وضعیت بازماندگان و تارکان تحصیل استان مرکزی مشخص شود
استاندار مرکزی، گفت: آمار دانشآموزان بازمانده از تحصیل در استان مرکزی ناچیز است و با تقسیم کار میتوان شناسایی و تعیین تکلیف شوند. |
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلصالائمه عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی، اظهار داشت: آمار دانشآموزان بازمانده از تحصیل در استان مرکزی ناچیز است و با تقسیم کار میتوان شناسایی و تعیین تکلیف شوند، با کمک روسای شهرستانها در سطح روستاها و شهرها باید وضعیت بازماندگان از تحصیل و تارکان تحصیل مشخص کنند و موانع تحصیل شناسایی و مسیر تحصیل دانش آموزان آزاد شود.
وی افزود: متاسفانه در برخی از نقاط با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم که یک شبه ایجاد نشده و شهرسازی غیر معقول با بافت غیررسمی سبب شده ضوابط شهرسازی رعایت نشود و اکنون با کمبود فضای آموزشی مواجه شدهایم، لازم است با استفاده از ظرفیت دستگاه قضا، مسیر تحصیل برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل فراهم شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه در سطح کشور بیش از 80 درصد مجرمین، افراد بازمانده از تحصیل هستند، بیان کرد: استان مرکزی در جذب کمک خیران در حوزه آموزش و پرورش رتبه برتر کشور را دارد.
محمد بیات، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست اظهار داشت: بازماندن از تحصیل به هر دلیلی میتواند بستری برای افزایش آسیبهای اجتماعی باشند، چرخه معضلات در جامعه غیرقابل انکار است اما باید با بهترین برنامه شرایطی مهیا شود که کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه علم آموزی و کسب مهارت بازگردند.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت دهیاران، شوراها و پلیس معتمد در شناسایی دانشآموزان بازمانده از تحصیل استفاده شود، افزود: موفقیت آموزش و پرورش استان مرکزی در کمیته درآمد اختصاصی و منطقه سبز قابل ستودنی است، مجوز مولدسازی در حوزه تعلیم و تربیت داده شده اما بیشتر املاک آموزش و پرورش اوقافی است و باید تصمیمات لازم برای این حوزه گرفته شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اتباع بازمانده از تحصیل خاطرنشان کرد: پراکندگی در ساماندهی اتباع و مهاجران نیز یک معضل جدی است و اراده مجلس و دولت بر این است که ساماندهی انجام و افراد بدون کارت هویت طرد شوند.
انتهای پیام/711/
© | خبرگزاری تسنیم |