آغاز سال تحصیلی در 1200 مدرسه سمنان با یک ابهام بزرگ
امروز در حالی با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در یک هزار و ۲۰۰ مدرسه استان سمنان سال تحصیلی جدید آغاز شد که همچنان با ابهام بزرگ درباره وضعیت معلمان استان وجود دارد. |
به گزارش خبرگزای تسنیم از سمنان، “کمبود معلم” موضوعی است که هر ساله دغدغه همه دستاندرکاران آموزش و پرورش و البته اولیای دانشآموزان است.
این موضوع سال گذشته و با افزایش توأمان تعداد بازنشستگان و تعداد دانشآموزان در استان سمنان بسیار بیشتر به چشم آمد به گونهای که استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش این استان نیز به کمبود معلم و ضعف در توزیع کتابهای درسی برخی پایههای اصلی در استان سمنان اذعان کرد.
اما اگر فکر میکنید اکنون این وضعیت در ابهام در استان سمنان رفع نشده است، سخت در اشتباهید، چرا که پاسخ میامی آموزش و پرورش این استان به پرسشهای خبرنگاران درباره وضعیت کمبود مدارس نشان داد که شاید وی اطلاع چندانی از چگونگی تأمین معلمان در کلاسهای درس استان سمنان ندارد.
سید جمال وزیری محبوب در اظهاراتی قابل تأمل مدعی شد که آموزش و پرورش سمنان از نظر نیروی انسانی یکی از استانهای برخوردار کشور بوده و مشکل چندانی از نظر کمبود معلم ندارد.
اظهارات مدیرکل جایی جالبتر میشود که او در پاسخ پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر چرایی اختصاصی حقالتدریس به معلمان و بازنشستگان این استان با وضعیت مورد اشاره ادعا کرد که دادن حقالتدریس به معلمان به معنای کمبود معلم نیست.
این در حالی است که به گفته خود او، با وجود انتقال حدود 500 معلم از استان سمنان به دیگر استانها و البته بازنشستگی حدود 400 معلم، در سال گذشته تنها 650 معلم در آموزش و پرورش استان سمنان جذب شده است و در خوشبینانهترین حالت تعداد معلمان امسال با تعداد معلمان در سال گذشته برابر است.
البته اگر افزایش حدود سه هزار دانشآموز در این استان را در نظر بگیرید، باز هم این ادعای مدیرکل برای شما جالبتر خواهد شد.
به هر روی باید دید که وضعیت کلاسهای درس در مدارس استان سمنان در یکی دو ماه آینده چگونه خواهد بود؟
سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در آیین زنگ مهر و مقاومت که با حضور نماینده ولیفقیه استان، استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدرسه را نهاد راهبردی و یادگیرنده و خانواده را رکن رکین تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار داشت: دانشآموز برای ما خط مقدم است و تربیت نسلی فرهیخته، قرآنی، ارزشی، مؤمن، متعهد و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی هدف اصلی فعالان حوزه تعلیم و تربیت است.
وی حضور اولیا دانشآموزان را بهعنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت در جمع دانشآموزان شایسته قدردانی دانست و افزود: هیچ تفاوتی بین مدارس دولتی و غیردولتی نیست و رویکرد اصلی اجراییسازی اهداف سند تحول بنیادین بر مبنای ساحتهای ششگانه تربیتی و منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است امید که شاهد ارتقای تمامی شاخصهای کیفی آموزش و پرورش باشیم و آنچه که مد نظر است دانشآموز، معلم، اولیا و مدرسه برای ما بسیار مهم هستند.
وزیری افزود: در دنیا دو روز بهار میشود روزی که بیاموزی و دیگر روز که بیاموزانی و معتقدیم که مدرسه نهاد راهبردی و یادگیرنده است و باید دانشآموزان را در مدرسه صالح پرورش داده و با استعانت به قرآن و نماز، آنها را به حیات طیبه رسانیم، چرا که شهدا نیز با استعانت به این دو شاخصه به مقام قرب الهی رسیدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تأکید کرد: معلم جبرانکننده تمام نداشتههای دانشآموزان است و هر تصویری که از آینده تجسم و متصور شویم، تنها به دست معلمان اتفاق میافتد.
وی تصریح کرد: خانواده رکن رکین تربیت است و تربیت هم از سن سه تا هفت سالگی که دوران طلایی شکلگیری شخصیت کودکان است روی میدهد.
وزیری گفت: مدرسه نقطه ثقل برنامههای دشمن است و در واقع خط مقدم جبهه فرهنگی و مدیران و معلمان فرماندهان این جبهه هستند و بر این باوریم که خانواده دانا و مدرسه توانا، دانشآموزانی با هویت مانا میسازد که هیچ نقشه و توطئه دشمن برای آن کارساز نیست، بنابراین دانشآموزان را در مدرسه احتیاج پرورش دهیم تا مسئولیتپذیر و وظیفهشناس تربیت شوند؛ این معلم است که مرزدار مرزهای نامحسوس است و باید آنها را از آیات رحمانی و شیطانی فضای دوجانبه مجازی آگاه سازند.
انتهای پیام/361/
© | خبرگزاری تسنیم |