Get News Fast

 

سرمایه‌گذاران‌ از کرج فرار می‌کنند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای‌ شهر کرج گفت: سرمایه‌گذاران به دلیل نبود شفافیت و خاطرات بدی که در سنوات گذشته در کرج داشتند حاضر به سرمایه‌گذاری نمی‌شوند.

علیرضا رحیمی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از کرج اظهار داشت: مدیریت شهری کرج در دو حوزه مدیریت پسماند و سرمایه گذاری بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی افزود: سرمایه گذاری در بخش خصوصی در دوره شورای ششم جزو ضعیف ترین حوزه ها بوده و دارای عملکرد خاصی نبوده است.

رحیمی با بیان اینکه در این حوزه فقط چند قرارداد تعیین تکلیف شدند که آنها نیز مربوط به سنوات گذشته بوده است، عنوان کرد: علت اصلی این امر شفاف نبودن قانون در استفاده از سرمایه گذار در بخش های خصوصی را می توان عنوان کرد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ضوابط برای سرمایه گذارانی که وارد استان می شوند شفاف نیست، بیان کرد: شهر کرج دارای پتانسیل های بسیاری بوده ، اما سرمایه گذاران به علت خاطره بدی است که در ذهن آنها از شهر کرج باقی مانده است حاضر به سرمایه گذاری نیستند.

عضو  شورای شهر کرج با بیان اینکه تا شفافیت قانونی در سرمایه گذاری به وجود نیاید سرمایه گذاران حاضر به سرمایه گذاری در شهر کرج و استان البرز نخواهند بود، گفت: وزارت کشور به این موضع رسید و در دوره  وقت وزیر کشور مکاتباتی را با هیئت دولت انجام داد تا بتوان اصلاحاتی در این حوزه انجام دهد.

وی با بیان اینکه امروزه سرمایه گذاری ما مانند مناقصه است و هیچ امتیازی به سرمایه گذار نمی دهیم تا آنها بتوانند سرمایه گذاری کنند، افزود: در کرج سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری از پروژه ها اعلام آمادگی کردند اما به دلیل شفاف نبودن قانون از سرمایه گذاری منصرف شدند.

  رحیمی خاطرنشان کرد: ایجاد دریاچه مصنوعی، رودخانه کرج ، پروژه باغستان، مهرویلا و غیره جزو پروژه هایی هستند که نیاز به سرمایه گذار بخش خصوصی دارند، ولی متاسفانه با تو جه به مشکلات و نبود امنیت سرمایه گذاری تا کنون نتوانستیم جذب سرمایه گذار انجام دهیم.

وی با توجه به اینکه شهرداری کرج دارای زمین های مناسبی برای سرمایه گذاری است،گفت: ما باید بستری مناسب برای سرمایه گذاری فراهم کنیم تا آنها بتوانند با خیال راحت سرمایه و مال خود را در شهر کرج سرمایه‌گذاری کنند، متاسفانه برخی در این حوزه هنوز ضرب و تقسیم انجام می دهند که این درست نیست و سرمایه گذار نیاز به یکسری امتیازات دارد.

وی در ادامه به سرمایه گذاری احداث 36 نقطه از سطح شهر به پل عابر پیاده اشاره کرد و گفت: این 36 نقطه مورد درخواست شهروندان بوده است.

رحیمی با بیان اینکه اگر قرار باشد پل عابر پیاده اجرایی شود باید پل پیاده رمپی اجرا شود نه پله دار، عنوان کرد: یکی از راه هایی که می شود وارد مذاکره با سرمایه‌گذار شد، احداث پل های عابر پیاده و اجاره تابلوها بوده که یکی از مدل های آن تهاتر با املاک است.

وی در پایان گفت: شهر کرج به دلیل حجم زیاد جمعیت و مهاجر پذیری و مصرف گرا بودن نیاز به تبلیغات و ارتباط بصیری با افراد دارد و تبلیغات گزینه بسیار مهمی برای سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا