Get News Fast

 

مطالبات 1100 میلیاردی توسعه راه‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح‌های در حال احداث حوزه ساخت و توسعه راه‌های اصلی و بزرگراهی این استان با وجود مطالبات سنگین بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان حتی یک روز هم تعطیل نشده و این طرح ها همچنان با شتاب بیشتری اجرا می‌شود.

به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عطاءاله اکبری اظهار داشت: توسعه و بهره‌برداری از حدود 80 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی استان در سال جاری در گرو تخصیص 2 هزار و 555 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: راهسازی یکی از فعالیت‌های عمرانی هزینه بر و زمانبر است و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی استان، راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد به طوری که هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه حدود 45 میلیارد تومان در حال حاضر برآورد شده است.

وی ادامه داد: 150 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای زیرپوشش این اداره کل در دست ساخت است که برای بهره‌برداری از حدود 80 کیلومتر از آن تا پایان سال که در حال حاضر متوسط پیشرفت فیزیکی آنها به 50 درصد رسیده به بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح‌های در حال احداث حوزه ساخت و توسعه راه‌های اصلی و بزرگراهی این استان با وجود مطالبات سنگین بیش از هزار و 100 میلیارد تومان حتی یک روز هم تعطیل نشده و این طرح ها همچنان با شتاب بیشتری اجرا می‌شود.

اکبری تاکید کرد: سیستان و بلوچستان از نظر شاخص بزرگراهی از میانگین کشوری عقب است و برای سرعت دادن به احداث و توسعه طرح‌های بزرگراهی در استان نیازمند تامین اعتبار هستیم.

وی بر ضرورت ارتقا و افزایش کیفیت طرح‌های راه سازی تاکید کرد و گفت: تمام تلاش در ساخت و توسعه راه‌ها این است تا در کنار سرعت‌دهی به اجرای پروژه‌ها مسئله کیفی‌سازی نیز از نظر فنی به نحو احسن عملیاتی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت ساخت بزرگراه در این استان گفت: توسعه شبکه بزرگراهی و به تبع آن تامین ایمنی راه‌ها، از آن جهت اهمیت دارد که سبب توسعه فعالیت ناوگان حمل و نقل می شود و زمینه را برای رونق فعالیت های اقتصادی، سرمایه گذاری و دیگر حوزه‌های اقتصادی فراهم می‌سازد.

اکبری با بیان اینکه تا زمانی که جاده‌ها از استاندارد لازم برخورد دار نباشد و شبکه حمل و نقل مناسبی شکل نگیرد توسعه اتفاق نخواهد افتاد، اظهار کرد: حمل و نقل زمینی نقش موثری در اقتصاد و رونق یک منطقه دارد، از تجارت و بازرگانی با جابه‌جایی کالاها ، ایجاد فرصت‌های شغلی، دسترسی و ارتباط بین مناطق و مراکز شهری، رقابت‌پذیری اقتصادی توام با جذب سرمایه‌گذاری تا بهبود گردشگری که به بازدیدکنندگان امکان دسترسی به مقاصد گردشگری، جاذبه‌ها و مکان‌های فرهنگی را فراهم می‌کند از جمله فرصت هایی است که توسعه شبکه بزرگراهی فراهم می کند.

وی تصریح کرد: اداره کل راه وشهرسازی استان وارد خیز بلندی برای بستن پرونده ساخت بزرگراه‌های حوزه عملکردی شده است بطوری که در طول چهار سال اخیر اقدامات موثری انجام داده و با تداوم این مسیر به نظر می‌رسد تا حدود سه سال آینده کار ساخت بزرگراه در شبکه اصلی آن به اتمام برسد که برای به سرانجام رسیدن این فرآیند تمام ظرفیت خود را به کار گرفتیم تا این مطالبه 40 ساله و به حق مردممان را در کف میدان عینیت بدهیم.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا