Get News Fast

 

افزایش 90 درصدی صادرات مس از استان کرمان

معاون استاندار کرمان از صادرات بیش از ۱۴۶ هزار تن مس به ارزش ۲۸۰ میلیون دلار از گمرکات استان کرمان خبر داد و گفت: صادرات مس کرمان ۹۰ درصد افزایش داشته است.

امیر حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه 29 مهرماه در تقویم رسمی کشور ما روز ملی صادرات نامگذاری شده است، اظهار داشت: استان کرمان در حوزه صادرات غیرنفتی از استان‌های پیشتاز در کشور است و در حوزه صادرات مس، خرما و پسته کارهای خوبی در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوعی که ما در استان کرمان در حوزه صادرات دنبال می‌کنیم، ایجاد زنجیره ارزش افزوده تولیدات و محصولات است، گفت: برای مثال در حوزه خرما تولید شکر، سرکه و شیرینجاتی را که از خرما تهیه می‌شود و در بازارهای جهانی طرفدار دارد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 146 هزار تن صادرات مس از گمرکات استان کرمان انجام شده است، گفت: البته بخشی از صادرات مس کرمان نیز از گمرکات سایر استان‌ها انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه ارزش صادرات مس استان کرمان 280 میلیون دلار بوده از نظر ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 90 درصد افزایش داشته است.

انتقاد معاون استاندار کرمان از عدم پیوست رسانه‌ای رویدادها

وی با اشاره به اینکه بیشتر صادرات ما پسته، مغز پسته، مس، اکسید مولیبدن، کاتد و غیره بوده است، بیان کرد: این محصولات تقریباً نیمه‌خام هستند و ما باید به سمت تولید و صادرات صنایع پایین دستی در استان کرمان برویم.

حسن‌زاده با بیان اینکه بعد از کاتد مس بیش از 300 نوع محصول وجود دارد و باید هدفگذاری در این زمینه انجام شود تا بستر و زمینه تولید این محصولات در استان کرمان فراهم شود، گفت: خوشبختانه ایجاد زنجیره ارزش افزوده با نگاه صادراتی در استان کرمان آغاز شده است.

وی با اشاره به موانع پیش روی صادرات استان کرمان، گفت: در استان کرمان به شرکت‌های خدمات صادرات نیاز داریم زیرا برخی از تولیدکنندگان ما تولیدکننده خوبی هستند اما شناختی از بازارهای هدف ندارند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری کرمان، حضور مستقیم در نمایشگاه‌های کشورهای مقصد به ویژه کشورهای همسایه را با اهمیت عنوان کرد و افزود: کشورهای پاکستان و هند بازارهای هدف ما در شرق کشور هستند و حضور تولیدکنندگان ما در نمایشگاه‌های این کشورها اهمیت زیادی دارد.

وی به راه‌اندازی پروازهای خارجی در استان کرمان و نقش آن در افزایش صادرات و حضور در بازارهای جهانی نیز اشاره کرد و گفت: مسئله دیگر در حوزه بسته‌بندی و برندینگ است.

حسن‌زاده با بیان اینکه بسته‌بندی و برندینگ در بازارهای جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد و محصولات ما عموماً سنتی بسته‌بندی می‌شود، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید کنار تولیدکنندگان ما بیایند تا بسته‌بندی محصولات ما متناسب با نیاز روز دنیا و بازارهای هدف انجام شود.

انتهای پیام/511/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا