مشارکت 630 دانش آموز خراسان جنوبی در طرح «روا»
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت ۶۳۰ دانشآموز دختر و پسر در طرح«روا» و زیر مجموعه لیگ «جت» و دو قطب شرق و غرب استان خبر داد. |
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی سرزهی صبح امروز در حاشیه افتتاحیه طرح «روا» که با حضور 200 دانش آموز پسر دورههای اول و دوم شهرستانهای شرق استان برگزار شد، اظهار داشت: برای اجرای طرح «روا» در سال جاری 4 ماموریت تعریف شده است.
وی، اضافه کرد: لیگ «جت» در راستای لبیک به طرح ولی در زمینه جهاد تبیین به عنوان یک فریضه قطعی و فوری مبتنی بر جذب و شناسایی، کنشگری در میدان تبیین، بیان دستاوردها و برنامههای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نظام تعلیم و تربیت و سواد رسانه است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به میدان داری و کنشگری نوجوانان پیشران در جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف جهاد تبیین و طرح «روا» در بهارستان علم و ادب، شکستن محاصره تبلیغاتی و خنثی سازی اغوای رسانهای دشمن است.
تولید 200 اثر توسط دانشآموزان خراسان جنوبی در طرح روا
سرزهی با بیان اینکه راهبرد هزار فانوس، هزار مشعل کلیدیترین راهبرد ما در جهاد تبیین است اذعان کرد: نوجوانان با افزایش دانش و مهارت لازم و ارتقاء سواد رسانه و کنشگری موثر در جنگ روایتها میتوانند گام اول این راه را محکم بداشته و در بین همسالان خود مثل یک فانوس روشنایی بخش باشند.
وی، با بیان اینکه لیگ جت با بررسی اقتضائات دوره نوجوانی ویژه گروه سنی12 الی 18 سال متوسطه اول و دوم طراحی شده است؛ عنوان کرد: در مرحله اول، هدف، ایجاد بستری برای ارتقاء سواد رسانه، افزایش قدرت تحلیل و یافتن توان گفتگوی تبیینی با گروه همسالان است و در در مرحله دوم، هدف، تربیت کنشگر موثر«انسان رسانه» در جنگ روایتها است که علاوه بر قدرت تحلیل و تبیین، توانایی تولیدمحصول روایی و هنری رسانه ای مبتنی بر فناوری روایت را دار باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 200 اثر توسط دانش آموزان خراسان جنوبی شرکت کننده در طرح روا تولید شده و از شبکههای استانی و ملی پخش شدهاست.
تغییر در شناخت، باورهای دینی و ارزشهای معنوی، اولین عنصر جنگ ترکیبی
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم، از تغییر در شناخت، باورهای دینی و ارزشهای معنوی جوامع تحت سلطه به عنوان اولین عنصر در جنگ ترکیبی یاد کرد.
سیدمحمد طالبی با اشاره به تلاشهای دشمن در زمینه ایجاد فتنه و تغییر ذائقه فرهنگی نوجوانان دانش آموز اظهار کرد: در دههها و قرنهای گذشته زمانی که دشمن قصد تصرف کشور و یا استثمار ملتی راداشت با نفوذ و جاسوسی در کنار قوای نظامی و توسل به جنگ سخت به اهداف خود دست مییافت.
وی با اشاره به تغییر شیوه دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم و کمکگیری از رسانه فضای مجازی و ابزارهای نوین، تصریح کرد: امروزه دشمن با توسل به این ابزارها با کمترین هزینه بیشترین خسارت را به ملتهای تحت سلطه وارد میکند.
دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال تغییر ذائقه و ارزشهای ملتها است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در رژیم منحوس طاغوت تمام ذخایر و منابع ایران عزیز توسط مستکبران به یغما میرفت افزود: علت اصلی تهدیدات دشمنیها و توطئههای استکبار علیه ملت قهرمان ایران کوتاه شدن دست یغماگران از منابع ارزی و ذخایر ملی ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود.
طالبی، با اشاره به راهاندازی جنگهای هوشمند در کنار نبرد فرهنگی و جنگ تمام عیار ترکیبی، علیه ملت ایران به ویژه جوانان و نوجوانان دانش آموز، اضافه کرد: جنگ فرهنگی یکی از مولفهای جنگ ترکیبی است و ملتهای مورد حمله با توجه به تدریجی و ملموس نبودن آثار آن در بازه زمانی کوتاه مدت، متوجه ابزارها و حوزه عمل دشمن نمیشوند. دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی،هویتی، ماهیتی و باورها و ارزشهای ملتها است.
انتهای پیام/252/.
© | خبرگزاری تسنیم |