتشار دهد. ما در تولید خوب هستیم ولی در انتشار ضعیف عمل می‌کنیم.

  وی در پایان اظهار داشت: بسیاری از پیام‌رسان‌های داخلی ما تنها ظرفیت داخلی دارند؛ بستر پیام‌رسانه‌های خارجی هم زمین بازی دشمن است. ما شاهد آن هستیم که پس از بارگذاری یک محتوا بلافاصله حذف و بلاک می‌کنند. ما باید برای انتشار راه پیدا کنیم تا نتیجه را به نفع خود عوض کنیم. 

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا