درسپژوهی تنها راه ارتقای سطح توانایی حرفهای معلمان است
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: درسپژوهی و درسکاوی، یگانه راه موثر، واقعی و جدی ارتقای سطح دانش و تواناییهای حرفهای معلمان است. |
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمود امانی طهرانی در دو آیین توأمان افتتاحیه دوره توانمندسازی سر گروههای استانی سراسر کشور «طرح تربیت مدرسان میانی» و اختتامیه ششمین دوره رویداد علمی فناوری دبیران علوم تجربی سراسر کشور در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز، گفت: فعالیت گروههای آموزشی در مدارس بسیار مهم لذا این موضوع نیاز به توجه ویژه دارد.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به حضور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش افزود: دکتر پزشکیان در این جلسه بر تقویت و توسعه کارهای گروهی در مدارس تاکید کردند و وضعیت فضاهای آموزشی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
امانی تصریح کرد: پس از انقلاب تحولی در محتواهای آموزشی رخ داد که متناسب با نیاز روز بود و امروزه نیز بر اساس شرایط موجود و نیازهای جامعه ضروری است محتواهای درسی خود را متحول سازیم تا پاسخگوی نیازهای زندگی باشیم.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: درس پژوهی و درس کاوی، یگانه راه موثر، واقعی و جدی ارتقای سطح دانش و تواناییهای حرفهای معلمان است.
امانی تصریح کرد: سه رویداد؛ کارگاه کشوری سرگروههای علوم تجربی، دوره ملی تربیت مدرس میانی در راستای طرح «استیم» و یک دوره کشوری برای تربیت مدرس همراه با ایجاد موقعیتهای جدید یادگیری و …، در استان فارس درحال برگزاری است.
وی افزود: مقرر شد شرکت کنندگان در این دوره در قالب درس پژوهی و درس کاوی طرح درس مشترکی از دروس علوم تجربی، ریاضی، کار و فناوری فرهنگ و هنر استعدادیابی و هدایت تحصیلی ارائه دهند و استان فارس به عنوان دبیرخانه درس علوم تجربی به صورت آزمایشی طرح درسهای مذکور را دریافت و برگزیدهها را انتخاب کند.
مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، نیز بیان کرد: بسیاری از محتواهای آموزشی ممکن است در زندگی دانش آموزان کاربردی نداشته باشد لذا نیازمند تغییر در برخی محتواها هستیم.
حمید یزدانی افزود: ورود برخی از موضوعات به کتب درسی امری زمان بر است لذا با توجه به ساختارهای موجود، این روند به کندی انجام میشود.
وی ادامه داد: ایران از محدود کشورهایی است که درس ملی دارد و این باعث افتخار است، رویکرد ما در این درس، «شایستگی محور» است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم با تشریح تخصصی نقش دبیر و دانش آموز در فرآیند آموزشی، گفت: برای روشن شدن بسیاری از موضوعات مبهم باید کاوشگری کرد و راه حلها را جستوجو کرد.
فرشید قاسمی افزود: شما سرگروههای آموزشی باید در قالب گروههای درس کاوی «استیم» را ارائه کنید تا دیگران متوجه پاسخ شما بشوند.
قاسمی گفت: آموزش و پرورش خانوادهای گسترده است که اعضای آن با جهل و ظلمت مبارزه میکنند و برای ایجاد یک باور مثبت در جامعه تلاش میکند.
وی افزود: راههای رسیدن به مطلوب ساختنی است باید برای ساختن آن تلاش کرد.
به گزارش تسنیم در رقابتهای آزمایشگاهی به ترتیب؛ مازندران به عنوان تیم اول، آذربایجان غربی دوم و تیم خراسان جنوبی به عنوان تیم رده سوم معرفی و از آنها تقدیر شد. دوره آموزشی در قالب ششمین رویداد علمی فناوری دبیران علوم تجربی سراسر کشور، که از سه روز پیش در شیراز آغاز شده بود امروز خاتمه یافت و دوره توانمندسازی سر گروههای استانی سراسر کشور با عنوان؛ «طرح تربیت مدرسان میانی» ویژه سرگروههای دروس؛ علوم تجربی، ریاضی، کار و فناوری فرهنگ و هنر و استعدادیابی و هدایت تحصیلی از امروز در شیراز آغاز شد.
انتهای پیام/424
© | خبرگزاری تسنیم |