Get News Fast

 

هر خانواده باید برنامه اقتصادی داشته باشد

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: هر خانواده یک برنامه اقتصادی داشته باشد.

به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، فاطمه بصیری‌پور در دوره آموزشی مشاوره کسب و کار ویژه جمعی از بانوان کارآفرین استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: با توجه به بروز مشکلات اقتصادی ضروری است که هر خانواده یک برنامه اقتصادی داشته باشد.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی بانوان برای داشتن کسب و کار خانگی تأکید کرد و افزود: کارآفرینی از گذشته رواج داشته اما یک کارآفرین در دنیای امروز نیاز به مهارت و قدرت رقابت بالایی دارد. اگر یک کارآفرین نتواند بازاریابی کند تولید او به سمت توسعه و صنعتی شدن راه پیدا نمی‌کند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: بانوان کارآفرین ابتدا باید توانمندی‌ها و مهارت‌های فردی خود را افزایش دهند. هرکس که روابط عمومی و ارتباط کلامی بالاتری با مخاطب دارد در جذب مشتری موفق‌تر است و این یک مهارت است که کارآفرینان باید آن را فرا بگیرند.

بصیری‌پور، بانوان را یک ظرفیت کار کارآمد اما پنهان دانست و گفت: در کشورهای غربی از زن به عنوان نیروی کار ارزان در کارخانجات استفاده می‌کنند، اما در نگاه اسلام، زن می‌تواند یک کارآفرین مولد باشد.

وی گفت: زنان تولیدکننده و کارآفرین فرصت‌های اقتصادی را به وجود آورده و با لطافت‌ها و ظرافت‌های زنانه‌ خود تصمیم‌گیری می‌کنند. بانوان باید برای موفقیت خود مهارت‌های فردی را تقویت کنند و علاوه بر آن، مدیریت مالی را آموزش ببینند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: یک بانوی کارآفرین باید به عنوان یک مدیر، هدف‌گذاری کند و چشم‌انداز و برنامه اقتصادی داشته باشد تا بتواند کار خود را توسعه دهد. 

بصیری‌پور به تاثیرگذاری بانوان در اقتصاد و آینده این کشور اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری نسخه موفقیت ما در فشار اقتصادی دشمن، توانمندسازی اقتصاد مردمی یا اقتصادی مقاومتی است که بانوان هم در کسب و کار و هم در تربیت خانواده اقتصادی نقش تأثیرگذار دارند. 

وی، داشتن چهار مولفه مهارت، هوش مالی، هدف‌گذاری و ادراک بازار را در ماندگاری یک کسب و کار کلیدی دانست و افزود: کارآفرین باید سلیقه مخاطب بازار را بشناسد و به نحوی تولید کند که مخاطب جذب دریافت محصولات او شود. 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، جذابیت و زیباسازی عرضه محصول را از دیگر نکات کلیدی دانست و گفت: تولیدات یک کارآفرین بدون بسته‌بندی مناسب، بازار را از دست می‌دهد. 

بصیری‌پور، برپایی نمایشگاه‌های هفتگی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی را اقدامی بسیار مطلوب دانست و اذعان داشت: این اقدام یک ضعف دارد و آن هم اینکه به دلیل نداشتن بسته بندی بازار کشش ندارد، و  محصول عرضه شده با سلیقه مشتری جور نیست. 

وی به موضوع فرهنگ اشاره کرد و گفت: دشمن معتقد است هر چه سفره‌های مردم را کوچک شود درد مردم بیشتر و ضربه‌پذیرتر می‌شوند. بنابراین ما هم برای تولیدات‌مان برنامه داشته باشیم و فرهنگ ایرانی اسلامی را در بستر اقتصادی پیاده کنیم.

انتهای پیام/ 252

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 6 =

دکمه بازگشت به بالا