اجرانشدن سند تحول بنیادین بهخاطر نبودن نقشه راه مدارس بود
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش دلایل عدم اجرا شدن سند تحول بنیادین مورد بررسی قرار گرفت، یکی از مهمترین این دلایل، روشن نبودن نقشه دقیق ستاد و مدارس در اجرای سند است. |
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علی محبی امروز، یکشنبه، در آیین نمادین بازگشایی مدارس استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک بازگشایی مدارس کشور، اظهار کرد: در پیام مقام عالی وزارت بهخوبی اشاره شد که مدرسه کانون اصلی تربیت است، این بدان معناست که ایجاد لذت یادگیری در دانشآموزان یک ضرورت است تا شوق و انگیزه یادگیری دانشآموزان افزایش یابد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیان کرد: در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش دلایل عدم اجرا شدن سند تحول بنیادین مورد بررسی قرار گرفت، یکی از مهمترین این دلایل، عدم روشن بودن نقشه دقیق ستاد و مدارس در اجرای سند است.
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه باید در دوره تعلیم و تربیت عمومی، شایستگیهای زندگی آموزش داده شوند، مطرح کرد: آموزش شایستگیهای زندگی به این معنی است که موضوعات درسی باید در خدمت کسب مهارتهای فردی، اجتماعی و ملی شود.
محبی ادامه داد: هویت ملی، خودیابی، خودشناسی، عزت نفس، اعتماد به نفس و خود مدیریتی از جمله این شایستگیهایی هستند که فرد با کسب آنها باید در پایان دوره متوسطه خود، بتواند زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی و ملی خود را اداره کند.
وی با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن چنین مسائلی، نسخه مدرسهای سند تحول بنیادین تدوین و با نام «مدرسه قوی، ایران قوی» مراحل تصویب را گذراند، خاطرنشان کرد: در این الگو اهداف یک مدرسه تراز در 5 بعد مدیریت و راهبری مدرسه مشخص و معین شد، مشخص شد که در بعد کنشگران، معلمان، مدیران، دانشآموزان و اولیاء دقیقاً چهکارهایی باید صورت گیرد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در حوزه دانشآموزان باید 2 اتفاق صورت گیرد؛ اول، شایستگیهای زندگی محقق شود و دوم، اهداف دورههای تحصیلی از حیث دانشی محقق شود. در حوزه معلم نیز باید صلاحیتهای حرفهای طبق سند تحول بنیادین محقق شود.
انتهای پیام/7540+
© | خبرگزاری تسنیم |