Get News Fast

 

نقش بازاریابی در دنیای رقابتی امروز، غیر قابل انکار است

دبیر علمی دومین همایش ملی بازاریابی گفت: در ایران شاهد رشد و توسعه و به کارگیری روش‌ های نوین هستیم و همراه با پیشرفت فناوری، نیاز به روش‌ های نوین بیشتر احساس می‌شود و در این میان نقش بازاریابی در دنیای به شدت رقابتی امروز، غیر قابل انکار است.

به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد، پروفسور آذر کفاش پور، دبیر علمی دومین همایش ملی بازاریابی در اختتامیه دومین همایش ملی بازاریابی (رویکرد نوین ) در مشهد اظهارداشت : باتوجه به اینکه این همایش بستر مناسبی برای اقتصاد دانش‌ بنیان است بنابراین حلقه ارتباطی برای شرکت‌ های دانش‌ بنیان با مباحث نظری است که می‌ تواند از جنبه نظری و عملی از ظرفیت‌ های این همایش به نفع خود بهره ببرند.

وی این همایش یک روزه را دارای دو بخش دانشگاهی و صنعت دانست و افزود: استادان دانشگاه‌ ها آخرین دستاوردهای علمی و فعالان صنعتی نیز آخرین تجربیات خود را ارائه کردند؛ در همین راستا جذب مشتری، سرمایه‌ گذار، فعالان تجاری و بازدیدکننده از اهداف است.

کفاش پور خاطرنشان کرد: رویکردهای نوین برندسازی شامل برندسازی دیجیتال، معماری برندهای دیجیتال، شکست برندهای دیجیتال، احیای برندهای دیجیتال، ارزش‌گذاری برندهای دیجیتال و برندسازی عصبی و همچنین رویکردهای نوین مشتری مداری شامل مدیریت مشارکت مشتری دیجیتال، مدیریت تجربه مشتری دیجیتال، مدیریت دانش مشتری دیجیتال، مدیریت اطلاعات مشتری دیجیتال، مدیریت شکایات مشتری دیجیتال، مدیریت رضایت مشتری دیجیتال و مدیریت حل مسأله مشتری دیجیتال ازرویکردهای این همایش است.

دبیر علمی همایش بااشاره به اینکه هر کسب‌ و کاری با هر نوع رویکردی به دنبال رشد است و این رشد در عوامل مختلفی همچون تعداد مشتریان، گسترش سهم بازار و افزایش سودآوری قابل مشاهده است، گفت: در ایران نیز شاهد رشد و توسعه و به کارگیری روش‌ های نوین در طرحهای مختلف هستیم و همراه با پیشرفت فناوری، نیاز به روش‌ های نوین روز به روز بیشتر احساس می‌شود و در این میان نقش بازاریابی در دنیای به شدت رقابتی امروز، غیر قابل انکار است.

کفاش پور اضافه کرد: رویکردهای نوین شامل بازاریابی پست مدرن و هوش مصنوعی، دیجیتال، داده محور، عصبی، شبیه سازی در اطلاعات، ژئو مارکتینگ، متاورس مارکتینگ و گیمیفیکیشن مارکتینگ، رویکردهای نوین در حوزه مالی و بیمه، رویکردهای نوین در حوزه گردشگری، رویکردهای نوین در حوزه خرده‌ فروشی، رویکردهای نوین در صنعت ساختمان، رویکردهای نوین در صنایع غذایی و رستوران، رویکردهای نوین در مراکز آموزش الکترونیکی و رویکردهای نوین در رسانه ، ازرویکردهای دیگر این همایش است.

دانشجویان بازاریابی موضوعات خودرا کاربردی پیگیری کنند

محمد فاریانی،عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه تبریز نیز اظهارداشت: تلاشم بر این است که برای بازاریابی بتوانیم بازاریابی کنیم دانشجویان نیز باید به شکل کاربردی عمل کنند وگرنه جایی در اقتصاد امروزی نخواهند داشت.

فاریانی تصریح کرد : این همایش به صورت تخصصی به موضوع بازاریابی توجه کرد و اساتید سخنران توانستند مفاهیم جدید بازاریابی را به نحو احسن مطرح کنند.

