بررسی چالشهای جذب بازماندگان از تحصیل در مازندران
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بررسی چالشهای بازماندگان از تحصیل گفت: نزدیک به ۲۰۰ مدرسه داریم که یک مدرسه یک دانشآموز دارد و به اهتمام وزارت آموزش و پرورش فرصت دسترسی به آموزش فراهم شد. |
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از آمل، رضوان حکیمزاده معاون وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه گردهمایی نشست دو روزه در ارتباط با موضوعات مهم حوزه ابتدایی آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شش کارگروه تخصصی در این نشست تشکیل شده که هر یک از آنها بر روی یک مسئله تمرکز کردند. چالشهای پیشرو آموزش ابتدایی شناسایی و راهکارهای پیشنهادی رائه شد تا ما بتوانیم برای اجرای بهتر برنامهها نظر استانهای مختلف را هم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه چالشهای شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل مورد تمرکز قرار گرفت، گفت: با گزارش استانها متوجه مواردی شدیم که بتوانیم به صورت جدی پیگیری کنیم. در زمینه اشکالات در سامانه و بحث احیای تفاهمنامهای که قبلاً بین دستگاههای مختلف در زمینه جذب و شناسایی بازماندگان بحث و تبادل نظر شد، تصمیم گیری شد. چالشی را که همکاران اشاره داشتند این بود که در موضوع شناسایی و جذب بازماندگان در استانها مدرسه ایجاد شده و معلم اختصاص مییابد، ولی خانوادهها به هر دلیل به کودکان اجازه حضور در مدارس را نمیدهند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بحث قانونی و الزام و اجبار خانوادهها را حتماً باید نهادهای ذیربط به صورت خاص دادگستری پیگیری کند، اظهار کرد: این وظیفه باید انجام شود تا براساس اطلاعات لازم منجر به جذب کودکان شود که البته یک خلأ اینجا در تقسیم کار وجود دارد که وظایف برعهده آموزش و پرورش و سازمانها دیگر تعمیم داده شود.
وی ادامه داد: مقرر شد در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استانها با درخواست معاونان آموزش ابتدایی جذب کودکان بازمانده از تحصیل دستور کار شورای آموزش و پرورش استانها قرار گیرد و استانداران به عنوان رئیس شورای اداری و اجرایی همه دستگاههای ذیربط را ملزم به ایفای نقش کنند تا مسئولیتهایشان در رابطه با جذب بازماندگان از تحصیل را انجام دهند.
حکیم زاده با اشاره به بحث توانمندسازی معلمان، نومعلمان و موضوعات جذب و استخدام بیان کرد: در سالهای گذشته به دلیل عدم رعایت رشتههای مرتبط با تعیین و تربیت و آموزش ابتدایی شاهد ورود آموزگارانی با رشتههای بسیار متنوع و غیرمرتبط هستیم؛ همکارانمان در استانها با مشکلات زیادی در این مدل جذب و استخدام را اعلام کردند که باعث ایجاد چالش جدی شد.
این مسئول با بیان اینکه مکاتبه کردیم امسال برای آزمون استخدامی رشتههای مرتبط تعریف شده توسط معاونت آموزش ابتدایی در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: تمرکز و توجه به مناطق محروم و راهکارهایی که میشود برای ارتقای کیفیت در مدارس مناطق دیگر استفاده کرد در کارگروه اختصاصی مطرح شد تا در دستور کار استانها قرار گیرد. نزدیک به 200 مدرسه داریم که یک دانشآموز در حال تحصیل است که به اهتمام وزارت آموزش و پرورش و نظام در فراهم کردن فرصت حداکثری دسترسی به آموزش ایجاد شده است.
انتهای پیام/
© | خبرگزاری تسنیم |