انجام برنامهریزی در حوزه علمیه برای رسیدن به قلههای بلند
مدیر حوزههای علمیه کشور با اشاره به اهمیت توجه به استعدادهای برتر و نخبگان در حوزه، گفت: باید هم تلاش شود که حوزه خروجی مناسب داشته باشد و هم عدهای در حوزه بمانند برای رسیدن به قلههای بلند، این کار انجام شده و برنامهریزی برای آن صورت گرفته است. |
به گزارش بخش استانی وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار حجت الاسلام سید نصیر حسینی؛ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج که در دفتر مدیر حوزههای علمیه در قم برگزار شد، گفت: باید تلاش شود که هم حوزه خروجی مناسب داشته باشد و هم عده ای در حوزه بمانند برای رسیدن به قله های بلند و این کار انجام شده است و برنامه ریزی خوبی برای آن صورت گرفته است.
مدیر حوزههای علمیه کشور با اشاره به اهمیت توجه به استعدادهای برتر و نخبگان در حوزه، گفت: باید از نخبگان حمایت و پشتیبانی کرد تا به نتایج و اهداف ارزشمندی برسند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: امروزه کارویژههای زیادی برای روحانیت تعریف شده و برای اجرایی شدن آن، توافق هایی هم منعقد شده، یکی از این تفاهم نامهها مربوط به آموزش و پرورش است.
آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت و لزوم هماهنگی نهادهای حوزوی در استان ها، تاکید کرد: مراکز حوزوی مانند مرکز خدمات، حوزههای علمیه خواهران، سازمان تبلیغات، اوقاف و سایر نهادهای حوزوی باید ید واحده باشند و با اشراف نماینده ولی فقیه در هر استان کارها را پیش ببرند.
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت بحث پذیرش در حوزه های علمیه، گفت: در بحث گزینش حوزه های علمیه تلاش کنید کیفیت و کمیت توأم باشند و در این امر مهم اهتمام داشته باشید.
آیت الله اعرافی ارتباط خوب طلاب و فضلای استان کهکیلویه و بویراحمد با طلاب و فضلای قم را مهم دانست و افزود: این ارتباط باید دائم و همواره برقرار باشد که خوشبختانه در این استان به خوبی برقرار است.
مدیر حوزه های علمیه در پایان با بیان اهمیت توجه و رسیدگی به مشکلات و معیشت اساتید، گفت: حوزه قوامش به استاد است و ما تلاش کرده ایم مسائل و مشکلات اساتید را تا حد زیادی برطرف کنیم تا آنان از یک ثبات و آینده خوبی برخوردار باشند.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسینی به ارائه گزارشی از وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
انتهای پیام/
© | خبرگزاری تسنیم |