وی با امیدواری از اینکه دانشجویان، اساتید و صاحبان کسب و کار بتوانند از خروجی‌های همایش استفاده کنند خاطرنشان کرد: دانشجویان مدیریت به خصوص آنهایی که گرایش بازاریابی دارند باید مطمئناً به این موضوع که هر چقدر کاربردی مطالب ، درس‌ها و موضوعات را پیگیری کنند به نفعشان است توجه کنند؛ چرا که اگر فقط به شکل ذهنی و نظری دنبال کنند جایی در اقتصاد امروزی نخواهند داشت بنابراین باید به شدت تلاش کنند.

فاریانی تاکیدکرد: نِمود عینی این موضوعات را در بازار نمایشگاه‌ها و در مراکز مبادله و کسب و کارها پیدا کنند از کارآموزی شروع کنند و به سمتی بروند که بتوانند موضوعات بازاریابی را جز مهارت‌های اساسی حرفه‌ای خودشان قرار دهند عمل کنند.

عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه تبریز اضافه کرد: تلاش بر این است که برای بازاریابی بتوانیم بازاریابی کنیم دانشجویان نیز باید به شکل کاربردی عمل کنند وگرنه جایی در اقتصاد امروزی نخواهند داشت.

دانشجویان از آخرین نظریه‌ها و تئوری‌های علمی در بازاریابی استفاده کنند

محسن نظری، مدیر گروه بازاریابی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز اظهارداشت: این همایش‌ها برای جامعه علمی و برای افرادی که در صنعت کار می‌کنند ارزش افزوده دارد؛ طبیعتاً صنعت و افرادی که در بازار کسب و کارها فعال هستند از آخرین یافته‌های علمی آگاه می‌شوند و از طرفی جامعه علمی نیز با مسائل و مشکلات صنعت آشنا می‌شود و می‌تواند آنها را در بحث‌های تئوری مطرح کند و در حقیقت مسائل و مشکلات را نظریه پردازی کند.

  وی در ادامه درخصوص اینکه جوانان چطور بیشتر به سمت مسائل علمی بروند افزود: طبیعتاً مشکلات را علم حل می‌کند ولی نباید در خلع رشد کند، علم هم با توجه به محیط و مشکلات و در راه پاسخ دادن به مسائل و مشکلات صنعت و جامعه رشد می‌کند، توصیه‌ام به دانشجویان این است که از آخرین نظریه‌ها و تئوری‌های علمی در بازاریابی و علوم مرتبط استفاده کنند و با  مشکلات و مسائل صنعت آشنا شوند به خصوص با بحث‌های همکاری های این دو حوزه و بین رشته‌ای چرا که هم می‌توانند به علم کمک کنند و هم به صنعت بطوریکه تئوری‌ها و مسائل صنعت در کنار هم رشد می‌کنند.

همایش ملی بازاریابی باید بین المللی شود

پروفسور علی صنایعی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان  نیز در حاشیه دومین همایش ملی بازاریابی (رویکرد نوین ) در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اظهارداشت: امید است با تدبیری که دولت چهاردهم و تیم ایشان دارد با جهان ارتباطمان بهتر شود و بتوانیم از چهره‌های بین‌المللی استفاده کنیم

وی افزود : باید برای جوانان که آینده این مملکت هستند به عنوان بازاریابی 6 یا نسل زِد (ضد) ، حرف‌های جدید زده شود چرا که حرف‌های تکراری مشکل ایران را حل نمی‌کند و ما باید به جلو برویم.رسالت اصلی ما دانشگاه است و باید با صنعت تعامل بیشتری داشته باشیم .

میراحمد امیرشاهی، دانشیار دانشگاه الزهرا تهران نیز ادامه داد : این نوع همایش‌ها به اشتباه تصور می‌شود که به منظور آموزش است اما مطلقاً هدف آموزش نیست هدف اصلی حساس کردن مخاطب نسبت به موضوعاتی که مطرح می‌شود ،است.

وی تاکیدکرد: فرصت خوبی است که دانشجویان را حساس کنند که تصمیمات غلط نگیرند و به عقیده من هر کاری که در این زمینه انجام بگیرد کار درستی است آن هم در دانشگاه فردوسی مشهد که جز بهترین دانشگاه‌ها است و از آن انتظار می‌رود که فعالیت داشته باشد.

امیرشاهی خاطرنشان کرد:حل مشکلات صنعت ،اگر قرار هست به عنوان ایرانی رسالتی داشته باشیم حل مشکلات است که جوانان می‌توانند با تلاش ،مشکلات روی زمین مانده در زمینه بازاریابی را حل کنند.

انتهای پیام/282

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا