از تعریض محور مشهد ـ گلبهار تا توسعه بزرگراه‌های مشهد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: تعریض محور مشهد، گلبهار با ۵۰ میلیارد اعتبار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد،احسان عظیمی راد در آیین بازگشایی بولوار خیابان امام زمان (عج) به بولوار شهید احمدی اظهارداشت: روزی که به این محله برای شنیدن حرف های مردم درباره این معبر آمدیم، بسیاری از کسبه گلایه مند بودند و برای مردم نیز مشکلات زیادی در این معبر وجود داشت و درگیری های زیادی اینجا بود، اما توسط اعضای شورای شهر و تیم گسترده ای که جهت احداث این پروژه به خط شد اکنون این محور بازگشایی شده است.

وی افزود: قرار نیست ما به جای شورای شهر و دادگستری یا دیگر نهادها کار را انجام دهیم بلکه در مجلس شورای اسلامی تلاش می کنیم تا در هر حل مشکلات، گره گشایی کنیم.

عظیمی راد تصریح کرد: محور مشهد، گلبهار پرترافیک ترین محور در این شهر است و برای مردم مشکلات زیادی ایجاد می کند که تعریض این محور با 50 میلیارد اعتبار در دستور کار قرار دارد.

از تعریض محور مشهد ـ گلبهار تا توسعه بزرگراه‌های مشهد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همچنین اعتبار به منظور پروژه آزادراه مشهد – چناران که جزو دیگر محورهای پرتردد است 140 میلیارد بود، اما اکنون توانستیم این اعتبار را به 300 میلیارد برسانیم گفت: به زودی اورژانس بیمارستان محله شهرک شهید رجایی با 100 میلیارد اعتبار راه اندازی می شود.

عظیمی راد بیان کرد: قرار است به زودی اتفاق خوبی در کشف رود با همکاری دیگر دستگاه ها رقم بخورد و بحران های این محدوده نیز رفع خواهد شد، مشهد سالانه میزبان زائران بسیاری است و باید به منظور توسعه آزادراه ها و بزرگراه ها اعتبار گذاشته شود و توانستیم وزارت صمت را جهت حل مشکلات صنایع شهر مشهد پای کار آوریم.

از تعریض محور مشهد ـ گلبهار تا توسعه بزرگراه‌های مشهد

عملیات ورود 450 دستگاه اتوبوس با 6 هزار میلیارد اعتبار

محمدرضا قلندر شریف،شهردار مشهد نیز اظهارداشت: قطعا اقدامی که لبخند مردم را به همراه داشته باشد ارزشمند است و شاید اعتبار این پروژه به لحاظ مبلغ بالا نباشد ولی رضایت مردم این منطقه را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: این پروژه ها جزو نیازهای اصلی این شهر بوده و برای هر کیلومتر قطار شهری 50 میلیون دلار اعتبار لازم است که اگر با دلار 60 هزار تومان اکنون محاسبه شود، هزینه احداث قطار شهری چیزی حدود سه هزار میلیارد تومان می شود و توسعه چهار خط قطار شهری مشهد بیش از 90 کیلومتر است و شهر مشهد به قطار شهری نیاز دارد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه با همراهی شورای شهر مشهد عملیات ورود 450 دستگاه اتوبوس با اعتبار بالغ بر 6 هزار میلیارد به شهر مشهد در حال اجراست افزود: در شهرداری مشهد 490 خدمت متناظر با سایر دستگاه های دولتی دیگر و اداره کل ها به شهروندان ارائه می شود.

قلندر شریف گفت: پارک جهانشهر که بزرگترین پارک این شهر است و بوستان 77 هکتاری کرامت در محله شهید رجایی که از پارک ملت مدرن تر بوده توسط شورای ششم در حال احداث است و این پروژه ها یادگار شورای ششم است.

از تعریض محور مشهد ـ گلبهار تا توسعه بزرگراه‌های مشهد

وی تصریح کرد: اکنون هزار و 100 ردیف پروژه فعال وجود دارد و با همراهی شورای شهر مصوب ماده 9 را جهت بازگشایی این محور اخذ کردیم و همکاری های قوه قضیه و دادگستری در این پروژه موثر بود، مشابه چنین پروژه هایی در دیگر نقاط شهر مشهد بسیار است.

شهردار مشهد بیان کرد: مردم این محله سال ها درگیر بازگشایی این خیابان بودند و مسائل ایمنی و رضایت مندی مردم جزو خط قرمزهای مدیریت شهری همیشه بوده است و با کسب رضایت از مالک مسیر این خیابان جهت تسهیل در تردد به محور پیامبر اعظم متصل شد و این اتفاق رضایت مردم را به همراه داشت.

بازگشایی بولوار خیابان امام زمان (عج) به بولوار شهید احمدی بعد از 20سال

مجید طهوریان عسگری،نائب رئیس شورای شهر مشهد نیز اظهارداشت: نزدیک به بیست سال مردم منطقه توس پیگیر بازگشایی این محور بودند و سرانجام با مساعدت شورا و همکاری دستگاه قضا به ویژه دادگستری این محور بازگشایی شد.

وی افزود: در بازگشایی این محور، نقش شورای اجتماعی محلات نیز بسیار زیاد بود و همه پای کار آمدند تا این گره بیست ساله باز شود و این اتفاق حاصل تلاش شورای ششم است.

از تعریض محور مشهد ـ گلبهار تا توسعه بزرگراه‌های مشهد

طهوریان عسگری با بیان اینکه همانند این پروژه قرار است به زودی در محله اسماعیل آباد مشهد نیز رقم بخورد، تصریح کرد: توسط این شورا بسیاری از گره ها بر زمین مانده شهر مشهد باز شد به عنوان مثال در بولوار مفتح بسیاری از مردم نزدیک به 50 سال پیگیر بازگشایی معبری بودند که بلاخره توسط این شورا به سرانجام رسید و رضایت مردم را به همراه داشت.

وی ادامه داد: ازهنگام روی کار آمدن شورای ششم، کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای حاشیه شهر مشهد از ردیف اعتبارات این شهر فقط 19 درصد بود، اما امروزه این رقم به 56 درصد رسیده است.

از تعریض محور مشهد ـ گلبهار تا توسعه بزرگراه‌های مشهد

نائب رئیس شورای شهر مشهد گفت: مجوز چهارمین خط بی آرتی مشهد را در بولوار توس توانستیم که اخذ کنیم و برای این اقدام اعتبارات لازم در آلبوم بودجه شهر مشهد دیده شده و در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و با این اقدام 60 دستگاه اتوبوس از این محور خارج می شوند و در جاهای دیگر سرویس دهی خواهند کرد و با این اتفاق در بخش میانی این محور که شامل محدوده معراج و هفت خوان می شود فاصله زمانی از 25 دقیقه به پنج دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

طهوریان عسگری تصریح کرد: یک هفتم جمعیت شهر مشهد معادل با 500 هزار نفر در محله توس زندگی می کنند و این منطقه نیازمند نگاه ویژه است.

انتهای پیام/282/.

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + نه =

دکمه بازگشت به بالا