گرانفروشی با قطع اینترنتی بلیت اتوبوس
در روزهای پایانی تابستان و با افزایش تقاضای سفر، برخی شرکتهای حمل و نقل مسافر با قطع فروش اینترنتی بلیت بر گرانفروشی در این حوزه دامن میزنند. |
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در حالی مردم اردبیل از عدم فروش اینترنتی بلیت اتوبوس به مسیرهای مختلف گلهمند هستند که شرکتهای حمل و نقل مسافر با این حربه سعی دارند تا فروش بلیت را حضوری کرده و چندین برابر قیمت مصوب آن را به فروش رسانده و یا زمینه ایجاد بازار سیاه را فراهم کنند.
در حالی که بخش عظیمی از مسافران اردبیل – تهران و اردبیل – سایر شهرهای کشور با مشکل تهیه بلیت به ویژه عدم ارائه و دسترسی به سایت فروش بلیت اینترنتی روبهرو هستند که خود آنها اذعان میکنند در برخی موارد با مراجعه حضوری چندین برابر قیمت مصوب مجبور به تهیه بلیت شده و سفر ضروری خود را در روزهای پایانی تابستان انجام دهند.
مسئولان امر در این زمینه نه تنها پاسخی شفاف نمیدهند، بلکه به بهانههای مختلف نظیر کمبود اتوبوس، انجام سفرهای پرتراکم اربعین و زیارت امام رضا (ع) و یا بهانههای دیگر سعی دارند تا این موضوع را سرپوش گذاشته و از برخورد با تخلفات بیتفاوت عبور کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل در حالی از فعالیت 278 دستگاه اتوبوس در قالب شرکتهای حمل و نقل مسافر سخن به میان میآورد که بیش از نیمی از این اتوبوسها در هفتههای پایانی مسافرتهای تابستانی و حضور پرتراکم گردشگران از چرخه خارج شده و به بهانههای مختلف مشغول جابهجایی مسافران با نرخهای غیرمتعارف و حتی دربستی هستند.
کلیمالله وثوقی با رد مشکل نبود بلیت اینترنتی، اظهار داشت: شرکتهای حمل و نقل موظف هستند 80 درصد پیش فروش خود را در سایت اینترنتی انجام دهند و در این زمینه در صورت قصور و کوتاهی با شرکتهای حمل و نقل برخورد میشود.
وی تصریح کرد: به دلیل تراکم سفر در روزهای پایانی تابستان و همچنین یک ماه تراکم کاری اتوبوسهای استان در مسیرهای مختلف زیارتی ما با شرایط متفاوت از فصول مختلف روبهرو هستیم، اما قطعا سعی ما بر این خواهد بود تا به مسافران و گردشگران ارائه خدمات کرده و در این زمینه تضییع حقوقی انجام نشود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل در مورد افزایش قیمت خودسرانه، گفت: به هیچ وجه امکان دریافت مبالغ اضافی از مسافران وجود ندارد، چرا که به دقت نرخ مصوب در شرکتهای حمل و نقل رصد و پایش میشود تا با کوچکترین تخلف برخورد جدی انجام شود.
اما در این بین مسافران و گردشگران گلهمند پیدا نشدن بلیت اتوبوس در برخی از مسیرها و عدم فعالیت سایت عرضه فروش اینترنتی هستند که ضرورت دارد مسئولان امر در این روزهای پایانی فصل گردشگری تابستان فکری به حال افزایش سرویسهای خدماتی حمل و نقل مسافر داشته باشند تا بیش از این گلایهها و کاستیها از سوی مسافران شرایط نامناسب گردشگری را با برند اردبیل به وجود نیاورند.
انتهای پیام/131/
© | خبرگزاری تسنیم |