دانش‌آموزان رشته تجربی در همدان 5 برابر رشته ریاضی هستند

معاون آموزشی متوسطه آموزش و پرورش همدان، گفت: در بخش نظری اقبال دانش‌آموزان از رشته ریاضی کمتر شده و به سمت رشته تجربی افزوده شده است، به طوری که دانش‌آموزان رشته تجربی پنج برابر رشته ریاضی هستند.
– اخبار استانها –

احمد آقامحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: انتخاب رشته از جمله انتخاب‌های مهم و سرنوشت‌سازی است که در زندگی فردی، اجتماعی و آینده دانش‌آموز تاثیر دارد و از محوری‌ترین فعالیت‌های آموزش و پرورش هدایت دانش‌آموزان بوده که دانش‌آموزان بیشتر به سمت انتخاب بر اساس رغبت تمایل دارند، ولی استعداد و بازار کار مولفه‌های مهم دیگری است که باید مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: سال گذشته برنامه جامع اطلاع‌رسانی هدایت تحصیلی اطلاعات وسیعی را در اختیار دانش‌آموزان و والدین آنها قرار دادیم، اما جو غالب فرهنگی به دنبال رشته‌های پزشکی، وکالت و غیره است.

معاون آموزشی متوسطه آموزش و پرورش همدان با اشاره به برنامه توزیع متاوزن رشته‌ای و شاخه‌ای در آموزش و پرورش استان عنوان کرد: در این برنامه بر اساس آمایش تعریف شده استان دانش‌آموزان را هدایت می‌کنیم تا تعدادی در هنرستان‌ها و تعدادی در شاخه نظری مشغول به تحصیل شوند.

آقامحمدی، گفت: در بخش نظری اقبال دانش‌آموزان از رشته ریاضی کمتر شده و به سمت رشته تجربی افزوده شده است، به طوری که دانش‌آموزان رشته تجربی پنج برابر رشته ریاضی هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی رشته‌ها در جامعه اشباع شده است، افزود: این امر سبب شده تا برخی ظرفیت‌ها در دانشگاه‌ها خالی بماند و این مسائل سبب می‌شود جامعه در آینده با مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواجه شود.

معاون آموزشی متوسطه آموزش و پرورش همدان بیان کرد: سعی کردیم تا سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی را در استان ارتقا دهیم در این راستا دانش‌آموزانی که در رشته ریاضی تحصیل می‌کردند از 11 درصد به 14 درصد و در فنی و حرفه‌ای نیز به 43 درصد افزایش یافته است.

آقامحمدی عنوان کرد: باید شناسایی استعداد خوبی داشته و دانش آموز را در مسیر واقعی خود قرار دهیم، آموزش و پرورش به دنبال توجه به مدارس دولت یاست تا عدالت آموزشی را برقرار کنیم.

وی گفت: تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموز در کنکور دخالت داده می‌شود و سوابق تحصیلی امسال 50 درصد در نتایج کنکور سهم داشت و سال آینده این سهم به 60 درصد می رسد و در سال بعد آن 10 درصد افزایش می‌یابد و بالاتر می‌رود و این تغیری سبب شد تا دانش‌آموزان بر اساس توانمندی در کنکور نتیجه بگیرند.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا