Get News Fast

 

ضربه کاری خودروساز چینی به رقبا

رشد بی‌امان بی‌وای‌دی، سازنده خودروهای برقی چینی به رقبای کوچک‌تر آسیب می‌ زند و لی آتو به همکار خود اکسپنگ می‌پیوندد تا درآمدهای ناامیدکننده‌ای را منتشر کند.

به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، بی‌وای‌دی، جهش ۳۳ درصدی در سود سه ماهه دوم را به ثبت رساند، در حالی که تقریباً در همان زمان لی آتو کاهش ۵۲ درصدی بیشتر از تخمین را در سود ثبت کرد و سهام آن در بورس آمریکا سقوط کرد. اکسپنگ هفته گذشته درآمد سه ماهه سوم را بسیار کمتر از انتظارات تحلیلگران در بحبوحه جنگ قیمت در چین پیش بینی کرد. لی آتو و اکسپنگ نتوانستند از نظر میزان فروش به ۱۰ تولیدکننده بزرگ خودروهای برقی چینی راه پیدا کنند.

رشد بی‌وای‌دی، برای تبدیل شدن به نیروی مسلط در بازار خودروی چین با سبقت گرفتن از خودروسازان معتبر غربی مانند فولکس واگن برای فروش سه میلیون دستگاه در سال گذشته و در بحبوحه کاهش گسترده تقاضا برای خودروهای الکتریکی در سطح جهان انجام می‌شود.

 فورد موتور، پورشه و گروه مرسدس بنز همگی در ماه‌های اخیر از جاه‌طلبی‌های خودروهای برقی خود عقب‌نشینی کرده‌اند، در حالی که تسلا از سرعت فروش ۱.۸ میلیون خودرو در سال گذشته فاصله زیادی دارد.

کارشناسان اظهار کردند که در یکی دیگر از نشانه‌های کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، مدل‌های باتری‌دار تنها ۹ درصد از فروش ایالات‌متحده در سال جاری را به خود اختصاص خواهند داد که کمتر از پیش‌بینی قبلی آن ۱۲.۴ درصد بود. تحلیلگران گفتند، نتیجه بی‌وای‌دی تاثیرگذار است، زیرا بسیاری از همتایان برقی آن در چین و در سراسر جهان برای مدتی متحمل ضررهای قابل توجهی شده‌اند و با مشکلات نقدینگی روبرو هستند.

در حالی که تسلا اولین سازنده بزرگ خودروهای برقی در بازار چین بوده که نزدیک به دو سال پیش قیمت‌ها را کاهش داده است، بی‌وای‌دی جنگ قیمت را تشدید کرده است. کاهش قیمت این شرکت، دیگر تولیدکنندگان خودروهای برقی و خودروسازان قدیمی را مجبور به پیروی از خود کرد.

بلومبرگ گزارش کرد داده‌های منتشر شده خودروسازان ژاپنی نشان می‌دهد که فروش بی‌وای‌دی در جولای برای چهارمین ماه متوالی از فروش هوندا موتور و نیسان موتور پیشی گرفته است.

انتهای پیام

 

© خبرگزاری ایسنا > خبرنگار: فرزانه حسینی‌پور 37
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا