تبدیل 26 ایده استارتاپی دانشگاه علمی کاربردی به محصول
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از تبدیل ۲۶ ایده حاصل از استارتاپهای برگزار شده توسط این دانشگاه به محصول خبر داد. |
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، فضلالله لک معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، مراکز نوآوری را از ارکان اصلی زیستبوم نوآوری برشمرد که در شکلگیری ایدههای استارتاپی نقش اساسی دارند و افزود: این مراکز به عنوان حلقهای از زنجیره نوآوری و کارآفرینی محسوب میشوند و به ترویج و فرهنگسازی، آموزش، مهارتآموزی، توانمندسازی و کارآفرینی کمک میکنند.
وی اظهار داشت: این مراکز، مسئول شناسایی و جهتدهی به ایدهها، حمایت از انجام مطالعات امکانسنجی، تسهیل شکلگیری تیم مناسب حول یک ایده و ارائه آموزشهای مرتبط با راهاندازی و اداره کسبوکارهای نوپا و همچنین خدمات مکمل کسبوکار هستند.
لک خاطرنشان کرد: نتایج بهدست آمده از بررسی 150 استارتاپ برگزار شده در مراکز آموزش علمی کاربردی، نشانگر 40 عنوان نمونه اولیه تولید شده، 26 مورد ایده تبدیل شده به محصول است که از این تعداد 6 محصول در حوزههای صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، تجارت الکترونیک، صنایع بهداشتی دارویی و بهبود فرآیند کسبوکار، تجاریسازی شدهاند.
وی تصریح کرد: از تعداد کل ایدههای انتخابی استارتاپهای برگزار شده 66 درصد آن توسط انجمنهای علمی تخصصی و فعالان بخش دانشجویی شکلگیری شده و فرآیند جمعآوری اطلاعات، تکمیل و افزایش ایدههای انتخابی همچنان ادامه داشته به نحوی که نمونه اولیه محصول و تجاریسازی ایدهها، حرکت رو به رشد اقدامات فناورانه را نشان میدهد.
به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، این دستاوردها در 25 مرکز نوآوری و 35 هسته فناوری واقع در مراکز آموزشی علمی کاربردی محقق شده است.
انتهای پیام/
© | خبرگزاری تسنیم |