اولویت وزارت آموزشوپرورش «توسعه عدالت و کیفیت آموزشی» باشد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی گفت: دو ویژگی کلیدی در مسئله تربیت، داشتن حوصله و انگیزه معلمان جوان است. |
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیتالله سید احمد علمالهدی در دیدار با علیرضا کاظمی، وزیر آموزشوپرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه گفت: امروز در حساسترین مقطع از تاریخ آموزشوپرورش هستیم و بهموازات اینکه آسیب همهچیز میتواند از آموزشوپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گروی سازماندهی نظام تعلیم و تربیت است.
وی با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزشوپرورش علیرغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانههای دیگر بیشتر است اما گرفتاریها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در بحث تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیروهای بازنشسته فرهنگی هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را باحوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و ادامه داد: مسئله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش میرود، اما مسئله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.
وی ادامه داد: نیروهای جوان و نسل جدید معلمان همانند نیروهای قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً بهچشم یک حرفه و شغل به آن نگاه میکنند؛ درحالی که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.
آیتالله علمالهدی ابراز کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانشآموزان کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید دقت داشت که آموزشوپرورش بهعنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما بهعنوان کانون تعلیم و تربیت دانشآموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.
وی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است؛ بهنحویکه تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کمبرخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.
امام جمعه مشهد اضافه کرد: همانطور که در برنامههای وزارتخانه آموزشوپرورش نیز اشاره شده است، توجه به مسائل روز و فنّاوریهای آموزشی نیز لازم است که در مدارس بهطور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتواها و ابزارهای آموزشی نیز متناسب با نیازهای روز نسل نوجوان و دانشآموز ما توسعه پیدا کند.
انتهای پیام/+
© | خبرگزاری تسنیم |