Get News Fast

آموزش و پرورش قزوین با چالش کمبود معلم مواجه نیست

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: در سال گذشته و امسال، خوشبختانه با چالشی در زمینه کمبود نیروی معلم و ساماندهی نیروی انسانی در سطح استان قزوین مواجه نشدیم.

به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی کاظمی در نشست مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش‌ و پرورش و روسای نواحی و مناطق استان قزوین که امروز در سالن جلسات اداره کل آموزش‌ و پرورش قزوین برگزار شد، با تسلیت شهادت سید مقاومت اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله شخصیتی عالم، مجاهد، عارف و شجاعی بودند که در خط مقدم مقابله با دشمنان اسلام به ویژه با رژیم صهیونیستی ایستاد و به نوعی می‌توان گفت بخشی از آرامش و امنیتی که امروز ما در کشور داریم حاصل مجاهدت‌های این شهید بزرگوار است.

وی افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند قطعا راه شهید سیدحسن نصرالله محکم‌تر ادامه خواهد داشت و ما به زودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت و مسلمانان در مقابل استکبار جهانی به ویژه آمریکا و باند تروریستی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به پیام رهبر انقلاب در خصوص اتفاقات اخیر لبنان گفت: ما در آموزش‌ و پرورش وظیفه داریم از هر ظرفیتی برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم و مسئله جهاد تبیین و ایجاد آمادگی در نسل نوجوان را با معرفی هر چه بهتر شخصیت‌های بزرگی مانند سیدحسن نصرالله و ایجاد خروش در نسل نوجوان برای مقابله با رژیم صهیونیستی ایجاد کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس بیان کرد: آموزش‌ و پرورش استان قزوین برای ارتقای نظام تعلیم‌ و تربیت بسیار تلاش می‌کند، به ویژه اینکه مهرماه سال 1403 با همت همه همکاران با کمترین چالش آغاز شد و امیدواریم سال تحصیلی جدید، سالی موفق و پویا برای همه دانش‌آموزان باشد.

کاظمی خاطرنشان کرد: آموزش‌ و پرورش لزوما موظف به آموزش دانش‌آموزان نیست بلکه مباحث تربیتی هم از اهم موضوعاتی است که باید در این نهاد بدان تمرکز و پرداخته شود. با برنامه‌ریزی صورت‌ گرفته برای جذب نیروی انسانی در سال گذشته و امسال، خوشبختانه با چالشی در زمینه کمبود نیروی معلم و ساماندهی نیروی انسانی در سطح استان قزوین مواجه نشدیم.

این مسئول با بیان اینکه جریان تعلیم‌ و تربیت با آغاز مهر شروع می‌شود اما حرکت اصلی پس از بازگشایی مدارس رقم می‌خورد، گفت: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش مهمترین هدفی است که در مدارس باید دنبال شود. تحول یک امر کاملاً تدریجی است و نیازمند آن است که همه ارکان آموزش‌ و پرورش از مسئولان گرفته تا کادر اجرایی و مدیران و معلمان مدارس به عنوان بازوان اصلی تحول‌آفرینی به یک درک مشترک در امر تحول برسند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش بیان کرد: برای تحقق مسئله مهم تحول در نظام آموزش‌ و پرورش باید یک عزم ملی در مدارس ایجاد کنیم که نیازمند برنامه‌ریزی می‌باشد و راهکار این امر در نقشه راه سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: یکی از برنامه‌ها و راهکارهای جدی تدوین شده در سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش، الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین است که برای این امر 20 درصد مدارس عادی دولتی و 50 درصد مدارس خاص اعم از نمونه، شاهد، سمپاد و غیردولتی در این طرح برای امسال در اولویت قرار گرفتند که باید این الگو به شکل جدی در مدارس اجرا شود و نیاز به توانمندسازی مدیران و معلمان دارد.

کاظمی با تاکید بر اینکه خلاقیت و نوآوری باید با برنامه‌ریزی درست در دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند تا موجب شکوفاسازی استعدادها شود، افزود: در این راستا باید مدیران با ایجاد محیط‌های متنوع یادگیری تلاش کنند تا تربیت چند ساحتی در مدارس محقق شود.

وی در پایان سخنانش گفت: از جمله محیط‌های متنوع یادگیری پژوهش‌سراها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها می‌باشد که باید روی این مراکز آموزشی تمرکز شود همچنین ضرورت دارد مسئولان در مدارس حضور و نظارت جدی داشته باشند تا از نزدیک شاهد اقدامات انجام شده در مدارس باشند.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا