Get News Fast

 

نمایشگاه شریف ویترین بازارکار برای کارجویان دانشگاهی

چهاردهمین نمایشگاه کار شریف با هدف معرفی کارجویان و کارفرمایان دانشگاهی به یکدیگر در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نقش دانشگاهها در موضوع اشتغال دانشجویان و کمک به آنها برای یافتن شغلی مناسب بسیار مهم و اساسی است. دانشگاهها می‌توانند با ایفای نقش خود در این زمینه، قدم اساسی را در حمایت و کمک به کاریابی دانشجویان و آینده شغلی آنها بردارند.

 اقدامات و خدمات مختلفی از سوی دانشگاه‌ها در این بخش قابل تصور است. از ایجاد مرکز مشاوره شغلی گرفته تا فراهم کردن زمینه و بستر گفت وگوی مستقیم کارجویان با کارفرمایان از جمله اقداماتی است که می‌تواند در این بخش رخ دهد.

بسیاری از دانشگاه‌ها دارای مراکز مشاوره شغلی هستند که به دانشجویان مشاوره می‌دهند و به آنها در نگارش رزومه و آماده‌سازی برای مصاحبه کمک می‌کنند. آنها با ایجاد این مراکز اطلاعات لازم درباره بازار کار را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند.

برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی با هدف تقویت مهارت‌های شغلی مانند مصاحبه، مذاکره، و نامه‌نگاری حرفه‌ای نیز می‌تواند در این زمینه مفید باشد. در کنار این اقدامات، امروز دانشگاه‌ها با برگزاری رویدادها و همایش‌هایی دانشجویان را با کارفرمایان و صنعت‌گران آشنا کرده و امکان شبکه‌سازی و برقراری ارتباطات حرفه‌ای بین آنها را فراهم می‌کنند.

برنامه‌های کارآموزی و همکاری با صنعت، بانک اطلاعات شغلی که به دانشجویان امکان دسترسی به بانک‌های اطلاعات شغلی داخلی یا سایت‌های استخدامی خاص را می‌دهد و حضور مربیانی برای هدایت شغلی نیز به دانشجویان در شناسایی مسیرهای شغلی مناسب کمک می‌کند.

البته دانشگاه‌ها با ترکیب این اقدامات می‌توانند به طور قابل توجهی به دانشجویان در یافتن مشاغل مناسب و آماده‌سازی آنان برای بازار کار کمک کنند. 

همه این اهداف و اقدامات در برگزاری نمایشگاههای کار دانشگاهها قابل دستیابی و انجام است. نمایشگاههایی که برگزاری آنها در دانشگاهها و در محیطی امن و منطقی زمینه آشنایی بهتر و جدی‌تری را بین کارفرمایان و کارجویان فراهم می‌کند و مسیر جذب و استخدام را برای هر دو راحت‌تر و کوتاه‌تر می‌کند.

دانشگاه صنعتی شریف که همه ساله اولویت و انتخاب 100 نفر ابتدایی پذیرفته‌شدگان در کنکورهای سراسری  است در برگزاری این نمایشگاهها ید طولایی دارد و امسال چهاردهمین دوره این نمایشگاه در سالن جباری این دانشگاه برگزار می‌شود.

پویان دلاوری، دبیر چهاردهمین دوره نمایشگاه کار شریف با اشاره به حضور 30 سازمان در این دوره از نمایشگاه کار از استخدام بیش از 4 هزار نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه طی سال‌‌های مختلف از طریق برگزاری  نمایشگاه کار خبر داد. ظرفیتی که با توجه به ایجاد شرکت‌های خدماتی و دانش بنیان در حوزه‌های مختلف نظیر کامپیوتر و هوش مصنوعی در کشور قطعا بیشتر خواهد شد.

وی درباره اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه به تسنیم گفت: سعی کردیم با برگزاری این نمایشگاه ابزاری را تهیه کنیم تا کارجویان فرصت بهتر و بیشتری را برای آشنایی با کارفرمایان داشته باشند و بدون نگرانی و حتی دغدغه پر کردن فرم کاریابی، از طریق سامانه‌های کاریابی اطلاعات خود را ثبت کرده و در این فضا بیشتر به گفت‌وگو با کارفرمایان بپردازند و درباره اینکه چه ارزش‌هایی برای کارجویان  کارفرمایان در زمینه اشتغال  و همکاری مهم است تعامل و گفت‌وگو داشته باشند.

نظارت دانشگاه شریف بر مسیر جذب و استخدام متقاضیان کار

دلاوری مهمترین ویژگی برپایی این نمایشگاه‌ها را گفت‌وگوی بدون واسطه و مستقیم کارجو و کارفرما بیان کرد و افزود: در فضای غیرنمایشگاه دانشجویان و فارغ التحصیلان با پر کردن فرم‌های انلاین و حضوری موسسات کاریابی منتظر معرفی و تماس از سوی این موسسات هستند اما در نمایشگاه کار در محیطی حقیقی و واقعی درباره همه مهارت‌ها و ظرفیت‌های خود می‌توانند مستقیم و بی‌واسطه با کارفرمایان  گفت وگو کنند و آنها نیز می‌توانند از بین متقاضیان، افراد مستعد و دلخواه خود را که با فرهنگ سازمانی‌شان هماهنگ هستند را انتخاب کنند. اینجا بهترین فرصت برای کارجوست تا بتواند سازمان‌های مورد نظر را به چالش بکشاند و درباره مزایا و مسیر شغلی که برای آن در نظر گرفته شده به راحتی گفت وگو  و آینده شغلی خود را ترسیم کند.

وی از نظارت دانشگاه در زمینه پیگیری روند جذب و استخدام دانشجویان و فارغ التحصیلانی که از طریق این نمایشگاه برای شغل اقدام می کنند، خبر داد و گفت: از سال 96 به صورت آنلاین روزمه متقاضیانی که به سازمان‌ها ارسال شده است را رصد می‌کنیم و حتی می‌توانیم بررسی کنیم که آیا این روزمه‌ها از طریق سازمان مورد نظر، بررسی و تعیین تکلیف شده است یا نه؟ اطلاعات سازمانها در خصوص جذب متقاضیان از طریق نمایشگاه را کسب کرده و در شبکه اجتماعی دانشگاه اطلاع رسانی می‌کنیم. سازمانها از طریق این اطلاعات، رتبه‌بندی شده و امکان حضور در نمایشگاه سال بعد را خواهند داشت. 

دلاوری شفاف‌سازی این اطلاعات و انعکاس آن در شبکه مجازی دانشگاه را موجب رقابتی شدن فضا برای جذب کارجویان دانست و افزود: حتی اگر سازمانها تمایل داشتند از مسیری غیرنمایشگاه افراد مورد نیاز خود را جذب کنند دلیل این موضوع را بررسی و به کارجویان منتقل می‌کنیم تا اگر نواقصی وجود دارد آن را رفع کنند. لذا شفافیت در ارائه آمار جذب و استخدام نمایشگاه کار را باعث پویایی بهتر فضا برای کارجویان و کارفرمایان می‌دانیم. اطلاعات نمایشگاه سال قبل همچنان در فضای مجازی دانشگاه موجود است و در خدمت کارجویان و کارفرمایان قرار دارد.

استخدام 120 کارجو در نمایشگاه سال قبل

وی افزود: در نمایشگاه کار سال قبل شریف، حدود 120 نفر از طریق سازمان‌ها و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه جذب شدند و اطلاعات این افراد با عکس و تخصص‌های کاری شان اطلاع رسانی شد.

دلاوری نمایشگاه کار شریف را ویترین بازار کار کشور تعبیر کرد و گفت: در طول برگزاری نمایشگاه، سخنرانی‌ها و کارگاههای آموزشی با هدف آموزش روند جذب و استخدام به کارجویان ارائه می‌شود؛ اینکه نیاز و آداب و رسوم بازار کار و سازمانها برای جذب و استخدام چیست. کارجویان عمدتا به دلیل تحصیل با مهارت‌ها و الزامات جذب و قواعد و قوانین آن ناآشنا هستند لذا برگزاری این کارگاهها به آنها این امکان را می‌دهد که خلا و فاصله موجود را برطرف کنند و با شناخت دقیق رسوم، آداب و فرایندهای جذب و استخدام نحوه تعامل با سازمان و حتی همکاران و مدیران بالادستی را آموزش ببینند تا  با دست پر و مهارت لازم به انتخاب شغل مد نظر خود در بازار کار   بپردازند.

چهاردهمین نمایشگاه کار شریف از صبح تا ساعت 18 روزهای 20 تا 23 آبان ماه در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است.

دانشگاه صنعتی شریف , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران , دانشگاه آزاد اسلامی , دانشگاه صنعتی امیرکبیر , دانشگاه صنعتی شریف , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران , دانشگاه آزاد اسلامی , دانشگاه صنعتی امیرکبیر , دانشگاه صنعتی شریف , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران , دانشگاه آزاد اسلامی , دانشگاه صنعتی امیرکبیر , دانشگاه صنعتی شریف , دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران , دانشگاه آزاد اسلامی , دانشگاه صنعتی امیرکبیر ,

انتهای پیام/

 

© خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا