Get News Fast

 

جهادگران، جاده ترانزیت کشاورزی خراسان جنوبی را هموار کردند

بعد از نیم‌قرن با همکاری بسیج سازندگی خراسان جنوبی، جاده بین مزارع شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض قطب کشاورزی استان آسفالت شد.

به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، باید راهبری باشد تا بقیه هم دست‌به‌دست هم بدهند و گرهی را باز، مطالبه‌ای را محقق و خواسته‌ای را اجابت کنند همانند اقدامی که سپاه پاسداران خراسان جنوبی با پیش‌قدم شدن و همراهی و همیاری کشاورزان، کامیون‌داران و شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض برای آسفالت جاده بین مزارع قطب کشاورزی خراسان جنوبی برداشت.

راهبری به این صورت بود که عملیات زیرسازی را کامیون‌داران و کاربران این جاده بین مزارع  متقبل شدند، آسفالت و قیر را بسیج سازندگی و این گونه بود که خواسته‌ای بعد از سال‌های محقق شد. مطالبه‌ای که به‌پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برمی‌گردد آن هم در قطب کشاورزی خراسان جنوبی به‌واسطه بهره‌مند بودن از 2 شرکت سهامی زراعی.

اکنون بعد از نیم‌قرن این خواسته محقق شده و آن چندکیلومتری هم که باقی‌مانده به طور حتم اگر مسئولان همانند 6.5 کیلومتری قبلی به کامیون‌داران، کشاورزان و شرکت سهامی زراعی دست یاری بدهند آن‌ها نیز دوباره آستین همت را بالا می‌زنند و با دست‌به‌دست هم دادن یکدیگر 3.5 کیلومتر باقی‌مانده را نیز آسفالت می‌کنند.

با آسفالت این جاده کشاورزی یا بهتر بگویم جاده بین مزارع خضری دشت بیاض علاوه بر این که  از بار ترافیکی و مخاطرات شریان اصلی مواصلاتی جاده قائن- دهشک کاسته شده کشاورزان، کامیون‌داران و… نیز با خیالی راحت‌تر زین‌پس در این جاده کشاورزی تردد می‌کنند.

به تازگی روبان بهره‌برداری از 6.5 کیلومتر جاده بین مزارع خضری دشت بیاض آن هم با همیاری کامیون‌داران، کشاورزان، شرکت سهامی خضری دشت بیاض و تأمین قیر این جاده از سوی بسیج سازندگی خراسان جنوبی بریده شد و این جاده هموار سبز مسیری امن را پیشروی بهره‌برداران آن قرارداد و همچنین ترانزیت حمل تولیدات کشاورزی شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض و کشاورزان این منطقه را نیز سهل و آسان کرد.

حالا تا تحقق کامل این مطالبه 3.5 کیلومتر دیگر باقی است که بهره‌برداران این مطالبه را نیز با مدیران بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درمیان گذاشتند و آنها نیز قول تامین قیر آن را به صورت رایگان دادند.

مدیرعامل شرکت سهامی و زراعی خضری دشت بیاض در گفتگو با تسنیم در این زمینه گفت: از زمان تاسیس این شرکت سهامی زراعی قبل از پیروز انقلاب اسلامی خواسته بهره‌برداران این قطب کشاورزی خراسان جنوبی آسفالت این جاده کشاورزی بود اما طی نیم قرن گذشته چندان به این مطالبه مردمی به واسطه هزینه‌هایی بالایی که داشت توجه نشد.

محمدرضا غضنفری، افزود: چندی پیش این موضوع با بسیج سازندگی در میان گذاشته شد. بعد از طرح این درخواست بسیج سازندگی قیر مورد نیاز آن را متقبل شد پس از آن نیز کامیون دارانی که در این مسیر تردد می‌کنند و کشاورزی خضری دشت بیاض نیز دست یاری و همراهی را به شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض دادند تا زیرسازی 6.5 کیلومتر از این مسیر 10 کیلومتری را انجام دهند.

 به گفته وی متعهد شدن شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض برای زیرسازی این جاده کشاورزی با همیاری کشاورزان و کامیوان داران و تامین قیر رایگان آن از سوی بسیج سازندگی سبب شد تا طی 75 روز 6.5 کیلومتر از این مسیر آسفالت و مورد بهره‌برداری کاربران آن که 2 هزار نفر کشاورز و همچنین کامیون داران هستند قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض، هزینه آسفالت این مسیر 6.5 کیلومتر را 9 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: از این جاده کشاورزی سالانه 9 هزار تن چغندر قند، 4.5 هزار تن غلات و 3 هزار تن علوفه دامی تولید شده توسط شرکت سهامی زراعی و همچنین تولید کشاورزان این منطقه ترانزیت می‌شود.

غضنفری از این جاده به‌عنوان یک جاده کشاورزی با تردد بالا به‌واسطه عبور کامیون‌داران برای ترانزیت محصولات کشاورزی و تردد وسایط نقلیه 2 هزار کشاورزی منطقه یادکرد و گفت: تا پیش‌ از این به‌واسطه اینکه مسیر 10 کیلومتری جاده بین مزارع خاکی و ناهموار بود کشاورزان و کامیون‌داران از جاده اصلی قائن – دهشک استفاده می‌کردند که مخاطرات بسیاری هم برای کشاورزان و هم کاربران جاده‌ای در پی داشت و سالانه یک یا دو نفر در این مسیر جان خویش را از دست می‌دادند.

 به گفته وی با آسفالت این جاده کشاورزی دیگر هم از بار ترافیکی جاده اصلی و هم مخاطراتی که برای کشاورزان و کاربران جاده‌ای داشت کاسته شد و به طور حتم در آینده این موضوع بیش‌ازپیش نمود خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت سهامی زراعی خضری دشت بیاض به خواسته کشاورزان و کامیون‌داران برای آسفالت 3.5 کیلومتر باقی از این مسیر 10 کیلومتری اشاره کرد و یادآور شد: این شرکت انجام عملیات زیرسازی 3.5 کیلومتر باقی‌مانده را متقبل می‌شود به‌شرط اینکه غیر آن را بسیج سازندگی تأمین کند.

غضنفری بیان کرد: این مطالبه در روز بهره‌برداری از این جاده با مدیران استانی و محلی در میان گذاشته شد و آن‌ها قول دادند تا قیر رایگان را تأمین کنند و کامیون‌داران و کشاورزان هم مانند قبل دست یاری دهند تا این 10 کیلومتر جاده کشاورزی آسفالت شود.

انتهای پیام/254

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا