نماز میتواند محور فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس باشد
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی گفت: نماز به عنوان محور اصلی تمام حرکتها و فعالیتهای آموزشی و پرورشی میتواند ضامن اجرایی تمام فضایل و موقعیتهای برجسته دانش آموزان در عرصه زندگی و ابتدای حرکت سرنوشتساز آنها باشد. |
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد، آیتالله سید احمد علمالهدی در آیین افتتاحیه طرح مدارس امین «نوع یک» دبیرستان دوره اول توحید ناحیه دو مشهد و زنگ نماز با بیان اینکه این برنامه، سنت بسیار ارزشمند و ارزندهای است، گفت: نماز به عنوان محور اصلی تمام حرکتها و فعالیتهای آموزشی و پرورشی میتواند ضامن اجرایی تمام فضایل و موقعیتهای برجسته دانش آموزان در عرصه زندگی و ابتدای حرکت سرنوشتساز آنان است.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم در خصوص نماز همیشه به اقامه کردن و نهتنها قرائت نماز تأکید کرده است، افزود: منظور از اقامه نماز این است که نماز به عنوان یک پرچم و علم در عرصه رفتاری انسان نصب میشود و بندگی خداوند محور زندگی قرار میگیرد.
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه خداوند متعال هیچ معصیت و گناهی را به جز ترک نماز به کفر نسبت نداده است، ادامه داد: زیرا کفر به معنای انکار خداوند در دو محور اعتقادی و رفتاری است، لذا در حوزه رفتاری نیز بندگی نکردن خداوند متعال کفر به حساب میآید.
آیتالله علمالهدی ترک عامدانه نماز را در جریان رفتاری بندگی خداوند به منزله کفر معرفی کرد و گفت: نماز محور ایمان و بندگی خداست، اگر ما تنها نماز خواندیم و تلاشی برای اقامه کردن آن انجام ندادیم، عبادت ما بینتیجه است؛ منظور از اقامه کردن نماز ترک هرچه خداوند آن را نهی کرده و عمل به هر آنچه خداوند آن را تکلیف کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر در دوران نوجوانی سعی کردید، بندگی خداوند متعال در زندگی شما پیاده شود و تمام اوامر الهی در سیستم و نظام زندگی شما از همین ابتدای عمر صورت گرفت، طبیعی است که شما توانستید نماز را اقامه کنید.
وی با تأکید بر نقش مربیان و معلمان در حوزه موضوعات پرورشی دانش آموزان عنوان کرد: این وضعیت که تنها دانش آموزان در عرصه علمی بدون محتوای دینی پرورش و رشد پیدا کنند، تربیت بینتیجه و بیثمری خواهد بود؛ بنابراین با توجه به فرزانگی نسل نوجوان امروز که از استعداد و توانایی بیشتری در زمینه تعلیم و آموزش دیدن برخوردار هستند، شایسته است که محتوای دینی در کنار محتوای علمی قرار بگیرد تا شاهد رشد نسلی از انسانهای آرمانی باشیم.
آیتالله علمالهدی اضافه کرد: همچنین میتوانیم بهتر در عرصه پیشرفتهای علمی و بلندپروازیهای آموزشی از این نسل بهرهبرداری کنیم، اگر محتوای علمی با مفاهیم دینی همراه باشد، رشد ارزشی بسیار خوبی را با خود به همراه دارد که میتواند برای جامعه و نظام اسلامی مثمر ثمر باشد.
وی به کمبود زیرساختهای نمازخانهها در مدارس استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر این زیرساختها از قبیل فضای نمازخانه و تجهیزات لازم در مدارس فراهم شود.
انتهای پیام/282
© | خبرگزاری تسنیم |