Get News Fast

 

درس‌پژوهی تنها راه ارتقای سطح توانایی حرفه‌ای معلمان است

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: درس‌پژوهی و درس‌کاوی، یگانه راه موثر، واقعی و جدی ارتقای سطح دانش و توانایی‌های حرفه‌ای معلمان است.

به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمود امانی طهرانی در دو آیین توأمان افتتاحیه دوره توانمندسازی سر گروه‌های استانی سراسر کشور «طرح تربیت مدرسان میانی» و اختتامیه ششمین دوره رویداد علمی فناوری دبیران علوم تجربی سراسر کشور در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز، گفت: فعالیت گروه‌های آموزشی در مدارس بسیار مهم لذا این موضوع نیاز به توجه ویژه دارد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به حضور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش افزود: دکتر پزشکیان در این جلسه بر تقویت و توسعه کار‌های گروهی در مدارس تاکید کردند و وضعیت فضا‌های آموزشی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امانی تصریح کرد: پس از انقلاب تحولی در محتوا‌های آموزشی رخ داد که متناسب با نیاز روز بود و امروزه نیز بر اساس شرایط موجود و نیاز‌های جامعه ضروری است محتوا‌های درسی خود را متحول سازیم تا پاسخگوی نیاز‌های زندگی باشیم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: درس پژوهی و درس کاوی، یگانه راه موثر، واقعی و جدی ارتقای سطح دانش و توانایی‌های حرفه‌ای معلمان است.

امانی تصریح کرد: سه رویداد؛ کارگاه کشوری سرگروه‌های علوم تجربی، دوره ملی تربیت مدرس میانی در راستای طرح «استیم» و یک دوره کشوری برای تربیت مدرس همراه با ایجاد موقعیت‌های جدید یادگیری و …، در استان فارس درحال برگزاری است.

وی افزود: مقرر شد شرکت کنندگان در این دوره در قالب درس پژوهی و درس کاوی طرح درس مشترکی از دروس علوم تجربی، ریاضی، کار و فناوری فرهنگ و هنر استعدادیابی و هدایت تحصیلی ارائه دهند و استان فارس به عنوان دبیرخانه درس علوم تجربی به صورت آزمایشی طرح درس‌های مذکور را دریافت و برگزیده‌ها را انتخاب کند.

مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، نیز بیان کرد: بسیاری از محتوا‌های آموزشی ممکن است در زندگی دانش آموزان کاربردی نداشته باشد لذا نیازمند تغییر در برخی محتوا‌ها هستیم.

حمید یزدانی افزود: ورود برخی از موضوعات به کتب درسی امری زمان بر است لذا با توجه به ساختار‌های موجود، این روند به کندی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ایران از محدود کشور‌هایی است که درس ملی دارد و این باعث افتخار است، رویکرد ما در این درس، «شایستگی محور» است. 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم با تشریح تخصصی نقش دبیر و دانش آموز در فرآیند آموزشی، گفت: برای روشن شدن بسیاری از موضوعات مبهم باید کاوشگری کرد و راه حل‌ها را جست‌وجو کرد.

فرشید قاسمی افزود: شما سرگروه‌های آموزشی باید در قالب گروه‌های درس کاوی «استیم» را ارائه کنید تا دیگران متوجه پاسخ شما بشوند.

قاسمی گفت: آموزش و پرورش خانواده‌ای گسترده است که اعضای آن با جهل و ظلمت مبارزه می‌کنند و برای ایجاد یک باور مثبت در جامعه تلاش می‌کند.

وی افزود: راه‌های رسیدن به مطلوب ساختنی است باید برای ساختن آن تلاش کرد.

به گزارش تسنیم در رقابت‌های آزمایشگاهی به ترتیب؛ مازندران به عنوان تیم اول، آذربایجان غربی دوم و تیم خراسان جنوبی به عنوان تیم رده سوم معرفی و از آنها تقدیر شد. دوره آموزشی در قالب ششمین رویداد علمی فناوری دبیران علوم تجربی سراسر کشور، که از سه روز پیش در شیراز آغاز شده بود امروز خاتمه یافت و دوره توانمندسازی سر گروه‌های استانی سراسر کشور با عنوان؛ «طرح تربیت مدرسان میانی» ویژه سرگروه‌های دروس؛ علوم تجربی، ریاضی، کار و فناوری فرهنگ و هنر و استعدادیابی و هدایت تحصیلی از امروز در شیراز آغاز شد.

انتهای پیام/424

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا