هر خانواده باید برنامه اقتصادی داشته باشد
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: هر خانواده یک برنامه اقتصادی داشته باشد. |
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، فاطمه بصیریپور در دوره آموزشی مشاوره کسب و کار ویژه جمعی از بانوان کارآفرین استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: با توجه به بروز مشکلات اقتصادی ضروری است که هر خانواده یک برنامه اقتصادی داشته باشد.
وی بر لزوم برنامهریزی بانوان برای داشتن کسب و کار خانگی تأکید کرد و افزود: کارآفرینی از گذشته رواج داشته اما یک کارآفرین در دنیای امروز نیاز به مهارت و قدرت رقابت بالایی دارد. اگر یک کارآفرین نتواند بازاریابی کند تولید او به سمت توسعه و صنعتی شدن راه پیدا نمیکند.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: بانوان کارآفرین ابتدا باید توانمندیها و مهارتهای فردی خود را افزایش دهند. هرکس که روابط عمومی و ارتباط کلامی بالاتری با مخاطب دارد در جذب مشتری موفقتر است و این یک مهارت است که کارآفرینان باید آن را فرا بگیرند.
بصیریپور، بانوان را یک ظرفیت کار کارآمد اما پنهان دانست و گفت: در کشورهای غربی از زن به عنوان نیروی کار ارزان در کارخانجات استفاده میکنند، اما در نگاه اسلام، زن میتواند یک کارآفرین مولد باشد.
وی گفت: زنان تولیدکننده و کارآفرین فرصتهای اقتصادی را به وجود آورده و با لطافتها و ظرافتهای زنانه خود تصمیمگیری میکنند. بانوان باید برای موفقیت خود مهارتهای فردی را تقویت کنند و علاوه بر آن، مدیریت مالی را آموزش ببینند.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: یک بانوی کارآفرین باید به عنوان یک مدیر، هدفگذاری کند و چشمانداز و برنامه اقتصادی داشته باشد تا بتواند کار خود را توسعه دهد.
بصیریپور به تاثیرگذاری بانوان در اقتصاد و آینده این کشور اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری نسخه موفقیت ما در فشار اقتصادی دشمن، توانمندسازی اقتصاد مردمی یا اقتصادی مقاومتی است که بانوان هم در کسب و کار و هم در تربیت خانواده اقتصادی نقش تأثیرگذار دارند.
وی، داشتن چهار مولفه مهارت، هوش مالی، هدفگذاری و ادراک بازار را در ماندگاری یک کسب و کار کلیدی دانست و افزود: کارآفرین باید سلیقه مخاطب بازار را بشناسد و به نحوی تولید کند که مخاطب جذب دریافت محصولات او شود.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، جذابیت و زیباسازی عرضه محصول را از دیگر نکات کلیدی دانست و گفت: تولیدات یک کارآفرین بدون بستهبندی مناسب، بازار را از دست میدهد.
بصیریپور، برپایی نمایشگاههای هفتگی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی را اقدامی بسیار مطلوب دانست و اذعان داشت: این اقدام یک ضعف دارد و آن هم اینکه به دلیل نداشتن بسته بندی بازار کشش ندارد، و محصول عرضه شده با سلیقه مشتری جور نیست.
وی به موضوع فرهنگ اشاره کرد و گفت: دشمن معتقد است هر چه سفرههای مردم را کوچک شود درد مردم بیشتر و ضربهپذیرتر میشوند. بنابراین ما هم برای تولیداتمان برنامه داشته باشیم و فرهنگ ایرانی اسلامی را در بستر اقتصادی پیاده کنیم.
انتهای پیام/ 252
© | خبرگزاری تسنیم |