Get News Fast

 

دانش‌آموزان رشته تجربی در همدان 5 برابر رشته ریاضی هستند

معاون آموزشی متوسطه آموزش و پرورش همدان، گفت: در بخش نظری اقبال دانش‌آموزان از رشته ریاضی کمتر شده و به سمت رشته تجربی افزوده شده است، به طوری که دانش‌آموزان رشته تجربی پنج برابر رشته ریاضی هستند.

احمد آقامحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: انتخاب رشته از جمله انتخاب‌های مهم و سرنوشت‌سازی است که در زندگی فردی، اجتماعی و آینده دانش‌آموز تاثیر دارد و از محوری‌ترین فعالیت‌های آموزش و پرورش هدایت دانش‌آموزان بوده که دانش‌آموزان بیشتر به سمت انتخاب بر اساس رغبت تمایل دارند، ولی استعداد و بازار کار مولفه‌های مهم دیگری است که باید مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: سال گذشته برنامه جامع اطلاع‌رسانی هدایت تحصیلی اطلاعات وسیعی را در اختیار دانش‌آموزان و والدین آنها قرار دادیم، اما جو غالب فرهنگی به دنبال رشته‌های پزشکی، وکالت و غیره است.

معاون آموزشی متوسطه آموزش و پرورش همدان با اشاره به برنامه توزیع متاوزن رشته‌ای و شاخه‌ای در آموزش و پرورش استان عنوان کرد: در این برنامه بر اساس آمایش تعریف شده استان دانش‌آموزان را هدایت می‌کنیم تا تعدادی در هنرستان‌ها و تعدادی در شاخه نظری مشغول به تحصیل شوند.

آقامحمدی، گفت: در بخش نظری اقبال دانش‌آموزان از رشته ریاضی کمتر شده و به سمت رشته تجربی افزوده شده است، به طوری که دانش‌آموزان رشته تجربی پنج برابر رشته ریاضی هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی رشته‌ها در جامعه اشباع شده است، افزود: این امر سبب شده تا برخی ظرفیت‌ها در دانشگاه‌ها خالی بماند و این مسائل سبب می‌شود جامعه در آینده با مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواجه شود.

معاون آموزشی متوسطه آموزش و پرورش همدان بیان کرد: سعی کردیم تا سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی را در استان ارتقا دهیم در این راستا دانش‌آموزانی که در رشته ریاضی تحصیل می‌کردند از 11 درصد به 14 درصد و در فنی و حرفه‌ای نیز به 43 درصد افزایش یافته است.

آقامحمدی عنوان کرد: باید شناسایی استعداد خوبی داشته و دانش آموز را در مسیر واقعی خود قرار دهیم، آموزش و پرورش به دنبال توجه به مدارس دولت یاست تا عدالت آموزشی را برقرار کنیم.

وی گفت: تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموز در کنکور دخالت داده می‌شود و سوابق تحصیلی امسال 50 درصد در نتایج کنکور سهم داشت و سال آینده این سهم به 60 درصد می رسد و در سال بعد آن 10 درصد افزایش می‌یابد و بالاتر می‌رود و این تغیری سبب شد تا دانش‌آموزان بر اساس توانمندی در کنکور نتیجه بگیرند.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا