5 درصد از زیرسازی راه آهن اردبیل باقی مانده است
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت راه و شهرسازی، گفت: تنها پنج درصد از عملیات زیرسازی راه آهن اردبیل – میانه باقی مانده تا این پروژه به سرانجام برسد. |
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خیرالله خادمی عصر امروز در جریان بازدید از قطعات مختلف پروژه عظیم راه آهن اردبیل – میانه، اظهار داشت: امروز با همراهی نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس موفق به بازدید از مراحل مختلف راهآهن اردبیل – میانه شدیم تا در جریان آخرین روند اجرایی و تکمیل این پروژه عظیم و صعبالعبور قرار گیریم.
وی تصریح کرد: تنها پنج درصد از عملیات زیرسازی و 25 درصد عملیات روسازی خط ریلی اردبیل – میانه باقی مانده تا شرایط بهرهبرداری از این پروژه بزرگ را شاهد باشیم.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت راه و شهرسازی، گفت: ما امسال اولین تخصیص اعتبارات پروژههای عمرانی را در وزارت راه و شهرسازی برای پروژه اولویتدار راه آهن اردبیل – میانه اختصاص دادیم تا 600 میلیارد تومان برای این پروژه تزریق شود و در فرصت فصل کاری بتوان این پروژه را به سرانجام رساند.
خادمی افزود: با پیگیری مستمر استاندار اردبیل و نمایندگان از طریق وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تزریق اعتبار به این پروژه انجام میشود و قطعا در ادامه سال نیز این منابع تأمین تا هر چه سریعتر این پروژه ریلی به سرانجام برسد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در سالجاری راه آهن اردبیل – میانه را به رغم همه پیچیدگی و سختی پروژه جز پروژههای اولویتدار قرار دادیم تا با تکمیل و بهرهبرداری از آن اهالی استان، گردشگران و مسافران بتوانند از این زیرساخت استفاده کنند.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت راه و شهرسازی اضافه کرد: پیشبینی میکنیم تا آخر امسال با تزریق یک هزار میلیارد تومان منابع دیگر این پروژه به سرانجام رسیده و مراحل بهرهبرداری آن را شاهد باشیم.
خادمی بیان کرد: راه آهن اردبیل – میانه جز بزرگترین پروژهها و در عین حال سختترین مسیر ریلی کشور محسوب میشود به طوری که در این مسیر 35 کیلومتر پل و تونل را شاهد هستیم در حالی که طول این مسیر 175 کیلومتر است که بخش عظیمی از آن پل، تونل و مسیرهای گلوگاهی سخت و صعبالعبور است.
وی در ادامه یادآور شد: امیدواریم با وجود سختی کار این پروژه بالاخره تا پایان امسال به بهرهبرداری برسد و برای همیشه پرونده این خط ریلی بسته شده و ما با ایمنی و شرایط بهتر حمل و نقل مسافر و بار را در این محدوده شاهد باشیم.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت راه و شهرسازی تصریح کرد: تاکنون برای این پروژه 6 هزار میلیارد تومان هزینه شده که ارزش روز آن بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان است که در نوع خود بینظیر محسوب میشود.
خادمی همچنین در نشست با جمعی از پیمانکاران قطعات مختلف این پروژه، گفت: 30 کیلومتر ریلگذاری و کمتر از 14 کیلومتر زیرسازی این پروژه باقی مانده که در سه ماه آینده باید با تأمین منابع جمعبندی نهایی را با تلاش پیمانکاران شاهد باشیم.
وی افزود: تونل 6 در این مسیر در حال بازگشایی کامل است و قطعا با سرعت عملی که در ریلگذاری شاهد هستیم، تا سه ماه آینده ریلگذاری سایر مسیر نیز انجام شده و ما به راحتی میتوانیم بهرهبرداری از این خط ریلی را شاهد باشیم.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بخش مسافربری ایستگاه راه آهن اردبیل به اتمام رسیده و بخش صنعتی آن نیز در حال تکمیل است و ایستگاههای فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست نیز مراحل نهایی تکمیل و بهرهبرداری را سپری میکند که امیدواریم در کوتاهترین زمان بتوان این پروژه را تقدیم مردم استان اردبیل کرد.
انتهای پیام/131/
© | خبرگزاری تسنیم |